Gjest Slettet+981234 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) God kveld. Jeg er ferdig med videregående. og gjorde det bra der. Fikk derefter jobb og gjør det nå bra der. Allikevel ser jeg jo at det ikke er hensiktsmessig å beholde denne jobben om jeg ønsker å komme videre i livet. Jeg kom etter litt diskusjoner frem til Samfunnsøkonomi (bachelor foreløpig). Jeg har en stor interesse for aksjehandel (som privat aktør) og finansmarkedet globalt og nasjonalt. Krig, fred, katastrofer og nyvinninger og hvordan alt påvirker markedet og politikken og motsatt er ting jeg fatter interesse for. Jeg har sikkert sett på nyhetene siden jeg var 11. Eneste som sår tvil er min manglende lyst til å jobbe i yrkene som ser ut til å være de mest vanlige etter fullført studium. Innlegget ble litt rotete, men jeg håper det sier litt om personligheten så noen kan trekke noe ut av det og gi meg råd om hva jeg skal studere/ikke studere og eventuelt jobbe som i fremtiden. Endret 31. januar 2012 av Slettet+981234 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 I forhold til hotelleier så kan du jo studere reiselivsledelse eller lignende studier, det kan du studere i Norge eller i utlandet. Ellers er samfunnsøkonom et "potetstudie", du blir egentlig ingenting, men samtidig kan du brukes til fryktelig mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Takker! Vil et studie i Samfunnsøkonomi (bachelor), etterfulgt av det toårige masterstudie Economics være like mye verdt som femårsstudiet Samfunnsøkonomisk analyse? Endret 31. januar 2012 av Slettet+981234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå