Gå til innhold

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!


Anbefalte innlegg

Mye av det du sier vil nok skje før 2030 ja. større natturkatastrofer skjer gjerne flere ganger å året, oddsen for at en meteor av litt størrelse slår ned i løpet av 16 år er ganske stor. Island er kanskje det området i verden med mest jordskjelv, så jepp, det vil komme jordskjelv der de neste 16 årene også.

 

"ja så nøyaktig er faktisk Bibelen på tiden." - Først var det august 2011, så august 2013, nå de neste 16 årene.

 

 

Profetiene er oftest såpass unøyaktige at de stort sett alltid kan tolkes som å være gjeldende. ingen har klart å forutsi noe, kun i etterkant si at profetiene stemte ettersom det skjedde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om det neste 16 årene (2027/2028) hele hendelsesforløpet, det er ikke noe nytt der, slik har jeg ment det siste 20 årene.

Denne spesifikke tsunamien som råker Norge er ikke noen direkte profeti fra Bibelen, til tross for at en ser flodbølger nevnt i Bibelen sin endetids spekter. Bibelen har aldri nevnt noen spesifikt årstall for en slik tsunami. At den kjem innen 2030 derimot, er mer spesifikt, siden innen den tid inkluderer alle hendelser som er henvist av Bibelske profetier tilhørende endetiden før fredsriket.

Lenke til kommentar

Skremmende likt en massemorder eller terrorist sitt tankesett.

Selv om de (heldigvis) tror at noen andre (gud) kommer til å drepe for dem.

 

Lurer på om slike har noen venner? :hmm:

 

Altså, vet ikke helt om jeg hadde blitt venn med en som ønsket at jeg skulle dø en fæl død. :mellow:

 

Og om man virkelig tror at livet stopper om kort tid, så har man kanskje ikke akkurat tatt seg tid til å planlegge så fryktelig langt frem i tid, eller bryr seg om så fryktelig mye. :huh:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Skremmende likt en massemorder eller terrorist sitt tankesett.

Selv om de (heldigvis) tror at noen andre (gud) kommer til å drepe for dem.

 

Lurer på om slike har noen venner? :hmm:

 

Altså, vet ikke helt om jeg hadde blitt venn med en som ønsket at jeg skulle dø en fæl død. :mellow:

 

Og om man virkelig tror at livet stopper om kort tid, så har man kanskje ikke akkurat tatt seg tid til å planlegge så fryktelig langt frem i tid, eller bryr seg om så fryktelig mye. :huh:

Det er mulig du snakker om deg selv! Jeg synes du burde brukt energien din til å bare være en liten tanke mer saklig enn dette her, siden du driver med personhets på det aller groveste. Det sier mye mer om deg, enn hva det gjør om meg.

 

Viss du sammenligner alle Kristne som tror på at Bibelens profetier stemmer med massemordere og terrorister, så er det godt mulig du hadde passet godt inn som diktator i Nord-Korea eller noe som verre var. Med dette så oppfordrer jeg det til å angripe saken og ikke personen.

Lenke til kommentar

Driver ikke du med hets? Du er ganske usaklig selv og særdeles grov.

 

Men det er vel slik for en som ønsker død og ødeleggelse for andre.

Jeg ønsker det beste for alt og alle. Du klarer ikke å lese mine innlegg riktig, og det er ikke min feil.

 

At Bibelen sine profetier kan virke brutal, er heller ikke min feil.

Lenke til kommentar

Det er ikke hva bibelen sier eller profetier. Det er hvordan du dømmer andre, dine fordommer, din rasisme. Er alle så ille som du sier eller bare noen?

Bibelen sier klart hvor grensene går, utifra det kan du fint selv finne ut hva som er ille eller ei. Du bør forstå at noe er svært gale i samfunnet, når par i dag sier "mine barn, dine barn og våre barn". Jeg forventer ikke at du skal forstå alvorlighetsgraden i dette, men kjernen i samfunnet lider av alvorlig oppløsning og frafallene moral - en oppløsning som Bibelen forklarer skal skje i disse "endetider" før fredsriket.

 

Ett annet tegn på hvor vi er i tiden er økt aktivitet som forbindes med naturkatastrofer, dette er bare begynnelsen og har du hatt øynene våkne så har du registrert ett enormt antall økning i naturkatastrofer globalt det siste årtier. At kloden er i forandring, er ikke til å stikke under teppe, selv for den naive mest godtroende person.

 

Nå er det kraftig aktivitet i Islands største vulkanske system Bardarbunga

 

http://www.abcnyheter.no/reise/2014/08/20/stenger-ikke-luftrommet-ved-utbrudd?autoplay=1

 

Endret av China Burger
Lenke til kommentar

 

 

Skremmende likt en massemorder eller terrorist sitt tankesett.

Selv om de (heldigvis) tror at noen andre (gud) kommer til å drepe for dem.

 

Lurer på om slike har noen venner? :hmm:

 

Altså, vet ikke helt om jeg hadde blitt venn med en som ønsket at jeg skulle dø en fæl død. :mellow:

 

Og om man virkelig tror at livet stopper om kort tid, så har man kanskje ikke akkurat tatt seg tid til å planlegge så fryktelig langt frem i tid, eller bryr seg om så fryktelig mye. :huh:

Det er mulig du snakker om deg selv! Jeg synes du burde brukt energien din til å bare være en liten tanke mer saklig enn dette her, siden du driver med personhets på det aller groveste. Det sier mye mer om deg, enn hva det gjør om meg.

 

Viss du sammenligner alle Kristne som tror på at Bibelens profetier stemmer med massemordere og terrorister, så er det godt mulig du hadde passet godt inn som diktator i Nord-Korea eller noe som verre var. Med dette så oppfordrer jeg det til å angripe saken og ikke personen.

Har du noen begrunnelse for at du tror mitt tankesett ligner på slikt?

 

Min begrunnelse er ganske klar og tydelig. Det er strengt talt ikke ment som personhets, for jeg har ikke skrevet noe nedlatende om deg. Jeg sammenligner ditt tankesett med en annen gruppe mennesker som også synes mye av det samme som du skriver. Sammenligningen har jeg gjort, da jeg ikke tror du forstår helt hva du egentlig skriver, og må si meg ganske sjokkert over dine ekstreme meninger.

 

Nemlig at du ønsker og håper på at våre liv skal ødelegges, og at de fleste av oss skal dø.

Ja, mange av dem mener også det er for vårt eget beste. Ref. ABB.

 

At du da tar det svært nedverdigende å bli sammenlignet med andre som ønsker alle/en del andre mennesker døde, eller livene deres ødelagte betyr enten at du ikke forstår hva du skriver/mener, eller at du er fordomsfull og ignorant.

 

Om du synes det bommer fullstendig, så får du heller begrunne hvorfor dine meninger er så forskjellig. Kanskje du til og med innser hvor drøyt det er å mene noe slikt.

 

Til syvende og sist, så må jeg nesten bare beklage for den den noe sterke sammenligningen.

Men det var altså ikke uten grunn, da det du skriver er ekstremt graverende og rett og slett skremmende å lese (dog ikke noe nytt), så et kraftig virkemiddel trengs for å få oppmerksomheten din. Det er fullt mulig du ikke er klar over det selv, men det du sier vil nok av en del tolkes rimelig sykt og avskyelig.

 

Jeg ønsker det beste for alt og alle.

Du har akkurat forklart at du håper at eiendeler og hele liv går tapt.

Nå har jeg ikke sett at du direkte har skrevet det, man en del av disse profetene tror og håper også at at noen mennesker skal og fortjener å pines til evig tid.

 

Btw: Du er IKKE inne på religionsdelen på forumet, og folk her inne har nok mindre tiltro til den boka du siterer. Det er noe du selv har valgt å tro, og er like gyldig som mine egne meninger på en notislapp. Og selv av de kriste som måtte være her inne, så er det et fåtall som tolker det så ekstremt som det du mener.

 

Bibelen sier klart hvor grensene går, utifra det kan du fint selv finne ut hva som er ille eller ei. Du bør forstå at noe er svært gale i samfunnet, når par i dag sier "mine barn, dine barn og våre barn". Jeg forventer ikke at du skal forstå alvorlighetsgraden i dette, men kjernen i samfunnet lider av alvorlig oppløsning og frafallene moral - en oppløsning som Bibelen forklarer skal skje i disse "endetider" før fredsriket.

Edit: Islamistiske terrorister vil også sitere/tolke at de gjør rett i følge sin tolkning av sin religiøse bok. Så den begrunnelsen gjør det ikke noe lettere for deg å distansere deg fra dem. Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bør forstå at noe er svært gale i samfunnet, når par i dag sier "mine barn, dine barn og våre barn". Jeg forventer ikke at du skal forstå alvorlighetsgraden i dette, men kjernen i samfunnet lider av alvorlig oppløsning og frafallene moral - en oppløsning som Bibelen forklarer skal skje i disse "endetider" før fredsriket.

Hvorfor er det ille med "mine barn, dine barn og våre barn"? Barn trenger voksne og da er det jo bra, ikke ille, at voksne tar ansvar for barna sine.

 

Forventer du at noen som helst skal forstå hva du sier?

 

Hva er dene frafallene moralen du snakker om? Dagens samfunn har jo bedre moral enn noen gang tidligere historien, særlig fordi vi har forkastet de grusomme umenneskelige reglene fra bibelen. For hundre år siden hadde kirken en mye sterkere posisjon i samfunnet. Og moralen for 100 år siden var mildt sagt svært dårlig. Og for 200 år siden var det enda værre. Da var moralen forkastelig. For 300 år siden var det nærmest som Nord-Korea som du liker å nevne så ofte. Om jeg sier at kjernen i samfunnet har det bra, hvem av oss har rett og hvorfor? Kan vi ikke like gjerne si at kjernen i samfunnet har det bra og at samfunnet ikke har noen oppløsning?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ett annet tegn på hvor vi er i tiden er økt aktivitet som forbindes med naturkatastrofer, dette er bare begynnelsen og har du hatt øynene våkne så har du registrert ett enormt antall økning i naturkatastrofer globalt det siste årtier. At kloden er i forandring, er ikke til å stikke under teppe, selv for den naive mest godtroende person.

Hva så? Jorda har jo gjennomgått hele fem masseutryddelser. For 66 millioner år siden, 200 millioner år siden, 251 millioner år siden, 375 millioner år siden og 450 millioner år siden. Hver gang ble minst 75% av alle arter utryddet. Vi har ingenting av naturkatastrofer i nærheten av hva som skjedde under disse periodene. Den gangen dekket enorme vulkanutbrudd jorda i aske, meteorer sendte sjokkbølger over jorda, det regnet syre og verden frøs over. Statusen idag er dønn stabil sammenlignet med dem. Og om det skulle skje noe så vil livet fortsette slik det alltid har gjort i hele livets historie.

 

Kloden har alltid vært i forandring. Situasjonen har aldri vært statisk. Selv det mest naive religiøse fjols klarer å se det.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige gang noen ble drept av en tsunami som traff Europa er forholdsvis lenge siden, det var 13.desember 1990, da 6 personer mistet livet i Italia. Derimot var det hele 1450 mennesker som mistet livet i 1963, også det i Italia.

Det er ikke noe nytt at tsunamier treffer Europa i blandt, fem av di har oppstått pågrun av Vulkansk aktivitet, det fleste andre har oppstått pågrunn av jordskjelv.

Nå er det jo ofte jordskjelv i forbindelse med Vulkans aktivitet, så det kan jo tenkes at noen av disse flodbølgene er indirekte/direkte skapt av nettopp en kombinasjon av Vulkan/Jordskjelv.

I Norge har det truffet tsunamier 3 ganger siden 1905, til sammen 171 personer mistet livet. Alle forårsaket av fjell ras. Henholdsvis 1905 i løen, 61 personer døde. 1934 i Tafjord, 47 personer mistet livet, og 13.september 1936 da 73 personer mistet livet.

Alle disse tsunamiene som er nevnt her, er forholdsvis små tsunamier og kan selvsagt ikke sammenlignes med det store flodbølgene i moderne tid som traff Thailand og nå sist Japan for ikke lenge siden.

Lenke til kommentar

Men bort fra banaliteter og enkle fakta og over til kritiske spørsmål?

 

 

Du bør forstå at noe er svært gale i samfunnet, når par i dag sier "mine barn, dine barn og våre barn". Jeg forventer ikke at du skal forstå alvorlighetsgraden i dette, men kjernen i samfunnet lider av alvorlig oppløsning og frafallene moral - en oppløsning som Bibelen forklarer skal skje i disse "endetider" før fredsriket.

Hvorfor er det ille med "mine barn, dine barn og våre barn"? Barn trenger voksne og da er det jo bra, ikke ille, at voksne tar ansvar for barna sine.

 

Forventer du at noen som helst skal forstå hva du sier?

 

Hva er dene frafallene moralen du snakker om? Dagens samfunn har jo bedre moral enn noen gang tidligere historien, særlig fordi vi har forkastet de grusomme umenneskelige reglene fra bibelen. For hundre år siden hadde kirken en mye sterkere posisjon i samfunnet. Og moralen for 100 år siden var mildt sagt svært dårlig. Og for 200 år siden var det enda værre. Da var moralen forkastelig. For 300 år siden var det nærmest som Nord-Korea som du liker å nevne så ofte. Om jeg sier at kjernen i samfunnet har det bra, hvem av oss har rett og hvorfor? Kan vi ikke like gjerne si at kjernen i samfunnet har det bra og at samfunnet ikke har noen oppløsning?

 

Og:

 

 

 

Ett annet tegn på hvor vi er i tiden er økt aktivitet som forbindes med naturkatastrofer, dette er bare begynnelsen og har du hatt øynene våkne så har du registrert ett enormt antall økning i naturkatastrofer globalt det siste årtier. At kloden er i forandring, er ikke til å stikke under teppe, selv for den naive mest godtroende person.

Hva så? Jorda har jo gjennomgått hele fem masseutryddelser. For 66 millioner år siden, 200 millioner år siden, 251 millioner år siden, 375 millioner år siden og 450 millioner år siden. Hver gang ble minst 75% av alle arter utryddet. Vi har ingenting av naturkatastrofer i nærheten av hva som skjedde under disse periodene. Den gangen dekket enorme vulkanutbrudd jorda i aske, meteorer sendte sjokkbølger over jorda, det regnet syre og verden frøs over. Statusen idag er dønn stabil sammenlignet med dem. Og om det skulle skje noe så vil livet fortsette slik det alltid har gjort i hele livets historie.

 

Kloden har alltid vært i forandring. Situasjonen har aldri vært statisk. Selv det mest naive religiøse fjols klarer å se det.

 

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

post-160065-0-31266800-1408625168.jpg

Bárðarbungu vulkanen som nå er i aktivitet tilhører Islands størrste vulkanske system og tilhører forøvrig samme sprekksystem som Katla. Vulkanen Bárdarbunga ligger 2009 meter over havet, gjemt under den enorme isbreen Vatnajøkull.

Viss Bardarbunga på Island bryter ut, kan hele luftrommet over Norge bli dekket av aske. Å bli dekket av aske har sine problemer, men er selvsagt ikke så ille i forhold til en eventuel stor tsunami - som det selvsagt er mye mindre sjanse for.

Bardarbunga området er nå evakuert og stengt, det betyr store tap for turistnæringen som hadde booket fulle hus fremover.

Vulkanen knurrer og flyselskaper er advart, da asken fort kan sitte europeiske fly på bakken.


Lenke til kommentar

Viss Bardarbunga på Island bryter ut, kan hele luftrommet over Norge bli dekket av aske. Å bli dekket av aske har sine problemer, men er selvsagt ikke så ille i forhold til en eventuel stor tsunami - som det selvsagt er mye mindre sjanse for.

 

Bardarbunga området er nå evakuert og stengt, det betyr store tap for turistnæringen som hadde booket fulle hus fremover.

 

Vulkanen knurrer og flyselskaper er advart, da asken fort kan sitte europeiske fly på bakken.

Finkornet aske i høye luftrom er nok å forvente ja, og vil nok mye mulig (kommer helt ann på vinden) få fly til å stå stille.

 

Angående turistnæringen så er nok det ikke bare store tap her. Ja, nesten all produksjon og næringer stopper opp når full evakueringen skjer. Dog, slike globale katastrofer setter island på kartet, samt mange er nysgjerrige på hvordan resultatet ser ut når vulkanet har roet seg ned. Det kan nok trekke en del turister.

Lenke til kommentar

attachicon.gifpage01.jpg

 

Bárðarbungu vulkanen som nå er i aktivitet tilhører Islands størrste vulkanske system og tilhører forøvrig samme sprekksystem som Katla. Vulkanen Bárdarbunga ligger 2009 meter over havet, gjemt under den enorme isbreen Vatnajøkull.

 

Viss Bardarbunga på Island bryter ut, kan hele luftrommet over Norge bli dekket av aske. Å bli dekket av aske har sine problemer, men er selvsagt ikke så ille i forhold til en eventuel stor tsunami - som det selvsagt er mye mindre sjanse for.

 

Bardarbunga området er nå evakuert og stengt, det betyr store tap for turistnæringen som hadde booket fulle hus fremover.

 

Vulkanen knurrer og flyselskaper er advart, da asken fort kan sitte europeiske fly på bakken.

Ønsker du å snike deg unna kritiske spørsmål fordi du ikke klarer å svare på dem? Er du redd for å svare ærlig på kritiske spørsmål? Tror du banaliteter og enkle fakta vil distrahere kritikken? Kanskje ved å svare ærlig så vil du innse hvor gal du er?

 

Jeg kjører dem i reprise her:

 

Men bort fra banaliteter og enkle fakta og over til kritiske spørsmål?

 

 

Du bør forstå at noe er svært gale i samfunnet, når par i dag sier "mine barn, dine barn og våre barn". Jeg forventer ikke at du skal forstå alvorlighetsgraden i dette, men kjernen i samfunnet lider av alvorlig oppløsning og frafallene moral - en oppløsning som Bibelen forklarer skal skje i disse "endetider" før fredsriket.

Hvorfor er det ille med "mine barn, dine barn og våre barn"? Barn trenger voksne og da er det jo bra, ikke ille, at voksne tar ansvar for barna sine.

 

Forventer du at noen som helst skal forstå hva du sier?

 

Hva er dene frafallene moralen du snakker om? Dagens samfunn har jo bedre moral enn noen gang tidligere historien, særlig fordi vi har forkastet de grusomme umenneskelige reglene fra bibelen. For hundre år siden hadde kirken en mye sterkere posisjon i samfunnet. Og moralen for 100 år siden var mildt sagt svært dårlig. Og for 200 år siden var det enda værre. Da var moralen forkastelig. For 300 år siden var det nærmest som Nord-Korea som du liker å nevne så ofte. Om jeg sier at kjernen i samfunnet har det bra, hvem av oss har rett og hvorfor? Kan vi ikke like gjerne si at kjernen i samfunnet har det bra og at samfunnet ikke har noen oppløsning?

 

Og:

 

 

 

Ett annet tegn på hvor vi er i tiden er økt aktivitet som forbindes med naturkatastrofer, dette er bare begynnelsen og har du hatt øynene våkne så har du registrert ett enormt antall økning i naturkatastrofer globalt det siste årtier. At kloden er i forandring, er ikke til å stikke under teppe, selv for den naive mest godtroende person.

Hva så? Jorda har jo gjennomgått hele fem masseutryddelser. For 66 millioner år siden, 200 millioner år siden, 251 millioner år siden, 375 millioner år siden og 450 millioner år siden. Hver gang ble minst 75% av alle arter utryddet. Vi har ingenting av naturkatastrofer i nærheten av hva som skjedde under disse periodene. Den gangen dekket enorme vulkanutbrudd jorda i aske, meteorer sendte sjokkbølger over jorda, det regnet syre og verden frøs over. Statusen idag er dønn stabil sammenlignet med dem. Og om det skulle skje noe så vil livet fortsette slik det alltid har gjort i hele livets historie.

 

Kloden har alltid vært i forandring. Situasjonen har aldri vært statisk. Selv det mest naive religiøse fjols klarer å se det.

 

 

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Godeste Hr.Abigor, til tross for min debatt respekt for deg - så ønsker jeg ikke diskutere dette mer med deg, det blir simpelhet for mye kverrulering etter min smak - i tillegg til direkte personangrep som iblandt kommer ut av rammens sunne fornuftige kontroll. Det kan godt hende du finner andre, som ønsker å fortsette dette temaet med deg og samtidig føle at det er helt greit - men det blir ikke med meg på nåverende tidspunkt. Jeg har sagt nok, og ønsker ikke å si mer om dette nå.

Lenke til kommentar

Ja, det er flott at vi kan stoppe dette off-topic greiene. Så lenge vi fokuserer på de faktiske tingene, uten måtte dra det ut i alle mulige bibelske tekster, skremselpropaganda, personhets, eller andre overtroiske saker, så er jeg fornøyd. Jeg kom i hvert fall ikke inn hit for å diskutere deg, eller hva som er til vårt beste, så den saken kan vi like greit legge død. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...