Gå til innhold

64 bit, Vegas eller Pinnacle ?

Anbefalte innlegg

Har holdt på med redigering på Pinnacle i snart 10 år og det funket OK, men ustabilt. Vegas ble for vanskelig å bruke.

Kjører nå HD film med AVCHD format, kraftig PC med XP, Intel Q4 prosessor 2.6 GHz og 5 Gb minne, men Pinnacle 14 tryner nesten hele tiden + klarer ikke rendre mer enn 10-15 minutter.

Tror jeg må på Win 7 64 bit for å utnytte 5 Gb minne og få fart på editering, men hva finnes av redigeringsprogram som kjører ekte 64 bit? Vil ikke ha noe som kjører i XP modus under Win 7.

Noen som kjenner denne? http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html

Finnes noe ekte 64 bit video redigering som fungerer bra med AVCHD filer?

Endret av Nik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville uten tvil valgt stabile Vegas fremfor ustabile Pinnacle. Vegas finnes i 64-bit.

Og hva som er vanskelig med Vegas er jeg usikker på. Jeg har brukt det i mange år, og mer brukervennlig program med så mange funksjoner tror jeg det er vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Win 7 64bit vil hjelpe hvis du skaffer deg Vegas eller CS5.

Stusser over RAM konfigurasjonen din. Har du 2x2GB plus 1GB brikke? Eller har du 5x1GB? Best å ha parret RAM som 2x eller 4x 2GB, eventuelt 2x4GB. Dette for å utnytte RAM bedre. Nå med XP får du ikke benyttet mer enn maks 3GB av de 5GB du har.

Prøv å oppgradere RAM til minimum 8GB, mer er bedre. 8GB er omtrent minimum for HD redigering.

Det som i tillegg vil sette fart på systemet ditt er en SSD hvor du bare har programvare.

Denne pakken fra Dustin ser ut som et bra tilbud med full transfer klone løsning for OS disk, med mindre du vil investere i den nye Intel 320 SSD som koster det samme som klone pakken. http://www.dustinhom...5010586042.aspx

Sørg også for at den HDD du har i maskinen er en 7200rpm og ikke en 5400rpm disk.

Lenke til kommentar

Har en Dell PC, 4 slott, 3*1GB og 2Gb. Sikkert lurt å kaste de 3 1Gb og kjøpe 2 Gb.....til sammen 8 Gb da, men ikke gøy å hive noe som virker ...

Men 64 Bit Win 7 og et native redigeringsprogram som støtter det skal jeg skaffe meg.

Vegas er ikke intuitiv nok, men Pinnacle er vel ikke klar med noe 64 bit enda?

Win 7 64bit vil hjelpe hvis du skaffer deg Vegas eller CS5.

Stusser over RAM konfigurasjonen din. Har du 2x2GB plus 1GB brikke? Eller har du 5x1GB? Best å ha parret RAM som 2x eller 4x 2GB, eventuelt 2x4GB. Dette for å utnytte RAM bedre. Nå med XP får du ikke benyttet mer enn maks 3GB av de 5GB du har.

Prøv å oppgradere RAM til minimum 8GB, mer er bedre. 8GB er omtrent minimum for HD redigering.

Det som i tillegg vil sette fart på systemet ditt er en SSD hvor du bare har programvare.

Denne pakken fra Dustin ser ut som et bra tilbud med full transfer klone løsning for OS disk, med mindre du vil investere i den nye Intel 320 SSD som koster det samme som klone pakken. http://www.dustinhom...5010586042.aspx

Sørg også for at den HDD du har i maskinen er en 7200rpm og ikke en 5400rpm disk.

Lenke til kommentar

Pinnacle funket "ok"? Hva slags magi har du brukt? I de versjonene jeg har brukt Pinnacle, 8, 9 og 10 har ingenting funket "ok". Adobe premier elements er også et valg

Joda faktisk. Laget en mengde film på DVD (DV og før det analog, men ikke AVCHD). Helt OK, med unntak av noe rot med display drivere.

Vegas holdt jeg med på 2 helger uten å finne ut av tidslinje og kjøre klipp, så den ga jeg opp. Har skjønt at her trenges magi med kombinasjoner av ctr, alt, shift ++++, men denslags magi og gjettelek orker jeg ikke.

Så derfor jeg nå lurer på det 64 bit programmet jeg linket inn under.

Lenke til kommentar

Vegas holdt jeg med på 2 helger uten å finne ut av tidslinje og kjøre klipp, så den ga jeg opp. Har skjønt at her trenges magi med kombinasjoner av ctr, alt, shift ++++, men denslags magi og gjettelek orker jeg ikke.

Trengs ingen magi for å kjøre Vegas. Kjøre klipp? Er det ikke bare å plassere markøren på det klippet du vil kjøre på tidslinja, og klikke play? Er i hvert fall sånn i min Vegas (og har vært sånn siden versjon 3 og frem til versjon 10).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...