NextoN Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei Jeg har en kompis som jeg trener med på crossfit. Idag spiste han en grandiosa(pepperoni) før trening. Lurer på hvor mye det har å si for den fysiske prestasjonen hans, at han spiste grandiosa til middag rett før trening? Helt til slutt, hva burde han spist? 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Grandiosa er overraskende bra å spise før trening. Det er en del myter om grandiosa, med faktum er at det er vanskelig å finne et mer komplett måltid før trening. Bør skylles ned med melk. PS: Pepperoni-varianten er den som gir best effekt, mens den nøkkelhullmerkede er relativt dårlig. Når det er sagt er det liten innbyrdes forskjell mellom variantene. Ha en god dag! Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Grandiosa er overraskende bra å spise før trening. Det er en del myter om grandiosa, med faktum er at det er vanskelig å finne et mer komplett måltid før trening. Bør skylles ned med melk. PS: Pepperoni-varianten er den som gir best effekt, mens den nøkkelhullmerkede er relativt dårlig. Når det er sagt er det liten innbyrdes forskjell mellom variantene. Ha en god dag! Hehe, måtte sjekke om det var første april når jeg leste innlegget ditt. Men fra spøk til revolver, denne kilden her gir pizzaen karakteren en i form av sunnhet. Men spørsmålet var jo egentlig hvor lett det er for kroppen å fordøye dette og hvilke langvarig konsekvenser det har med et slikt kosthold? 1 Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Grandiosa er overraskende bra å spise før trening. Det er en del myter om grandiosa, med faktum er at det er vanskelig å finne et mer komplett måltid før trening. Bør skylles ned med melk. PS: Pepperoni-varianten er den som gir best effekt, mens den nøkkelhullmerkede er relativt dårlig. Når det er sagt er det liten innbyrdes forskjell mellom variantene. Ha en god dag! Hehe, måtte sjekke om det var første april når jeg leste innlegget ditt. Men fra spøk til revolver, denne kilden her gir pizzaen karakteren en i form av sunnhet. Men spørsmålet var jo egentlig hvor lett det er for kroppen å fordøye dette og hvilke langvarig konsekvenser det har med et slikt kosthold? Kontekst er alltid viktig. Konsekvensen av et slikt kosthold vil på lang sikt (med rett trening selvfølgelig) være styrkeøkning. Om du skal trene senere på dagen vil en grandiosa være uendelig mye bedre enn en salat. Salat er ikke så jævlig sunt, skjønner ikke hvorfor "en lett salat" blir anbefalt i tide og utide. Kyllingen eller tunfisken (blæh, forresten) som hadde gjort salaten mer næringsrik, ser jeg sjelden. Litt skinke, litt ost, masse salat og bad det hele i dressing - det er oppskrifta på salaten til rimelig mange. En slik salat kommer lett opp i 700 kcal, men med et usselt proteininnhold. Grandiosaen tikker inn på ca 1150 kcal, men har til gjengjeld rundt 70g protein. Selvfølgelig, næringsinnholdet til en biffmiddag med bakt potet og dampkokte grønnsaker vil gruse både pizza og salat. Synet vårt på hva som er sunt og ikke er ganske så forvridd, trenden i dag er at kcal pr 100 skal være lavest mulig 2 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Først og fremst var mitt forrige innlegg en spøk. Poenget med den er at jeg opplever at det er nærmest en slags overtro når det kommer til kosthold og hva som er bra og hva som er dårlig. Jeg har trent med en del forskjellige mennesker de siste to årene, og det virker som alle har sine egne ideer om hvilke vaner som er gode/dårlige når det kommer til næring før og etter trening. Noen mener at det er viktig med en banan før og etter trening, mens andre mener det er dårlig. Noen mener brødskiver er dårlig før trening, men andre mener det er veldig godt osv. Det eneste det virker som de fleste er enige om er at mat med mye proteiner er godt etter trening, gjerne kylling eller egg, men med tanke på hvor mye forskjellig jeg har hørt, kan jeg ikke engang være sikker på dette. Jeg trener for tiden crossfit 3-4 dager i uken, som er høyintensitetstrening som varer i opptil 1 time (inkludert oppvarming). Jeg er ca. 187cm høy og veier ca. 77 kg, og målet med trening er å øke i vekt og størrelse. Hva vil være lurt for meg å spise før/etter trening, og hvor mye har det egentlig å si? Jeg er dessverre kresen når det kommer til salater og lignende vegetarmat, men spiser det meste av fisk, kjøtt, brød, havregryn, pastaretter osv. Når det er sagt så bor jeg hjemme, så det er sjelden jeg kan bestemme min egen middag. Endret 5. april 2011 av Zeke Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hva med INGENTING? (satt litt på spissen, les mer under) Jeg husker spesielt en økt hvor jeg hadde spist masse rett før trening, etter tredje settet knebøy sprang jeg på do og spydde som bare f**n... Så MIN erfaring e rat jeg presterer best uten mat i kroppen før trening... Rett før trening nå tar jeg 10 g BCAA, 10g KREATIN og 10g KARBOHYDRATER og trener på den måten uten mat i magen som kan komme i retur. Samt at jeg følger periodisk faste, det har mest og si Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Selv spiser jeg 8-12 grove brødskiver til frokost ( ja mye, vet ikke hvorfor jeg er så sulten) og 30 min senere tar jeg en shake med proteiner, så 15 min senere 1 banan, så trener jeg. Etter trening spiser jeg 2 grove rundstykker 1 banan og en shake med proteinpuvler. Middag: forskjellig pga jeg bor hjemme, og vi er en familie som liker dritt ( hamburger, pizza, pølser etc ) går det mye i. Kveldsmat: 8-12 grove brødskiver Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hvis det er kneipbrød skjønner jeg det godt, det kan man spise uendelig mye av uten å bli mett … Hvis det er snakk om ordentlig grovbrød, da er du en maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå