Gå til innhold

Kamptråd - CL: Chelsea - Man Utd


Alt-Ctrl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ti kampar sida sist vi fekk med oss ein siger frå brua. Tar lett eit uavgjort med bortemål frå denne kampen. Er veldig usikker på kva lag eg håpar vi stiller med i dag, men reknar nesten med at det blir ein slags 4-5-1 variant. Det blir utruleg viktig at vi fungerer defensivt, men vi kan ikkje berre stole på å vere solide bak, vi må ha ein skikkeleg trussel framover også og ta dei sjansane vi eventuelt får.

Lenke til kommentar

Tipper 3-1 og her er målskårerne:

 

Første mål: Det er corner, Ivan vinner i lufta nikker den inn :)

Andre mål: ANELKA, løper dribler seg gjennom forsvaret, og avslutter kaldt og rolig med en tunnel på VDS.

Tredje mål: Chicarito skårer et flaksemål..

Fjerde mål: Essien med et knallhardt skudd utenfor 16m.

 

Sku ønske D.Luiz var md å spilte :(

 

GLEDER MEG!!!

Lenke til kommentar

Sku ønske D.Luiz var md å spilte :(

Er det bare jeg som ikke er imponert over Luiz? Forstår meg ikke på Luiz-onaneringen til TV2 PL-studioet.

 

For all del, han har en del gode kvaliteter, men han er muligens den løseste kanonen jeg noen gang har sett, bare overgått av Titus Bramble. Mot Fulham lagde han ett idiotisk straffespark og kunne fort fått ett til mot seg, mot United skulle han uten tvil vært utvist, og mot Stoke selger han seg og er skyld i baklengsmålet. Dette er tre alvorlige feil jeg kommer på uten betenkningstid, han har en god del flere. Altfor hissig på grøten i mange situasjoner.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

United har ikke vunnet på brua på 9 år (3-0, var det ikke?)

 

Ergo så ser jeg ingen grunn til at vi skal vinne der i år heller. Jeg HATER å spille på Stamford Bridge, det er alltid jevne kamper, og jeg føler alltid at Chelsea får en dommeravgjørelse på sin side.

 

Håper vi stiller i en 4-3-3 med Rooney, Berba og Val/Nani på topp med tre sentrale midtbanespillere bak. Berbatov har virkelig fortjent å starte, fordi han tilfører oss en mye større ro offensivt.

 

Får vi med oss uavgjort og bortemål så er jeg ekstremt fornøyd.

Lenke til kommentar

Håper:

 

VDS

Fabio - Ferdinand - Vida - Evra

Valencia - Carrick - Scholes - Nani

Rooney - Berbatov

 

Tror:

 

VDS

Fabio - Smalling - Vida - Evra

Valencia - Gibson - Carrick - Scholes - Park

Rooney

 

451 har liksom blitt vår lykkeformasjon borte i CL, forundrer meg ikke om vi fortsetter med det i kveld også. Chelsea forventer sikkert at vi stiller 451, så hadde ikke skadet å ta dem på senga med 442. Dessuten innebærer 451 at man forsvarer effektivt i 90 minutter, noe som kan vise seg å være vanskelig på brua. Dette blir uansett ganske spennende. Skal til byen for å spise kebab, deretter er det på med drakta og reprise av 08-finalen. Nervene er på vei!

Lenke til kommentar

Mye taler for at dette blir en kamp med kontroverser. Jeg frykter røde kort og straffer, nok engang. Forhåpentligvis blir dette en dørgende kjedelig kamp med broderlig fordeling på målene. (helt i Uniteds favør, men jeg tar en uavgjort!)

 

Hva taler i fordel United? Jeg mener vi har det beste laget av de to, med mest uforløst potensial. Vi er kanskje ikke like jevnt gode, men vårt høyeste nivå er fortsatt enormt høyt. Kanskje det laget i europa pr i dag som har vist minst av hva de kan denne sesongen? Jeg føler det har vært en stop-start sesong med skader, dårlig form osv, men likevel er vi med i de store turneringene når sanglerkene og våren står oss bi.

 

Vi tapte en jevn kamp noe ufortjent på brua for noen uker siden, men vi slo Chelsea i August, overbevisende, så vi vet hvordan vi skal tukte london laget. United er et klassisk champions leauge lag med mange tiår i kvartfinaler, semifinaler og finaler på baken. Chelsea har vært med de siste 7-8 årene, så vi mer erfaring med store anledninger enn Chelsea. Jeg liker å tro at navnet på klubben spiller en liten rolle, selv om Chelsea guttene også har fått sin dose med vinnererfaring. Men presset er på de blå, for ikke bare spiller de hjemme, de har noe å bevise som toppklubb, det har ikke vi.

 

Av en eller annen grunn så får vi det ikke til på brua (et psykologisk overtak for CFC) og kanskje er det på tide at lykken snur? Det er nå det er viktig å vinne, kampen for en mnd siden er for lengst i glemmeboka.

 

Over til laguttak ect

 

For meg er det uhyre viktig at vi stiller uten svake ledd bak, for hindrer vi Chelsea i å score (mer enn ett i alle fall), har vi uansett hva som skjer offensivt skaffet oss et utgangspunkt hvor alt er mulig før hjemmekampen.

 

Jeg ønsker meg en 4-5-1, der både Hernandez og Berbatov kommer innpå utover i andre omgang dersom vi trenger mål. Spesielt Hernandez bør komme på uansett, da hans energi fort kan løse opp et tungt og treigt Chelsea forsvar. Kanskje bør han starte? Jeg er ikke i mot tanken... Uansett, jeg har brukt hele arbedagen på å gjøre absolutt ikke en dritt, bare dagdrømme og sette opp laget opp osv.

 

Keeper: Edwin Van der Sar - Denne er (Shay) given.

 

Høyreback: John O'Shea. - Ja, du leste rett. Henken vraker et bankers valg, Rafael. Jeg vil ha inn høyde og defensiv gråstein. Angripe kan vi gjøre på Old Trafford! Har absolutt ingen kvaler mot Rafa defensivt og han har sårt tiltrengt fart om Torres spiller, men jeg velger høyden fremfor det offensive. Dessuten tror jeg O'shea verbalt kanskje har noe mer å tilby midtstopperne.

Venstreback: Fabio - Jepp, en ny bombe. Vet dere hva? Fabio (og Rafa, som også kan spille til venstre) er en bedre fotballspiller både defensivt og offensivt enn Patrice Evra. Hver gang han spiller a) Gjør sjeldent feil b) Modig og markerer faktisk på bakre stolpe! c) Kreativ, rask og har endproduct i spillet sitt. Jeg hadde faktisk foretrukket Giggs fremfor Pat pr i dag, selv om jeg innerst inne vet at franskmannen spiller.

Midstopper: Rio Ferdinand - Inn fordi han ikke bare er en meget god spiller, han er uhyre dyktig til å lede folka rundt seg.

Midstopper: Chris Smalling - Det høres ut som en sci fi film, men jeg vraker Vidic. Fyren har for mange dårlige kamper mot Chelsea og Smalling står bedre til Rio enn Vidic. Chris er vår beste duellspiller og har mer fart enn Nemanja.

 

Sar

O'shea-Rio-Smalling-Fabio

= trygghet i Rio, Sar og O'shea. Duellstyrke i Smalling og fart/energi i Fabio

 

Høyremidtbane: Antonio Valencia. Hadde A. Cole langt nede i lomma i CS og det er en spiller Chelsea sliter med. Bør være en bankor på høyrekanten.

Venstremidtbane: Ji Sung Park - Jeg gjør det igjen. Nani på brua, mot Ivanovic? Jeg vet ikke. Har bare en følelse at han blir usynlig og målet vårt med denne kampen er å holde tett bakover på banen, ikke å spille heidundrane fotball. Sjanser kommer vi til å få, så hvorfor ikke spare Nani som en joker? Park har blitt mye bedre denne sesongen, kommer inn i de farlige områdene sentralt forran motstandernes firer, er smart, jobber hardt og sliter ut motstandere.

Sentral midtbane: Michael Carrick - Vi får en defensiv god kamp av Carrick, som vanlig, men var det bare meg som så at Carrick ble med på offensive vegger og stormet fremover på banen mot Hammers? Luker form av Carrick og det er på fuckings tide.

Sentral midtbane: Gud så jeg skulle ønske vi hadde Darren Fletcher klar, men det har vi ikke. Hvem vil jeg ha inn i steden? Darron Gibson eller Anderson. Spørs om brassen holder 90 min, men energien hans er uvurderlig og midtbanen vår BLIR med dynamisk med Ando på banen. Jeg kjører rastaflettene rett inn da han er god til å vinne baller og blir med fremover på banen.

 

Resten av laget er jeg for usikker på til å sette opp. Rooney får en plass, som ensom spiss, eller som hengende bak Hernandez? Får Berba omsider sjansen? Jeg vet ikke og jeg vet ikke hva jeg ønsker. Finner fordeler og ulemper med alle varianter jeg setter opp. Berbatov er en mester til å holde på ballen og jeg tror han ville utrettet mye mot Chelsea, men igjen så jobber han like mye som en narkoman på plata for laget. Hernandez strekker lag og det bor alltid et mål i gutten, men Chelsea er kanskje et litt for fysisik lag? Javier er dessuten uhyre dødelig som innbytter. Rooney har alt, men hvor spiller han?

 

Nei fuck it, jeg får bare vente å se. COME ON YOU REDS! 1-1 også driter vi dem i kjeften på tirsdag i vår egen binge.

Endret av Game
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor er pre-match innleggene folkens? Spre en god vibb her, så kjenner spillerene på den når de løper ut på matta senere i dag. Jeg lover at det hjelper! Hehe. Hva skal dere gjøre nå før kampen? Hvor skal dere se den? Alene, sammen med kamerater, dama, på puben? Hva skal konsumeres av mat og drikke? Hvordan er stemninga?

 

Jeg vet det "bare" er 1.legg og at det PL som betyr mest, men vi legger mye av grunnlaget for en potensiell semifinale i dag. Se på Real Madrid, de har ikke kommet til kvartfinalen på syv år eller noe slikt, så det er ikke sikkert muligheten byr seg på lenge lenge igjen. Man vet aldri i fotball.

Lenke til kommentar

For min del blir det hjemme på hybelen. Kampen skal sees med naboen min som er Spurs-fan. Ingen god dag for han i går. Ettersom jeg er lutfattig har jeg kun tre pils til kampen. Tre pils jeg egentlig ikke har råd til, men jeg bare måtte. Can you blame me?

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hva skal dere gjøre nå før kampen? Hvor skal dere se den? Alene, sammen med kamerater, dama, på puben? Hva skal konsumeres av mat og drikke? Hvordan er stemninga?

 

Oppladningen har ikke vært ideel. Har slitt med influensa-lignende symptomer siden mandag, og har brukt mesteparten av tiden på søvn.

 

Sitter og hører på Stone Roses som jeg gjerne gjør før storkamper med United. Jeg er overtroisk vet dere. Kampen skal bivånes hos noen kompiser. Blir taco og cola i dag.

 

Stemningen er tatt i betraktning til formen ganske bra. Jeg er så og si aldri nervøs foran United-kamper.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...