Viscus Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Halloen der! Har hatt 1-2 arbeidslogger som ikke har vært så stor suksess, så nå meg jeg nesten få til noe fett. Jeg går på vg1 tip så hvorfor ikke bruke skole tida på å lage kabinett? Her ser dere et par bilder av åssen jeg skal ha det: Selve ramma, bredden er feil men ikke bry deg om det! Ramma skal kles med 1mm metall plater som dere ser, og skal skaffe viftegrill til å Skal kjøpe window kit så jeg får et pent resultat med vindu På toppen vil det også være viftegrill med 2 vifter ting til prosjektet: X = Har V= Må skaffe [X] Hovedkort (asus p6t se) [X/V] Skjermkort (har et 8800gtx som begynner å bli litt gammelt "host" så må nok kjøpe nytt [X] Cpu (I7 920) [X] Ram (6gb corsair] [X] Hdd (Har en 160 gb som må byttes + jeg har en 1 tb disk som alle filene mine er på) [X] Strømforsyning ( Chieftec 600 wat regner med det er nok) [V] Hdd cage [V] sirka 6-7 120mm vifter [V] Window kit [V] Cd rom (lei av gammal ide) [V] Hovedkort brett Kommer mere... Kommentar tråd! Endret 25. april 2011 av Viscus Lenke til kommentar
Viscus Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 (endret) -Update 1 Læreren min er veldig snill så får lov til å ta det jeg vil på skolen. fant 25x25mm metall som jeg kappa opp Her er alt kappet opp! (takk til Jarle morris som er min snille medhjelper) Under kapping: Rakk å sveise bunnen og toppen i dag! Neste som skal gjøres: Sveise hele ramma, pusse sveisene og måle og kappe opp plater! Kommentar tråd! Endret 5. april 2011 av Viscus Lenke til kommentar
Viscus Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Update 2 "ramma er ferdig" Halloen! Da har jeg fått opp ramma til kabinettet! Begynte verksted økten med å pusse sveisene! Etter det fikk jeg sveist på de 4 (beina) Ble ikke helt i vinkel som du ser Men med litt bøying osv kom alt på plass! Bestilte hovedkort brett fra netshop i går så regner med det er her over helga. Så kommer det en ny update til uka! Da er det kapping av platene og tilpassing av hovedkort brett og PSU! Kommentar tråd! Endret 7. april 2011 av Viscus Lenke til kommentar
Viscus Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Hovedkortbrett i hus! Hallo! Da er påska over og jeg kan fortsette på prosjektet mitt! Fikk pakke fra netshop fredag før påske Der var det et hovedkort brett til prosjektet! Har tenkt å kutte vekk der vifta er og litt til og sette 120mm vifte bak heller! Denne uka skal jeg få kutta alle platene som skal være rundt kabinettet også tenkte jeg å lage 4 kabinett føtter i dreie verkstede. Håper du har lyst å skrive litt i kommentartråden! Lenke til kommentar
Viscus Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Hallo folkens. Nå har det seg slikt at jeg bare hare 1 uke igjen med verksted på skolen, så jeg rekker aldri å bli ferdig med prosjektet Har begynt å game på xbox og nå i tilleg så har ikke veldig bruk for et skikelig modda kabinett. Men jeg har jo fortsatt hovedkortbrettet så dere skal ikke se bort ifra at det blir et lite prosjekt fra meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå