Torgeirja Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei jeg hadde noen problemer med blue screen krasj, så til slutt alt jeg fikk rett før når windows loading screen skal dukke opp er en svart skjerm med en _ strek som blinker og det er alt den gjør, en jeg kjenner nevnte at det kunne være at grafikk kortet har overopphetet og dermed blitt ødelagt men jeg vil høre hva folk her inne mener. Jeg skal kjøpe meg et nytt grafikk kort men jeg vil helst få bekreftet dette før jeg gjør noe kjøp for hvis det er problemer med hovedkortet, cpu eller hdd så må jeg vite det så jeg kan heller bruke penger på det som er problemet. Hardware: XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 448 bit CPU: Intel Core 2 Quad q9400 2,66GHz. Hovedkort: ASUS P5Q PRO Operativ System: Vista 32 Bit Jeg tror blå skjerm error kommer fra usb drivere som har fucket seg opp og det har ikke noe med grafikk kortet. Tror det er all viktig info. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Starter den normalt i sikkermodus? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Så, maskinen går igjennom POST? Det er etter den, når han skal laste Windows at han henger seg? Sikkerhetsmodus er det neste naturlige å prøve ut. Etter POST er ferdig, før Windows laster (før han begynner sånn som det bildet du viser), så trykker du F8. Da vil du få opp flere muligheter for å starte opp, derimot sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg dette minner veldig om at harddisken (C:) er i ferd med å ta kvelden. Jeg har hatt dette problemet et par ganger, og det fortoner seg ganske så likt det du beskriver - spesielt med tanke på en gradvis forverring med BSOD frem mot at systemet henger under lasting av Win. Husker ikke nå helt hva slags feilmeldinger osv som begynte å dukke opp, men jeg klarte å redde dataene mine ved å installere operativsystem på en annen disk, og mounte den aktuelle disken som alternativ. Da klarte jeg å få tilgang til filene mine i DOS, og reddet det viktigste. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg dette minner veldig om at harddisken (C:) er i ferd med å ta kvelden. Jeg har hatt dette problemet et par ganger, og det fortoner seg ganske så likt det du beskriver - spesielt med tanke på en gradvis forverring med BSOD frem mot at systemet henger under lasting av Win. Husker ikke nå helt hva slags feilmeldinger osv som begynte å dukke opp, men jeg klarte å redde dataene mine ved å installere operativsystem på en annen disk, og mounte den aktuelle disken som alternativ. Da klarte jeg å få tilgang til filene mine i DOS, og reddet det viktigste. Enten tar harddisken som Windows ligger på kvelden snart, eller så er Windows i seg selv korrupt. Om han kommer seg inn i sikkerhetsmodus, hadde jeg ønsket å kjørt i command (CTRL + R -> skriv inn "cmd"). Skriv inn først. sfc /scannow Denne sjekker filene til Windows (sfc = system file checker) chkdsk /f chkdsk er forkortelse for check disk. Med /f som parameter vil han rette opp i feilene han finner (om han spør om han skal gjøre dette neste omstart trykk ja og restart). Om du ikke klarer å starte opp i sikkerhetsmodus, er alternativet å nappe ut den, putte den inn i en annen stasjon og kjøre chkdsk stasjonsbokstav: /f (eks om harddisken ligger på stasjonsbokstav D:, skriver du chkdsk D: /f EDIT: Sånn at det er sagt, grafikkortet mistenker jeg ikke noe særlig akkurat nå. Det bildet viser er typisk tegn på at han ikke klarer å starte opp Windows (antar han står sånn her hele tiden). Endret 5. april 2011 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå