Karl Martin Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei Jeg trenger nytt skjermkort i maskinen. Jeg har 650watt psu, men er usikker på hva jeg kan kjøre på den. Jeg skal kjøre 2 skjermkort, men må begynne med et nå før jeg kjøper ny psu og et kort til. Brukes til spilling som pr i dag er i 1920x1080. Alle har jo sine meninger om hva som er best og jeg har vært ute av hw verdene i et par år, så jeg trenger hjelp. Trenger forslag på kort til en fornuftig pris. ca 2k. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Hva slags hovedkort har du da? Det er jo ganske så sentralt når du sier du skal ha to skjermkort siden det varierer hvorvidt HK støtter SLI, Crossfire eller begge deler. Edit: Velkommen til forumet forresten Endret 4. april 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Hva slags hovedkort har du da? Det er jo ganske så sentralt når du sier du skal ha to skjermkort siden det varierer hvorvidt HK støtter SLI, Crossfire eller begge deler. Edit: Velkommen til forumet forresten Takker jeg har ASUS Maximus III Formula, P55 m/ i5 750. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Ok, det støtter både SLI og CF. Til 2k tenker jeg Gigabyte Geforce GTX560Ti Super-Overclocked vil være det beste valget. Kortet finnes i to utgaver, hvor det ene har kjernen klokket til 950MHz, mens det andre er klokket til 1000MHz (HW.no har testet dette og det ytelsesmessig plasserer det seg opp mot GTX570). Prisforskjellen er ca hundrelappen. Leveringstiden på det kraftigste er dog noe usikker... http://www.dustinhome.no/pd_5010549537.aspx http://www.dustinhome.no/pd_5010575579.aspx Edit: Kan virke som 1000MHz-versjonen er litt mer plaget med en del feil skal man tro tråden i tilknytning til testen på HW.no... Endret 4. april 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tror 1000mhz-versjonen er på vei ut grunnet alt for lavt antall chips som klarer 1000mhz uten problemer. Gå for 950mhz-versjonen du Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Blir nok ny psu på meg. Har vel kommet frem til at jeg skal tenke litt mer langsiktig, så jeg kjøper meg heller et kraftig kort nå som jeg kan kjøre i sli når behovet melder seg. Endret 6. april 2011 av karsal Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvilken prisklasse tenker du nå? I klassen 2,5-3k er det Radeon HD6970 og GTX570 som regjerer. Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Asus sitt 580 frister. Bra med kjøling på det siden jeg ikke skal ha vannkjøling på gpu Har akseptert at det koster å ha det gøy Endret 6. april 2011 av karsal Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du tenker på Direct CUII-utgaven? Den er nok absolutt potent ja, men også gigantisk - fyller hele 3PCI-slotter. Gigabyte har en utgave som også har custom-kjøler, men som ikke tar noe mer plass enn stock. Usikker på hvordan prisnivået mellom disse kortene er fordet. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kjøp radeon hd 6970. ca 2500, litt bedre enn gtx 570. viss du skal ha ny psu, kan du for eks. kjøpe XFX BLACK EDITION 750W MODULAR, til ca. 850. Da kan du kjøre 6970 CF!! Da kan du kjøre alle spill på max, viss du har en brukbar PCU. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kjøp radeon hd 6970. ca 2500, litt bedre enn gtx 570. viss du skal ha ny psu, kan du for eks. kjøpe XFX BLACK EDITION 750W MODULAR, til ca. 850. Da kan du kjøre 6970 CF!! Da kan du kjøre alle spill på max, viss du har en brukbar PCU. 6970 i crossfireX blir så varmt og støyer så mye på load at det er ett kort å foretrekke. Du får 6970 på Komplett akkurat nå for rundt 2300 kroner, så det er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det avhenger litt av hovedkortet. HKet til TS har en layout med to andre spor mellom PCI-E-sporene, noe som gir ekstra rom mellom skjermkortene ved SLI/CFX, og dermed ikke struper luftflyten til det øverste kortet Lenke til kommentar
Karl Martin Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Tusen takk for hjelp. Jeg har bestillt ny Corsair psu og asus 580 Direct CUII blir bestillt til uken. Kjenner at jeg gleder meg som en unge igjen. Har ikke vært så aktiv med pc de siste par årene, men når jeg satte meg å klokket litt igjen og startet noen av de virkelig kule fps og bil spillene ble det åpenbart at jeg trenger litt ny hw. Igjen tusen takk for alle innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå