pr1nc3ss Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei, sitter og designer et hefte i microsoft publisher (som følger med word for mac). Jeg har et par problemer med enkelte funksjoner og håper at noen kan hjelpe meg. Jeg ønsker å vise 2 og 2 sider ved siden av hverandre slik at jeg kan designe på tvers av hver dobbeltside. Har googlet at denne funksjonen skal finnes under view, men hos meg er den ikke der. Jeg viser dokumentet i "publishing layout view" og dersom jeg zoomer nok ut vil 2 og 2 sider komme ved siden av hverandre, men dette blir feil fordi den første siden må stå alene. Noen som vet hvordan man fikser dette? Forstår heller ikke helt hvordan "master pages" fungerer. Disse kan brukes som en mal hvor man kan legge inn det grafiske som skal gjentas hver side. Hvordan er det dersom jeg ønsker å gjenta en master page hver gang det er nytt kapittel? Slik at formateringen blir den samme, men f.eks med andre farger? Dersom jeg tar et duplikat så endres jo alt på alle sidene når jeg skifter farge på en. Lurte bare på hvordan man skiller mellom og oppretter mange forskjellige master pages. Noen andre som har benyttet seg av dette programmet? Fungerer det bra? Skal levere om en uke, så krysser fingrene for at det går greit å bruke dette programmet. Takk for svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå