negativecreep Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg driver å leker med tanken om å sette opp en LDAP server på Linux boksen min og bruke denne for brukerautentisering (lokalt og for andre maskiner i nettet). Er det noen som har erfaring med dette som kan gi meg noen tips, linker til HOWTOs eller lignende? Jeg har også lyst til å autentisere Windows brukere fra denne serveren, og håper at det er mulig å kople LDAP serveren opp mot en Samba PDC. Er dette mulig? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hm. høres ut som en god utfordring =) Skriv ei lita lefsa hvis du får det til, eventuelt paste urls Er for opptatt selv for å kaste meg ut på noe slikt akkurat nå. -Dante Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det skal i grunnen være mulig hvis jeg ikke husker helt feil ifra en mail jeg fikk fra skolelinux brukerforumet. Meld deg på mailinglista på skolelinux.no . Nesten sikker på at jeg leste i en mail der hvor en brukte en Linux maskin som LDAP til flere OS, hvis du melder deg på og spør der så får du sikkert svar... Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Takk for tipset boza, skal sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå