Gå til innhold

opplever aliasing når jeg ser filmer på min nye laptop?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

har nettopp skaffet meg en acer aspire 17 tommers laptop med HD kort og led skjerm og er stort sett fornøyd med kjøpet, utenom en ting jeg har merket, som jeg ikke forstår helt hvorfor skjer?;

når jeg ser filmer via vlc media player, så opplever jeg aliasing, altså hakkete linjer? Dette opplevde jeg ikke min gamle acer laptop(3 år gammel) med akkurat de samme torrentene/filmene? Men det skal sies at når jeg ikke ser filmene i full størrelse, altså slik at man ser vlc spillern, så blir det ikke slike hakkete linjer!

Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette, men det virker som data skjermen oppskalerer filene såpass at det blir slik aliasing? Håper virkelig ikke det er noe galt med skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD skjerm og lav oppløsning på filmene?

Har du et bilde som viser problemet? Prøvd en annen mediaspiller som Media Player Classic?

Mulig det, for skjermen har jo en oppløsning på 1600*900 og er i 16:9 format! Betyr dette at jeg må laste ned full hd filer for å slippe slike hakkete linjer? De filmene jeg har sett har vært normale dvdrips, mens en er 720p:)

Lenke til kommentar

Hmmm, nei burde se greit ut da...

Prøv en annen avspiller først... Du har nyeste skjermkortdriver osv?

Prøvde med windows media player og da så det bedre ut! Hmm..og jeg som trodde at vlc var den beste media spillern?

PS gleder meg noe sykt til bf3 jeg også, haha :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...