Gå til innhold

bluescreen i windows etter installasjon av ubuntu 10.10, får ikke opp disken ved ny installasjon av windows. hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har installert Ubuntu 10.10 på en laptop. da jeg skulle boote ifra windows får jeg bluescreen før den slår seg av og starter på nytt.

når jeg prøver å installere windows på nytt får jeg ikke opp noen stasjonsalternativer.

Kommer heller ikke inn i bios av en eller annen merkelig grunn..

noen ideer om ha jeg kan prøve?

på forhånd: Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker du hva bluescreenen sa før maskinen reboota?

Har hatt samme problem med en maskin, og da viste det seg at det det var HD'en som begynte å skrante.

Hvis det er tilfellet, og du virkelig trenger dataen som ligger på disken,så kunne du kanskje ha prøvd å kjøre SpinRite på den? Har aldri prøvd det selv, men det virker som det er en del der ute som har gjort det i liknende situasjoner med gode resultater.

http://en.wikipedia.org/wiki/SpinRite

Lenke til kommentar

den slår seg av et millisekund etter at bluescreenen kommer opp. så vet ikke hva som står på feilmeldinga.

Tyder på at det er disken som er el loco, siden jeg heller ikke får den opp hvis jeg prøver å installere win 7 på nytt..

Lenke til kommentar

At maskinen rebooter på blåskjerm er helt vanlig. For å overstyre denne innstillingen kan du trykke "F8" etter POST, og før windows begynner å laste for å få oppstartsmenyen. Der kan du velge "disable automatic reboot on system failure" eller tilsvarende. Da vil den stoppe på blåskjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...