Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på om Bibelen nevner tsunamier i det hele tatt, i og med at tsunami (havnebølge) er et japansk ord. :innocent:

Riktig, Bibelen nevner heller ikke spesifikt ordet fly eller SAS, merkelig sant? LOL! Men det står skrevet om fly i Bibelen, men ordet som blir brukt er ørnevinger, bl.a står det at jødene skal vende tilbake til sitt gamle fedreland på ørnevinger fra alle verdenskanter.

På samme måte blir ikke ordet tsunami brukt i Bibelen's gamle skrifter, hahah!!!!! laugh.gif Det er jo umulig at Bibelen skal bruke ord som ikke fantes på den tiden! Bl.a står det at på jorden skal folkene engstes i forvilelse når hav og brenninger bruser. Noe bl.a både Japan og Thailand har fått oppleve meget stertk den siste tiden, og mer vil komme snart.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Riktig, Bibelen nevner heller ikke spesifikt ordet fly eller SAS, merkelig sant? LOL! Men det står skrevet om fly i Bibelen, men ordet som blir brukt er ørnevinger, bl.a står det at jødene skal vende tilbake til sitt gamle fedreland på ørnevinger fra alle verdenskanter.

På samme måte blir ikke ordet tsunami brukt i Bibelen's gamle skrifter, hahah!!!!! laugh.gif Det er jo umulig at Bibelen skal bruke ord som ikke fantes på den tiden! Bl.a står det at på jorden skal folkene engstes i forvilelse når hav og brenninger bruser. Noe bl.a både Japan og Thailand har fått oppleve meget stertk den siste tiden, og mer vil komme snart.

Så det er med andre ord god plass til personlig tolkning?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så det er med andre ord god plass til personlig tolkning?

Haha, nei du vet, jødene kom bokstavlig talt på ørnevinger tilbake til Israel...hahaha...gikk du glipp av det? LOL!! Trenger ikke mye tolkning der hva profetiene mener med ørnevinger, er forøvrig ikke personlig tolking, det er mer i rettning offisiell tolkning.

Er det personlig tolkning du vil ha? Ja skal vi se.....altså havet skal bruse flere steder står det, nja, det er altså kullsyre profetiene sansynlegvis mener med det! Coca Cola Company vil bli så forbanna store i endetiden at dem skal fylle store hav med kullsyre. Hahaha!

Lenke til kommentar
Trenger ikke mye tolkning der hva profetiene mener med ørnevinger

Så du vil altså frem til at profetene visste at jødene kom til å sitte på fly som vi kjenner det i dag, 2000 år før.. Dette begynner bare å bli latterlig.

Problemet ditt er nettopp at du tolker alt selv akkurat som du vil. Som jeg har sagt tidligere, du trekker slutninger ut av intet.

Du er ikke bedre enn denne skruen her; http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10014713

• Liker 3
Lenke til kommentar
Trenger ikke mye tolkning der hva profetiene mener med ørnevinger

Så du vil altså frem til at profetene visste at jødene kom til å sitte på fly som vi kjenner det i dag, 2000 år før.. Dette begynner bare å bli latterlig.

Problemet ditt er nettopp at du tolker alt selv akkurat som du vil. Som jeg har sagt tidligere, du trekker slutninger ut av intet.

Du er ikke bedre enn denne skruen her; http://www.vg.no/nyh...?artid=10014713

Profetene fikk ordet fra Herren, og ikke fra sin egen fantasi, men jeg regner ikke med du tror på det, siden du tydeligvis ikke tror på Bibelen.

Du sier jeg trekker slutninger ut av intet? Til din opplsyning, så er det ikke jeg som er den store professor tolkeren her, det er seriøse Bibel forskere. Kjøp til dømes en studie bibel, så får du forklaringene under bibel teksten. Uansett, det meste som står i BIbelen står klart og tydelig. Men for dem som ikke tror, blir alt ofte bare en tåke.

Det står bl.a også at i endetiden skal bilder på veggen begynne å tale og bevege på seg! Hvorfor tror du det står? Hvorfor kunne ikke bibelens profeter bare skrevet at i endetiden så skal vi se på NRK, der signalene kommer flyvene fra satelitter i verdensrommet og inn i en boks i stuen din. Merkelig at dem ikke skrev det istedet sant???

Men min gode landsmann, jeg velger å ikke diskutere dette mer med deg, det blir for mye off-topic! Ser heller ikke noe poeng lenger å kaste perler til svin som deg, fordi det som da tydeligvis skjer, er at du tråkker på dem med dine føtter, etterfulgt at du prøver å latterliggjøre meg...

.....du oppfører deg som at det er jeg som står bak tolkningene av Bibelen! Det er faktisk ikke slik det er, men jeg forventet ikke at du har forstått det, utifra slik som jeg leser dine innlegg! Visst jeg drikker sitron brus, så tror sikkertat det er jeg som har laget den også, selv om jeg sier til deg at det ikke er det lol! Du har faktisk en tedens til å oppføre deg slik, du ignorer tydeligvis enkelte ting som du ikke ønsker å høre, ting som gjør at du mindre kan latterliggjøre meg.

Ha en god dag videre! Jeg kommer ikke til å diskutere mer med deg, du er i alt for stor grad bare ute etter å latterliggjøre og håne, og høster jubel fra likesinnede.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på om Bibelen nevner tsunamier i det hele tatt, i og med at tsunami (havnebølge) er et japansk ord. :innocent:

Bibelen nevner kun syndefloden og med så mye regn vi har hatt i år så må en vel si at syndefloden allerede har vært her, mye av avlingene i landet vårt er ødelagt så dette må være et tilbake lagt stadium.

Akkurat nå så er det vel Thailand som er rammet siden 1/3 av landet er satt under vann.

Så syndefloden er nok å betrakte som en realitet allerede.

Lenke til kommentar
.....du oppfører deg som at det er jeg som står bak tolkningene av Bibelen!

Det er jo akkurat det du gjør? Du sier at i bibelen står det at jødene skal fly til "hjemlandet" sitt med ørnevinger, og tolker det som at de har brukt Boeing 737-300 med winglets og alt for å komme seg til Israel.

"Bl.a står det at på jorden skal folkene engstes i forvilelse når hav og brenninger bruser."

Og du tenker med en gang på at hav og brenninger skal bruse når du leste nyheten om Katla. Og ut av dette "sitatet" velger du på din egen måte å tolke hele saken med at det skal komme en super-tsunami og suse over hele Nord-Europa. Akkurat det samme du trodde skulle skje i august, men neida. Hva gjør du da? Jo, du venter til neste gang det skjer noe - enten det er snakk om jordskjelv eller vulkanutbrudd - og dermed hoppe tilbake til det velkjente sitatet ditt.

Hvorfor kom det ikke en stor tsunami og slukte hele Nord-Europa forrige gang det var utbrudd på Katla?

En fin ting du burde huske:

Vi har overlevd maaaaaaaaaaange store jordskjelv. Vulkaner har brutt ut - med varierende resultat, men vi har aldri sett en tsunami som har slukt hele Nord-Europa. Det finnes ingen bevis for at det i det hele tatt har vært en syndeflod som har dekket hele verden. Det kan ha vært lokale tsunamier hvor historien har blitt pyntet på og spredt på folkemunne, catchy historie - ikke sant? Men neida, siden det står i bibelen så MÅ det jo være sant? Så det å bruke nylige naturkatastrofer på å bevise ditt syn er tullete - vi har hatt sterk og rå natur her på jorden i mange milliarder år.

Jeg liker ikke taktikken din, selv om du en gang (hvis du evt. lever veldig lenge) får rett. Men forbered deg på å rope ulv, ulv mange ganger.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hei chi "Jeg snakka med gud istad og han sa at du er en tulling og gud vil straffe deg med ulykke for resten av livet" cool.gif

Helt i orden det, så sant han ikke plasserer meg i fortapelsen etter det...

EDIT: Forøvrig, er det noen som har noe nytt angående Katla, du har vel ikke snakket med Katla også? Hadde vert artig å visst når den våkner for alvor, Martin Ramsøy har tydeligvis utsatt tsunamien til 2013, men jeg føler meg ikke helt sikker på hans profetier lol!!

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...