MrAvionics Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Nei, jeg har ingen problemer med rammen min Men om man er fremtidsrettet kan det være lurt å gå for 8GB når man først handler. Ram kommer jo ikke til å bli så mye billigere fremover tror jeg så ikke mye å spare på å vente. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Nei, jeg har ingen problemer med rammen min Men om man er fremtidsrettet kan det være lurt å gå for 8GB når man først handler. Ram kommer jo ikke til å bli så mye billigere fremover tror jeg så ikke mye å spare på å vente. Da jeg kjøpte min datamaskin for 7 måneder siden kostet 4 GB DDR3 1600 MHz CL9 RAM 700 kr. Hvis trenden fortsetter ser vi RAM-priser neste år i 400kr-sjiktet for 8 GB RAM. Det er kanskje ikke voldsomt sannsynlig, men at prisen går ned over tid kan du alltids regne med, det var en gang det kostet tusenlapper for å få 256 MB RAM Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Vet jo at det har sunket veldig, men nå er det nesten så billig man kan få det. 100kroner GigaByten. Så hvis man har pengene er det ingen vits i å kun gå for 4GB mener nå jeg. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Har du tenkt til å ha pc-en koblet tråløst til Internett eller tenker du på kabel ? Skal ha kabel for best signal Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Men for å få en grei gamer som kan kjøre spill på fast.. koster det veldig mye? Endret 6. april 2011 av swaxie Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Vi har airlink ruter og jeg tror vist jeg ikke tar feil at med kabel hadde jeg 1000 mbps Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Men for å få en grei gamer som kan kjøre spill på fast.. koster det veldig mye? Man bør ha i5 2500k prosessoren, minst 4GB ram og enten GTX 460/GTX 560 eller tilsvarende fra AMD radeon. For 7k uten operativsystem og 8k med operativsystem får man veldig god pc som gir mye ytelse for pengene. men er mulig å gå lavere en det for en god pc, men vil ikke holde så lenge. Endret 6. april 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Vi har airlink ruter og jeg tror vist jeg ikke tar feil at med kabel hadde jeg 1000 mbps 1Tbit ? Har du så høy nettlinje ? Må være noe feil der Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Men for å få en grei gamer som kan kjøre spill på fast.. koster det veldig mye? Man bør ha i5 2500k prosessoren, minst 4GB ram og enten GTX 460/GTX 560 eller tilsvarende fra AMD radeon. For 7k uten operativsystem og 8k med operativsystem får man veldig god pc som gir mye ytelse for pengene. Ok For jeg kom på at jeg har 6000 kroner men det er jo bare å spare litt til Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Vi har airlink ruter og jeg tror vist jeg ikke tar feil at med kabel hadde jeg 1000 mbps 1Tbit ? Har du så høy nettlinje ? Må være noe feil der Er ikke så god men det sto noe sånt xD Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Men for å få en grei gamer som kan kjøre spill på fast.. koster det veldig mye? Man bør ha i5 2500k prosessoren, minst 4GB ram og enten GTX 460/GTX 560 eller tilsvarende fra AMD radeon. For 7k uten operativsystem og 8k med operativsystem får man veldig god pc som gir mye ytelse for pengene. Ok For jeg kom på at jeg har 6000 kroner men det er jo bare å spare litt til Enten spare eller kjøpe en litt svakere pc, men vil nok anbefale deg å spare. 7k inkl operativsystem får du også en veldig god pc. Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Vi har airlink ruter og jeg tror vist jeg ikke tar feil at med kabel hadde jeg 1000 mbps 1Tbit ? Har du så høy nettlinje ? Må være noe feil der Er ikke så god men det sto noe sånt xD Nettverkskortet som støtter opp til det. Men du vil ikke oppnå det med vanlig nettlinje her i Norge. Du vil nok ikke få noe dårligere hastighet med tråløst men stabiliteten er dårligere tråløst. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Men for å få en grei gamer som kan kjøre spill på fast.. koster det veldig mye? Man bør ha i5 2500k prosessoren, minst 4GB ram og enten GTX 460/GTX 560 eller tilsvarende fra AMD radeon. For 7k uten operativsystem og 8k med operativsystem får man veldig god pc som gir mye ytelse for pengene. Ok For jeg kom på at jeg har 6000 kroner men det er jo bare å spare litt til Enten spare eller kjøpe en litt svakere pc, men vil nok anbefale deg å spare. 7k inkl operativsystem får du også en veldig god pc. Ja, måtte base spørre Hvis du skulle hatt tråløst måtte du kjøpt nettverkskort i tillegg. Er ikke kabel dobbelt så bra som trådløst? Kabel er ikke dobbelt så godt som tråløst, men det er MYE mer stabilt men det kommer også an på ruteren. Men om mulig er det beste å kjøe kabel. Vi har airlink ruter og jeg tror vist jeg ikke tar feil at med kabel hadde jeg 1000 mbps 1Tbit ? Har du så høy nettlinje ? Må være noe feil der Er ikke så god men det sto noe sånt xD Nettverkskortet som støtter opp til det. Men du vil ikke oppnå det med vanlig nettlinje her i Norge. Du vil nok ikke få noe dårligere hastighet med tråløst men stabiliteten er dårligere tråløst. ok Men får man en god gamer til 5000-6000? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=cc0ecc6b64374b9b9b7a3754baba09a5 Mangler kabinett og OS. Her ser du et bilde fra en test av prosessorer: Ligger ikke mye lavere en i5 2500k. Ca 10 bilder per sekund. Det er BF BC 2 Edit: endret handlevognen. Hadde feil minne istad Endret 6. april 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=6d0783e9130646e3ac90157082b76cea Mangler kabinett og OS. Her ser du et bilde fra en test av prosessorer: Ligger ikke mye lavere en i5 2500k. Ca 10 bilder per sekund. Det er BF BC 2 Du Redda dagen! Tror jeg har bestemt meg Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Noe du bør merke deg er at den har mye mindre oppgraderingsmuligheter en Det andre oppsettet. Mest sannsynlig må du kjøpe nytt hovedkort når du oppgraderer prosessoren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Starcraft 2 CPU performance Phenom II X4 er kanskje ikke et problem på alle spill i dag, men i morgen vil en Phenom II X4 hindre deg mer enn en Intel vil. Starcraft 2 er et eksempel på et spill som drar nytte av Intels overlegne minnearkitektur og bedre ytelse. EDIT:Anandtech gaming-ytelse på sandy bridge Endret 6. april 2011 av arni90 Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Starcraft 2 CPU performance Phenom II X4 er kanskje ikke et problem på alle spill i dag, men i morgen vil en Phenom II X4 hindre deg mer enn en Intel vil. Starcraft 2 er et eksempel på et spill som drar nytte av Intels overlegne minnearkitektur og bedre ytelse. EDIT:Anandtech gaming-ytelse på sandy bridge intel i7 eller i5 er ganske mye dyrere en amd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Du betaler 600 kr mer for en i5-2500 mot en Phenom II X4 955. Et H67-hovedkort koster deg 700 kr maks. Jeg ser ikke hvordan dette er "ganske mye dyrere" enn AMD. P67-hovedkort til 999 i5-2500k til 1600 kr Det billigste H67-kortet på dustin koster 730 kr, billigere enn 880G-chipsett. i5-2300 koster 1400 kr. 150 kr mer enn X4 970 og sterkere enn en X4 970, uansett om du overklokker eller ikke. Endret 6. april 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå