Gå til innhold

twinmos og cas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer en FSB på 170MHz (340MHz DDR) på mitt TwinMOS PC2700 512MB DDR-RAM CL2.5 med de mest aggressive timingene, 2.0-2-2, 1T CMD Rate osv.

Men kjører nå bare på 158MHz, fordi det j***a KR7A-RAID HKet mitt ikke støtter 1/5 PCI multiplier - kjører jeg høyere FSB enn 160MHz (40MHz PCI), begynner jeg å miste data fra diskene mine + DVD-filmer får PC-en til å henge seg.

Trøsten får være at jeg slipper å kjøpe nytt RAM når jeg har skaffet meg et KT333-basert HK...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 18:22, EviLEddiE skrev:

Klarer en FSB på 170MHz (340MHz DDR) på mitt TwinMOS PC2700 512MB DDR-RAM CL2.5 med de mest aggressive timingene, 2.0-2-2, 1T CMD Rate osv.

Men kjører nå bare på 158MHz, fordi det j***a KR7A-RAID HKet mitt ikke støtter 1/5 PCI multiplier - kjører jeg høyere FSB enn 160MHz (40MHz PCI), begynner jeg å miste data fra diskene mine + DVD-filmer får PC-en til å henge seg.

Trøsten får være at jeg slipper å kjøpe nytt RAM når jeg har skaffet meg et KT333-basert HK...

kunne ikke hjelpe meg litt med tweakingen av det hk'et?? øke fsb men ikke pci greiene... skjønner ikke en dritt

Lenke til kommentar

H_Bozz: På Komplett.no, de har både 256MB og 512MB.

MaxCPU: Du stiller "PCI:AGP:FSB ratio" til 4:2:1 (skulle gitt mye for 5:3:1 !!!) og stiller FSBen til maksimalt stabil hastighet, samt regulere CPU Multiplier opp eller ned (du bør "unlocke" Athlon XPen din, hvis du ikke har gjort det allerede. Sjekk Overklokking.no for instruksjoner). Du må prøve deg fram til du får Windows, 3DMark, DVD o.l til å funke stabilt.

Du må også gå inn på "Advanced Chipset Settings" og justere RAM-timingene (CAS, CMD Rate osv) til de mest aggressive innstillingene (CAS2, 1T CMD Rate, sett 2 (5 på den ene) på alle instillingene + 4 level & 4-bank interleaving. Det er bedre med litt lavere FSB + mest aggressive RAM-timinger enn max FSB og dårligere timinger. Kjør dessuten alle spenninger på maksimal styrke for best stabilitet (du bør ha en PSU på minimum 300W).

For mer info, sjekk den glimrende KR7A-FAQen på http://www.viahardware.com

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-02-04 15:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...