Gå til innhold

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!


Anbefalte innlegg

Hør på noen av synene til Anton Johansen:

 

I Märkliga syner og Nya syner forteller Johansen om hvordan verden vil være i 1953. Norge og Sverige har utstrakt handel med Tyrkia og Armenia pga importforbud i landene på kontinentet. Ukraina, Baltikum og det meste af Belgia er under Tyskland. To av de nordiske landene har hatt en sosialistisk revolusjon, han vil ikke si hvilke. Strid om grensehandelen i Finnmark får Russland og Frankrike til å gå til angrep på Norge og Sverige i 1953. Dette er Guds straff fordi sosialistene har fått store deler av befolkningen til å fornekte ham. Franskmennene legger det vestlige Göteborg i grus ved hjelp av luftskip, men svenskene har et nytt, elektrisk våpen som nesten utrydder franskmennene. Russerne har imidlertid erobret Nord-Sverige, Gotland og Øland, og er på vei ned gjennom Småland, slik at svenskene tvinges til å kapitulere. I Norge kjempes det ved Karasjok i en frontlinje på to mil. De døde ligger i hauger mellom Gágga og Nordre Skoganvarrivann, men Gud peker på Lyngsfjorden og beroliger Johansen med at lenger kommer ikke russerne. Franskmennene bomber kystbyene, og Kristiansand raseres helt. Krigen blir likevel kortvarig, bryter ut om sommeren og tar slutt samme sommer eller tidlig på høsten.

 

Denne mannen gjettet tydeligvis om svært mye rart! Dersom du gjetter på 100 hendelser som skal skje i fremtiden, hva er sannsynligheten for at noen av disse "spådommene" inntreffer? Er det rart at denne skrullingen klarte å gjette seg til et par riktige hendelser?

 

Hvordan er det mulig å ta denne personen seriøst i idag? Anton Johansen var en selvopptatt mann som ofte spådde feil.

 

«Det er ikke mange av hans forutsigelser som har slått til, og de har gjerne hatt den vanskjebne å bli bekjentgjort etter begivenhetene.»

 

Hans siste kjente profeti gjaldt jernstreiken, som pågikk fra oktober 1923 til mai 1924. Han bekjentgjorde da på Grønlandsleiret at Gud hadde meddelt ham at de streikende og lockoutede arbeiderne kom til å tape kampen. Også her tok han feil. Jernstreiken som startet som en protest mot nedgang i lønnen, endte med lønnsøkning for arbeiderne.

 

Hvorfor forsøpler du debatten med å dra inn slike helt åpenbart feilaktige spådommer?

 

Hvorfor tar du dette seriøst?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ligner god underholdning i beste sendetid på diskusjon.no.

 

Foreslår at trådstarter går ut i media om dette, slik at flere kan få seg en latter :)

 

Et kjapt spørsmål: hva om jeg kan handle julepresanger i år, uten å erindre en tsunami i hagen min, hva da?

 

 

Martin Andreas Ramsøy og menigheten prøvde å få det ut til media, angående synet om at tsunami kommer i agust 2011 (en dato som for ordensskyld Anton Johansen ikke har noe med å gjøre), men media ville ikke ha det!

 

Den påståtte beskjed fra Herren angående Anton Johansen`s gamle profeti skal bli fullbyrdet i august, om det stemmer eller ei vil kun tiden vise, noen sier også at han har utsatt det til 2013 uten at jeg har fått det bekreftet fra sikre kilder (så det er nok kun løse rykter og intet mer). Men det er uansett bibelsk at en varslet katastrofe kan unngås eller bli utsatt, med bønn eller at folket vender seg til Herren etc.

 

http://www.ikristus....d/flodvagen.htm

 

Det er forøvrig ikke kun Martin & Co som har pekt spesifikt på august 2011. Det har også Astrological Foreceast gjort. Det nevner sansynleghet for svært kraftig og uvanlig stor katastrofe, vulkansk aktivitet og jordskjelv. Men har mindre tro på tsunami. Astrologi generelt har jeg forøvrig svært liten sansen for, da det ikke er bibelsk og kommer ikke fra Gud.

 

August 2011:"Volcanic eruptions, fire incidents and arms-race with disturbed political situation will increase further during this month. Possibility of very powerful unnatural catastrophe might be there after August 16. Earthquake may emerge again since August 25 and might be continued until September 5; however there will hardly be any incident of tsunami."

 

http://www.astrocopi...gy/forecast.php

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Hvorfor er det sannsynlig at synet til Martin Andreas Ramsøy er riktig? Er det slik at så lenge en person x har et syn y, så stemmer syn y uavhengig av person x?

 

Hvem er "Herren"? Hvorfor er "Herren" en herre? Hva er "Herren" herre over?

 

Hvorfor snakker du om august? Hva skjer i august 2011? Hvordan vet du at dette skjer i august?

 

Hvordan lager Astrological Forecast sine varsler?

 

Liker du å bli lurt? Jeg gjør det ikke!

 

Hvordan kan en katastrofe unngås ved bønn? Hvordan vet du at en katastrofe er unngått? Hvordan vet du at bønn var årsaken til at katastrofen ble unngått? Hvordan kan det å vende seg til "Herren" forhindre katastrofe? Hvordan vet du at det å vende seg til "Herren" forhindret katastrofen?

 

Du skaper svært mange spørsmål når du skriver som du gjør. Kan du ikke skrive enklere, så slipper jeg å spørre så mye?

 

Hvorfor har du kun sansen for det som er bibelsk?

 

Hvordan vet du at det som er bibelsk kommer fra Gud?

 

Dette er spørsmål du MÅ svare på dersom du ønsker en seriøst debatt!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Er du klar over at mennesker har syn om absolutt alt hele tiden? Dersom en meteor skulle treffe kongehuset i natt så kan du være sikker på at noen har hatt et syn om det! Dersom statsministeren skulle bli snikmyrdet neste mandag kan du være sikker på at minst 10 personer har hatt syner om nøyaktig det.

 

Og at Anton Johansen har hatt syner om at det "en gang i fremtiden" skal komme en tsunami mot norge... jaja. Skills? Meh... latterlig av deg å være så lite kritisk. Har du noen utdanning?

 

Når det gjelder Anton Johansen sine visjoner, så advarte han som oftest folket/myndigheter før kriger og hendelser startet. Men ingen tok han seriøst før de faktisk såg at hans profetier traff, deretter ble han en av det mest kjente nordmenn på den tiden. Altså hans profetier ble i det fleste tilfeller kjent før hans profetier faktisk hadde blitt en realitet i virkeligheten. Når folk såg at hans profetier faktisk skjedde slik han hadde fortalt, så fikk han stor oppmerksomhet naturlig nok! Det er Anton Johansen sin gamle profeti om tsunami, som Martin Andreas Ramsøy påstår Herren har sagt skal gå i oppfyllelse i august 2011. Om det er hold i Martin`s påstander vil vise seg før 1.september 2011.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Anton Johansen sine visjoner, så advarte han som oftest folket/myndigheter før kriger og hendelser startet. Men ingen tok han seriøst før de faktisk såg at hans profetier traff, deretter ble han en av det mest kjente nordmenn på den tiden. Altså hans profetier ble i det fleste tilfeller kjent før hans profetier faktisk hadde blitt en realitet i virkeligheten. Når folk såg at hans profetier faktisk skjedde slik han hadde fortalt, så fikk han stor oppmerksomhet naturlig nok! Det er Anton Johansen sin gamle profeti om tsunami, som Martin Andreas Ramsøy påstår Herren har sagt skal gå i oppfyllelse i august 2011. Om det er hold i Martin`s påstander vil vise seg før 1.september 2011.

Du skaper enda flere spørsmål?

 

Hva er det som gjør at du tar Anton Johansen sine syner seriøst?

 

Tar du alle som kommer med spådommer seriøst? Eller tar du kun de som treffer med spådommene sine seriøst? Hva hvis noen treffer hver sjette gang med spådommene sine. Tar du det seirøst?

 

Hvordan skiller Martin Andreas Ramsøy sine spådommer fra vill gjetning?

 

Hvem er denne "Herren" du snakker om?

 

Dersom en profeti først blir kjent etter at hendelsen profetien beskriver har skjedd, kan det da kalles en profeti?

 

Dersom en person gjetter på 1000 hendelser innen internasjonal politikk og konflikt, og 50 av gjetningene inntreffer, vil du da kalle det for troverdige spådommer?

 

Anton Johansen hadde syner om svært mye rare ting, mesteparten gikk ikke i oppfyllelse, og derfor er ikke denne personen særlig kjent idag.

 

Hva synes du om denne profetien av Anton Johansen:

 

I Märkliga syner og Nya syner forteller Johansen om hvordan verden vil være i 1953. Norge og Sverige har utstrakt handel med Tyrkia og Armenia pga importforbud i landene på kontinentet. Ukraina, Baltikum og det meste af Belgia er under Tyskland. To av de nordiske landene har hatt en sosialistisk revolusjon, han vil ikke si hvilke. Strid om grensehandelen i Finnmark får Russland og Frankrike til å gå til angrep på Norge og Sverige i 1953. Dette er Guds straff fordi sosialistene har fått store deler av befolkningen til å fornekte ham. Franskmennene legger det vestlige Göteborg i grus ved hjelp av luftskip, men svenskene har et nytt, elektrisk våpen som nesten utrydder franskmennene. Russerne har imidlertid erobret Nord-Sverige, Gotland og Øland, og er på vei ned gjennom Småland, slik at svenskene tvinges til å kapitulere. I Norge kjempes det ved Karasjok i en frontlinje på to mil. De døde ligger i hauger mellom Gágga og Nordre Skoganvarrivann, men Gud peker på Lyngsfjorden og beroliger Johansen med at lenger kommer ikke russerne. Franskmennene bomber kystbyene, og Kristiansand raseres helt. Krigen blir likevel kortvarig, bryter ut om sommeren og tar slutt samme sommer eller tidlig på høsten.

 

Eller hva synes du om Anton Johansens siste profeti om jernstreiken?

 

Hans siste kjente profeti gjaldt jernstreiken, som pågikk fra oktober 1923 til mai 1924. Han bekjentgjorde da på Grønlandsleiret at Gud hadde meddelt ham at de streikende og lockoutede arbeiderne kom til å tape kampen. Også her tok han feil. Jernstreiken som startet som en protest mot nedgang i lønnen, endte med lønnsøkning for arbeiderne.

 

«Det er ikke mange av hans forutsigelser som har slått til, og de har gjerne hatt den vanskjebne å bli bekjentgjort etter begivenhetene.»

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvorfor er det sannsynlig at synet til Martin Andreas Ramsøy er riktig?

 

Visst han virkelig har fått dette synet fra Gud, så er hans syn riktig og vil hende i august 2011. Det fordi Herren sa til han og deretter gjentok at tsunamien ville ramme i august 2011.

 

Visst det ikke hender i august 2011, så anser jeg dette som falsk profeti og intet mer eller mindre. Det betyr at han ikke har fått dette synet fra Herren, enkelt og greit.

 

Visst Herren kommer til han og spesifikt sier at en slik katastrofe vil komme, ja ikke bare komme, men også spesifikt sier at den vil komme i august 2011. Ja da anser jeg det absolutt for falsk profeti visst det ikke skjer i august 2011, ferdig med det.

 

Martin Andreas Ramsøy sier at Herren sa at det vil hende i august 2011, og at med det vil Anton Johansen sin gamle profeti om denne tsunami bli oppfylt. Dette sier Ramsøy at Herren sa ville skje i august, ikke nok med det, men Herren gjentok det og bekreftet at det faktisk ville skje i august 2011. Skjer det ikke, er det liten tvil om at Martin Andreas Ramsøy farer med falsk profeti.

 

Visst noen skulle være itvil, så er det ikke jeg som sier at dette skal skje spesifikt i august 2011. Det er heller ikke jeg som har fått noen åpenbaring eller syn på at tsunami skal treffe Norge senere i år. Jeg har bare laget en tråd rundt emnet, og stiller spørsmålstegn om det vil skje, og henviser også til at tiden vil vise. Visst det ikke skjer, så er det altså ikke min profeti som går i dass! Jeg er nemlig ingen profet, men bare en vanlig diskusjon bruker!

Lenke til kommentar

Visst han virkelig har fått dette synet fra Gud, så er hans syn riktig og vil hende i august 2011. Det fordi Herren sa til han og deretter gjentok at tsunamien ville ramme i august 2011.

 

 

Kan du ikke bare spørre herren, og se om du får samme svar?

Det hadde gjort ting mye enklere!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Visst han virkelig har fått dette synet fra Gud, så er hans syn riktig og vil hende i august 2011. Det fordi Herren sa til han og deretter gjentok at tsunamien ville ramme i august 2011.

 

Visst det ikke hender i august 2011, så anser jeg dette som falsk profeti og intet mer eller mindre. Det betyr at han ikke har fått dette synet fra Herren, enkelt og greit.

 

Visst Herren kommer til han og spesifikt sier at en slik katastrofe vil komme, ja ikke bare komme, men også spesifikt sier at den vil komme i august 2011. Ja da anser jeg det absolutt for falsk profeti visst det ikke skjer i august 2011, ferdig med det.

 

Martin Andreas Ramsøy sier at Herren sa at det vil hende i august 2011, og at med det vil Anton Johansen sin gamle profeti om denne tsunami bli oppfylt. Dette sier Ramsøy at Herren sa ville skje i august, ikke nok med det, men Herren gjentok det og bekreftet at det faktisk ville skje i august 2011. Skjer det ikke, er det liten tvil om at Martin Andreas Ramsøy farer med falsk profeti.

 

Visst noen skulle være itvil, så er det ikke jeg som sier at dette skal skje spesifikt i august 2011. Det er heller ikke jeg som har fått noen åpenbaring eller syn på at tsunami skal treffe Norge senere i år. Jeg har bare laget en tråd rundt emnet, og stiller spørsmålstegn om det vil skje, og henviser også til at tiden vil vise. Visst det ikke skjer, så er det altså ikke min profeti som går i dass! Jeg er nemlig ingen profet, men bare en vanlig diskusjon bruker!

Du skaper ENDA flere spørsmål?

 

-Hvordan kan man få et syn fra "Gud"?

-Hvordan kan man skille de som får syn fra "Gud" og de som har en sinnslidelse som gjør at de innbiller seg at de får et syn fra "Gud"?

-Hvem er denne "Herren" du snakker om?

-Hva er "Herren" herre over?

-Hvordan kan "Herren" si noe til noen?

-Hvorfor sier "Herren" at det skal komme en tsunami i august 2011?

-Hvordan kan "Herren" vite at det skal komme en tsunami i august 2011?

-Hvordan kan vi skille det "Herren" sier fra vill gjetning?

-Hvordan kan vi skille det "Herren" sier fra det andre sier?

-Hvis det ikke skjer noe i august 2011, hvorfor er da profetien falsk?

-Dersom det kommer en tsunami i august 2011, betyr det at profetien automatisk er sann?

-Dersom det kommer en tsunami i august 2011, er det utelukket at profetien likevel var vill gjetning?

 

Hvis du er en vanlig diskusjonsbruker, så er du ikke så frekk at du tar utgangspunkt i din religion, og lager en diskusjon med din religiøse bakgrunn som utgangspunkt! Hvis ikke du gir beskjed om dette, så antar du dermed at alle andre er enige med deg. Dette er beviselig ikke tilfellet, og dermed er du med på å ødelegge en ellers god debatt. Liker du å lure folk? Jeg liker ikke å bli lurt. SKJERP DEG!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du har ett opp ned kors som visningsbilde inne på din profil og liker tydeligvis å lage litt kvalme her inne! Tror du jeg gidder å kaste vekk mye tid på å svare XX antall spørsmål som kommer fra deg på løpende bånd som ett destruktivt atomkraftvert som lekker som en sil.

 

Forøvrig slenger du rundt deg med rare og irrasjonelle spørsmål som "liker du å lure folk?", for å deretter i neste settning være så frekk å svare på ditt eget spørsmål rettet til meg! Uansett, jeg forstår at du ikke tørr annet enn å svare på eget spørsmål i samme slengen, da du forhåpentligvis er klar over at jeg ikke kommer til å svare useriøse spørsmål som det.

 

Forøvrig er ikke dette en kveruleringstråd, skal du fortsette å komme med mer eller mindre XX antall off-topic kveruleringspørsmål så foreslår jeg at du starter en egen tråd rundt dine spørsmål. Slik som du holder på, så blir det fort til at du ekslarerer frem "alle jordens spørsmål" i denne tråden (ikke minst mer eller mindre useriøse spørsmål)!

 

Visst du ikke har forståelse for hva jeg sier her, så er ikke det mitt problem!

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Du har ett opp ned kors som visningsbilde inne på din profil og liker tydeligvis å lage litt kvalme her inne! Tror du jeg gidder å kaste vekk mye tid på å svare XX antall spørsmål som kommer fra deg på løpende bånd som ett destruktivt atomkraftvert som leker som en sil.

 

Forøvrig slenger du rundt deg med rare og irrasjonelle spørsmål som "liker du å lure folk?", for å deretter i neste settning være så frekk å svare på ditt eget spørsmål rettet til meg! Uansett, jeg forstår at du ikke tørr annet enn å svare på eget spørsmål i samme slengen, da du forhåpentligvis er klar over at jeg ikke kommer til å svare useriøse spørsmål som det.

 

Forøvrig er ikke dette en kveruleringstråd, skal du fortsette å komme med mer eller mindre XX antall off-topic kveruleringspørsmål så foreslår jeg at du starter en egen tråd rundt dine spørsmål. Slik som du holder på, så blir det fort til at du ekslarerer frem "alle jordens spørsmål" i denne tråden (ikke minst mer eller mindre useriøse spørsmål)!

 

Visst du ikke har forståelse for hva jeg sier her, så er ikke det mitt problem!

Hvordan er mitt profilbilde en del av saken her?

 

Det som er saken er at DU ødelegger debatten når DU tar som utgangspunkt at alle er enige med deg i ditt perspektiv fra din religion. Dette gjør du uten å si ifra på forhånd! Når du lager en tråd som skal vises offentlig og som inviterer til debatt med mennesker du ikke kjenner, er det veldig frekt å ta det utgangspunktet at alle er enig i din religion. Og det er det du gjør når du snakker om gud og herre som om dette var begreper som er bevist og som alle skal være enige med deg i.

 

Slik er det ikke! Dersom du ønsker en debatt om spådommer knyttet til tsunami, så blander du ikke inn gud og herre og hva som er bibelsk eller ikke, for da skaper du med en gang spørsmål.

 

Du snakker om "Herre"? Hvorfor er det aktuelt?

 

Jeg stiller rare og irrasjonelle spørsmål hver gang du kommer med rare og irrasjonelle påstander! Og det gjør du i bøtter og spann. Vil du ikke ha spørsmål om hvem "Herren" er i en tråd som ikke har noe med "Herren" å gjøre, så begynner ikke du å prate om "Herren" som om det var et vitenskapelig bevist fenomen.

 

Det handler om å starte en debatt med et utgangspunkt alle kan være enige i.

 

Når det kommer til Anton Johansen, hvordan kan du ta han seriøst? Synes du hans profeti om 1953 var seriøs? Det er tydelig for en hver person at denne mannen gjettet. Ofte ble hans "profetier" kjent etter at hendelsen hadde skjedd! Andre ganger bommet han grovt. Og du lar deg imponere at hans ville gjetninger av og til traff? Hva med disse profetiene:

 

I Märkliga syner og Nya syner forteller Johansen om hvordan verden vil være i 1953. Norge og Sverige har utstrakt handel med Tyrkia og Armenia pga importforbud i landene på kontinentet. Ukraina, Baltikum og det meste af Belgia er under Tyskland. To av de nordiske landene har hatt en sosialistisk revolusjon, han vil ikke si hvilke. Strid om grensehandelen i Finnmark får Russland og Frankrike til å gå til angrep på Norge og Sverige i 1953. Dette er Guds straff fordi sosialistene har fått store deler av befolkningen til å fornekte ham. Franskmennene legger det vestlige Göteborg i grus ved hjelp av luftskip, men svenskene har et nytt, elektrisk våpen som nesten utrydder franskmennene. Russerne har imidlertid erobret Nord-Sverige, Gotland og Øland, og er på vei ned gjennom Småland, slik at svenskene tvinges til å kapitulere. I Norge kjempes det ved Karasjok i en frontlinje på to mil. De døde ligger i hauger mellom Gágga og Nordre Skoganvarrivann, men Gud peker på Lyngsfjorden og beroliger Johansen med at lenger kommer ikke russerne. Franskmennene bomber kystbyene, og Kristiansand raseres helt. Krigen blir likevel kortvarig, bryter ut om sommeren og tar slutt samme sommer eller tidlig på høsten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Visst han virkelig har fått dette synet fra Gud, så er hans syn riktig og vil hende i august 2011. Det fordi Herren sa til han og deretter gjentok at tsunamien ville ramme i august 2011.

 

 

Kan du ikke bare spørre herren, og se om du får samme svar?

Det hadde gjort ting mye enklere!

 

Herren skriver side opp og side ned om "endetid-katastrofer og andre endetid hendelser" i Bibelen gjennom sine profeter. Alle profetiene til nå har gått i oppfyllelse, det er ikke så mange igjen nå, men de som er igjen er svært vesentlige profetier.

 

Jeg kan fort ramse opp noe av det bibelen sier om endetiden, selv om det er mye mer enn dette:

 

1.Jordskjelv skal øke mye i omfavn, naturkatastrofer i sin helhet skal øke i omfavn. Jorden skal begynne å sjangle og havet begynne å bruse mange steder (tsunamier etc?)

2.Etter en forholdsvis god periode med generelt mye ro i verden(etter at israelittene har fått igjen landet sitt), skal kriger og uro øke i omfavn.

3.Opprør og protester i gatene skal blusse frem mange steder.

4.Jødene skal få tilbake og vende tilbake til sitt gamle fedreland (Israel 1948) på ørnevinger, fra alle kanter i verden.

5.Israel hat skal øke i omfavn, ledere over hele verden skal prøve å løse konflikten som oppstår der, uten resultater. Til slutt skal hele verden vende seg imot Israel, gå til millitært angrep og hærsette øst-Jerusalem (noe som er blitt sentralt i konflikten der nede)

6.Bilder på veggen skal begynne bevege på seg å tale (TV?)

7.Menneskene skal ha en voldsom og kjapp teknologisk fremgang når endetiden nærmer seg slutten, og skal bli stor med sin viten.

8.Alle mennesker skal ha sine øyner rettet mot Jerusalem og "midtøsten konflikten".

9.Økonomier skal kollapse, forvirringer, verden skal gå inn i deprisjon.

10.Store naturkatastrofer vi ikke er vandt til skal inntreffe mange steder, mangel på mat og sult skal øke, flere epidemier skal oppstå og øke i omfavn (noe som fort kan skje iforbindelse med store naturkatastrofer)

11. Den siste store krig (3.verdenskrig) skal bli svært kort, men svært grusom, hud og øyner skal "etse" bort på både mennesker og dyr (atomvåpen/kjemiskevåpen?) 2/3 av verdensbefolkning skal dø i den store trengsel.

 

Jeg synes en er temmelig naiv, visst en ikke tror at naturkatastrofe (som f.eks tsunami) også kan treffe her på denne siden av kloden. Tror noen av dere virkelig at Norge er skjermet fra alt og ingenting kan noensinne skje her? Kommer det tsunami til Norge, er det forøvrig ikke første gang det har skjedd! Verden er ikke så stabil som mange kanskje tror, når det gjelder både krig og naturkatastrofer! Når vi att på til er inne i den siste endetiden (tiden årene før Messias gjenkomst og 1000 årsriket) så sier Bibelen at hele kloden skal bli rammet av store katastrofer, til slutt skal faktisk hele kloden begynne å rave som en full mann (komme ut av posisjon?) og det skal skje tegn i både sol, stjerner og måne.

 

Kommer det tsunami fra Island, vil det bare være en bitte liten del av katastrofer som skal inntreffe i "endetiden". Gud vil at menneskene skal søke han igjen (sannheten), da dem har kommet bort fra ham, dermed slike voldsomme straffer. Det er nå 6 milliarder mennesker på jorden, det er ikke lite det, antallet har økt noe voldsomt det siste århundret. Gud vil att færrest mulig skal gå fortapt. Han lover at alle som søker sin tilflukt til Jesus ikke skal gå evig fortapt, når han adskiller det gode og det onde engang for alltid på dommedag som kommer etter tusenårsriket. Vi har alle sjeler , vår kropp er bare ett lånt skall.

 

Norge har blitt helt nedsløvet av sosialister som vender folket vekk fra Gud, det har skjedd i rekordfart det siste tiårene. En skal ikke bli overrasket om Gud sender forvirrels, tsunami over landet, for å straffe oss å for å få folk til å søke Herren igjen. En tsunami kan fort bli etterfulgt av angrep fra Russland som ønsker seg Norges nordlige territorium og dens naturressurser. Ifølge Anton Johansen sin gamle profeti som ble utsatt, så skal Norge miste halve sitt land (nord-norge). Norge var ett kristen og gudsfryktig land, støttet Israel og sende store mengder misjonærer ut i verden. På korttid har Norge omtrent blitt til ett anti-bibel land. Slikt vil selvsagt få konsekvenser, Gud er ikke en fantasifigur. Kommer det tsunami, kan Norge itillegg også fort miste sin olje rikdom i nordsjøen. Det er forøvrig ikke kun Norge som eventuelt blir rammet av tsunami, også mange andre land som England fordi folket har i stor grad begynt å vende seg vekk fra Gud å begynt å bli arrogangt, avvisende, besk, bitter, blærete, ekkel, giftig, hoven, hånlig, ironisk, kaut, kry, nedlatende, overbærende, overlegen, sardonisk, sarkastisk, satirisk, selvforherligende, selvgod, selvtilfreds, sjølgod, skarp, sleivkjefta, spiss, spotsk, spydig, sårende, ubehaglig, og vender Gud ryggen. Guds grenser går ikke alltid der våre grenser er....

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Dette er en av de religiøse skrulletrådene.

1. Har vi noen kilder på at jordskjel har økt i omfang? Jorden har aldri sjanglet, og kommer aldri til å sjangle. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

2. Profetien sier altså at etter en stund med krig, blir det en stund med fred, også blir det en stund med krig igjen. Faen, hvor smart må man være for å klare å forutse noe slikt? Hvor i bibelen er det denne profetien står?

3. Opprør og protester har alltid vært i gatene, gjennom hele menneskets historie. Å lage en så banal profeti er som å si at mennesker kommer til å ha mye sex og få mange barn. Det har vi alltid gjort og det skal vi alltid gjøre. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

4. Hvor står det at jødene skal vende tilbake? Hvis jødene ble kastet ut, så er det ikke så rart å lage en profesi om at de en gang i fremtiden skal komme tilbake. De har blitt kastet ut før, og vendt tilbake før. Like imponerende som om jeg skulle lage en profeti om at Norge kommer til å vinne mange gull i vinterOL. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

5. Hele verden kommer aldri til å vende seg mot Israel. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

6. TV er ikke bilde på veggen. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

7. Mennesker skal ha kjapp teknologisk utvikling mot slutten? Vel, vi har hatt den absolutt raskeste teknologiske utviklingen disse årene, og likevel ser vi ikke jordas ende ennå. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

8. De fleste mennesker som følger med på nyhetene ser på alle verdens konflikter, enten det er Øst-Timor, Midtøsten eller Elfenbenskysten. Å spå at mennesker skal følge med på konflikter er ikke særlig imponerende. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

9. Økonomier har alltid kollapset, kollapser fremdeles og vil alltid kollapse. Hvordan er det mulig å ta en slik profeti alorlig? Like imponerende som at jeg skulle forutse at solen går opp fra øst imorgen, og ned i vest. Dessuten er økonomien på vei opp, og Norge ble heller ikke særlig rammet. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

10. Hvor i bibelen er det denne profetien står?

11. Er dette noe du finner opp i hodet ditt?

 

Du er svært naiv. Du prøver å lure andre, men ingen her vil la seg lure av løgnene dine.

 

Hvorfor er det ingen med universitetsutdannelse som støtter saken din?

 

Kristne skrullinger som deg har rallet om endetid og messias i over 1000 år nå. Hvert år er det tusenvis av kristne som er 100% sikre på at nå er endetiden inne. Iløpet av 1000 år er det snakk om flere millioner skrullinger som har vært 100% sikre på at endetiden skulle vært her for lenge siden.

 

Den eneste bibelske profetien jeg har hørt om som er gått i oppfyllelse er at bibelen blir brukt som dopapir.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

*snip*

 

Kunne du ikke svare et enkelt ja eller nei på det jeg spurte om?

 

Jeg følte nemlig at jeg ikke fikk et svar på det jeg spurte om(jada, vi vet alle at det finnes profetier og andre spådommer fra en haug med folk, men alle er så diffuse, at de ikke kan tas alvorlig).

Lenke til kommentar

*snip*

 

Kunne du ikke svare et enkelt ja eller nei på det jeg spurte om?

 

Jeg følte nemlig at jeg ikke fikk et svar på det jeg spurte om(jada, vi vet alle at det finnes profetier og andre spådommer fra en haug med folk, men alle er så diffuse, at de ikke kan tas alvorlig).

 

Det jeg ramset opp i mitt forrige innlegg stammet fra Bibelen, og ingen er særlig diffuse akkurat.

 

Jeg kan forstå at Bibelen skrev "ørnevinger" og ikke "British Airways" i sine skrifter. Da flymaskinen ikke var oppfunnet på den tiden, meningen er dog den samme, nemlig at folket flyr hjem.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Det jeg ramset opp i mitt forrige innlegg stammet fra Bibelen, og ingen er særlig diffuse akkurat.

 

Jeg kan forstå at Bibelen skrev "ørnevinger" og ikke "British Airways" i sine skrifter. Da flymaskinen ikke var oppfunnet på den tiden, meningen er dog den samme, nemlig at folket flyr hjem.

Jo de er særlig diffuse.

 

Ingen kritisk tenkende mennesker idag lar seg lure av denslags tull. Tror du vi er lettlurte fjols?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

*snip*

 

Kunne du ikke svare et enkelt ja eller nei på det jeg spurte om?

 

Jeg følte nemlig at jeg ikke fikk et svar på det jeg spurte om(jada, vi vet alle at det finnes profetier og andre spådommer fra en haug med folk, men alle er så diffuse, at de ikke kan tas alvorlig).

 

Det jeg ramset opp i mitt forrige innlegg stammet fra Bibelen, og ingen er særlig diffuse akkurat.

 

Jeg kan forstå at Bibelen skrev "ørnevinger" og ikke "British Airways" i sine skrifter. Da flymaskinen ikke var oppfunnet på den tiden, meningen er dog den samme, nemlig at folket flyr hjem.

 

Du har tilgode å svare på det jeg spurte om opprinnelig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...