Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med grafikk kort

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har akkurat bygd pc og opplever dette att grafikk kortet ikke fungerer slik jeg vil, det skrur seg på klart og tydlig, hør det, booting går , men ingen signal til skjerm!

Har kjøpt : Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602776)

noen som har peiling? puttet i mitt gammle og fikk beskjed om å oppdatere PCI express driver av noen slag, dette er gjort og fortsatt ikke noe positivt resultat,

Jeg trenger hjel ettersom jeg nå kjører på mitt gammle GEO som ikke er spesielt bra !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil også anbefale en systematisk sjekk av at alt sitter godt på plass av kort og kabler. ekstern strøm inn på kortet osv.

I tillegg så kan det være greit å sjekke bios for å se hva slags port maskinen forsøker å sende skjermsignalene til - hos meg har denne en tittels av typen INIT-DISP eller noe slikt, og styrer med hva slags port som benyttes for skjermkortet

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om hovedkortet registrerer att skjermkortet er instalert.

Prøver å kjøre driverne mens kortet er i og bruker integrerte skjermkortet på hovedkortet, får error : "ther is one correct device for this CD!"

i bios kunne jeg ikke velge det du beskriver her desverre!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å avinstallere gamle driverene i sikkerhetsmodus med Driver Sweeper.

Så slår du av pcen, setter i det nye skjermkortet å starter opp vanlig.

Da installerer windows standard driver av seg selv :) Men husk å installer den nyeste driveren når du kommer inn i windows :)

Lenke til kommentar

åh takk gud for ditt STRÅLENDE tips der, var veldig frustrert her , men seibuen, DU ER MIN HELT I DAG !!!! sitter nå å bruker mitt Gainward GeForce GTX 460 og er over happy for øyeblikket,,

TAKK FOR HJELP OG KOMMENTARER

MERDEM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...