Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Arc

Anbefalte innlegg

Dama mi har X10 og en kamerat har Arc, fikk testet begge to opp mot hverandrei går, og kan ikke si at jeg var så overrasket over Arc'en. Den var fin og se på, menføltes litt billig ut, det kan man si om X10 og da, så ikke så mye forskjell der. Synes den var litt i tynneste laget, virker som den kan knekke på midten fort, dersom man skulle være uheldig.

Kamera var omtrent det samme som X10'en sitt, en bitteliten forbedring, men nesten ikke merkbart. begge to har 720p filming.

Arc'en har jo nyere android, men X10 jeg testet mot kjører også 2.3 ( ikke offisiell)

Påpekning til dere Amobil, X10 støtter flerfingring den og :p

Hmm, X10 har bedre batteritid enn Arc, men det er jo fordi den har større batteri.

Arc har en nyere prosessor og GPU, så spill og 3D skal gå kjappere.

Synes ikke Arc'en fortjente en 6, mer en 5'er. X10 er vel en god 4'er i dag tenker jeg.

Selv skal jeg ha HTC sensation når den kommer ut *sikle*

Men Arc var jo en fin mobil da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest flere tester av Arc, samt at jeg er litt lei av iPhone, ble det til at jeg kjøpte Arc påskeaften.

Det er ennå for tidlig å si om jeg synes dette er konge eller en meget bra telefon. Men jeg synes nok telefonen heller til noe av det bedre jeg har hatt.

Kameraet har fått mye skryt. Jeg har nettopp fått overført noen bilder til PC'en, tatt med 6MP-oppløsning. Det første som slo meg ved overførselen, var at bildene kun var på 600-800 kb, noe som sa meg at de måtte være godt komprimerte. Når jeg ser på dem, ser jeg at de lett blir litt grøtete. Dette blir forhåpentligvis bedre ved hjelp av innstillinger. Kameraet er i alle fall lyssterkt. Jeg tok noen bilder i meget dårlig lys, og jeg kan ikke huske noe mobilkamera som har gitt så lyse bilder. Jeg har rimelig mange mobiler å sammenligne med...

Ellers er jo telefonen ganske lang, og minner om et hangarskip, sammenlignet med en rekke andre mobiler. Men den er lett, og god å holde i, takket være bueformen (derav navnet) og at den er kantet. Utrolig nok går den ned i en Samsonite mobilveske jeg bruker å ha i beltet. Det hadde jeg aldri trodd, og da jeg prøvde, mest for gøy, ble jeg positivt overrasket.

Skjermen er meget god, og takket være størrelsen blir det en lyst å bruke den.

Synes lyden er ganske høy og klar, og den har en rimelig ålreit radio og musikkspiller. Endelig er det equalizer i Android, men kun forhåndsinnstilte valg, såvidt jeg kan se. Men jeg har kjøpt spilleren Player Pro, som har equalizer man også kan stille inn manuelt.

Tilkoblingene for hodetelefoner og USB-kabel på hver sin side oppe på telefonen, er noe kun enkelte, meget spesielle utviklere hos Sony Ericsson synes er veldig lurt.

De fysiske knappene fungerer fint, men for meg som venstrehendt, ville jeg foretrukket bakover-knappen på høyre siden. Men de høyrehendte vil nok glede seg :) Kameraknappen er litt hard i bruk, og sitter så langt nede at man lett kommer borti den, dersom man er høyrehendt. Det siste er ikke noe spesielt problem for venstrehendte.

Høyden på telefonen gjør at man ikke så lett kommer borti kameralinseglasset med fingrene. Kameraet er helt oppe og litt til venstre på telefonen.

SAR-verdien er meget lav til Sony Ericsson å være. Den er på pene 0,66!

Alt i alt er det mye som trekker opp med Arc. Jeg savner ikke iPhone, og håper jeg blir mer og mer glad i denne flotte telefonen fra Sony Ericsson.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter litt over 1 mnd med Arc'en har jeg gjort opp en mening. For første gang er jeg fornøyd med en telefon uten tastatur. Batteritiden blir litt bedre med tiden, og bruker man en strømsparende app så holder det enda litt lenger. Bildekvaliteten er helt konge, synes jeg hvertfall. Skjermen er helt rå men spiser batteriet om du har lysstyrken på mer enn 60%.

De jeg ikke liker med telefonen er at alt er plastikk, at jack-ingangen er på siden og at strømknappen er litt for hard. Er ikke misfornøyd med plasseringen av led-varlsingslyset, men synes den skulle vært plassert på forsiden og ikke på siden. Ellers er den helt fantastisk =) =)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fikk meg denne mobilen i går. Er egentlig ganske skuffet, sikkert fordi jeg har vært veldig fornøyd med min gamle lg ku990, helt til den datt i bakken... Synes denne mobilen er tungvint på en måte, dårlig touch skjerm, skuffende kamera og mobilen føles som en lekemobil. Var kanskje bare jeg som hadde litt for høye forhåpninger... Noen som foresten vet om det går an å dele inn meldinger i inboks, utkast og sendte elementer i stede for å ha alt på samme plass? at meldingene også kommer opp som en "samtale" er også irriterende! Noen som vet hvordan man fjerner det?

Lenke til kommentar

Fikk meg denne mobilen i går. Er egentlig ganske skuffet, sikkert fordi jeg har vært veldig fornøyd med min gamle lg ku990, helt til den datt i bakken... Synes denne mobilen er tungvint på en måte, dårlig touch skjerm, skuffende kamera og mobilen føles som en lekemobil. Var kanskje bare jeg som hadde litt for høye forhåpninger... Noen som foresten vet om det går an å dele inn meldinger i inboks, utkast og sendte elementer i stede for å ha alt på samme plass? at meldingene også kommer opp som en "samtale" er også irriterende! Noen som vet hvordan man fjerner det?

Hvorfor kjøpte du mobilen?

Jeg har ikke noe problemer med skjermen og synes kameraet er super, bildene jeg tar blir hvertfall nydelig.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du mobilen?

Jeg har ikke noe problemer med skjermen og synes kameraet er super, bildene jeg tar blir hvertfall nydelig.

Kjøpte den fordi den hadde fått bra respons og trodde den ville passe til meg, men det ble liksom ikke helt rett. jaja, slik skjer...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk min arc for rundt to uker siden, og den er helt herlig.

Den passer bra både i hånden og i lomma.

Og det at jack inngangen er på siden er faktisk ikke så stort problem =)

MEN... Noe som jeg syntes var helt forferdelig er at jeg ikke kan bruke mine Beats. by Dr. Dre. i den =(

Dette fordi at SE har laget en annen ingang en det de fleste headsett og ørepropper med ControllTalk har.

Jeg syntes dette var utrolig synd, men jeg kan jo altids bruke noen vanelige ørepropper...

Selv om grunnen til at jeg kjøpte dem var fordi jeg fikk meg ny mobil =(

Lenke til kommentar

Fikk min arc for rundt to uker siden, og den er helt herlig.

Den passer bra både i hånden og i lomma.

Og det at jack inngangen er på siden er faktisk ikke så stort problem =)

MEN... Noe som jeg syntes var helt forferdelig er at jeg ikke kan bruke mine Beats. by Dr. Dre. i den =(

Dette fordi at SE har laget en annen ingang en det de fleste headsett og ørepropper med ControllTalk har.

Jeg syntes dette var utrolig synd, men jeg kan jo altids bruke noen vanelige ørepropper...

Selv om grunnen til at jeg kjøpte dem var fordi jeg fikk meg ny mobil =(

Veldig plastikk-følelse, men ellers en konge mobil :)

Lenke til kommentar

Dere sier at videospilleren spiller alt dere forer den med. Jeg har lest at den ikke støtter divx, og burde ikke dette vært et klart minus på dette punktet? Kan noen som har telefonen kommentere litt på hvilke videofiler den kan spille av?

Endret av Skogkar
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ikke mobilen blits ?

Og hva menes med "frontkamera" ?

Den har ikke blitz, men lysdiode.

Blitz finnes kun på få telefoner, som f. eks Nokia N8. Den gir bedre lys, men kan ikke brukes som annen belysning, som f.eks ved videoopptak eller som lommelykt.

Frontkamera er et kamera montert på telefonens front, ved siden av høyttaleren. Kameraet kan brukes til selvportrett, men er vel mest beregnet for videotelefoni. Kameraet har langt lavere oppløsning enn telefonenes hovedkamera.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest flere tester av Arc, samt at jeg er litt lei av iPhone, ble det til at jeg kjøpte Arc påskeaften.

Det er ennå for tidlig å si om jeg synes dette er konge eller en meget bra telefon. Men jeg synes nok telefonen heller til noe av det bedre jeg har hatt.

Kameraet har fått mye skryt. Jeg har nettopp fått overført noen bilder til PC'en, tatt med 6MP-oppløsning. Det første som slo meg ved overførselen, var at bildene kun var på 600-800 kb, noe som sa meg at de måtte være godt komprimerte. Når jeg ser på dem, ser jeg at de lett blir litt grøtete. Dette blir forhåpentligvis bedre ved hjelp av innstillinger. Kameraet er i alle fall lyssterkt. Jeg tok noen bilder i meget dårlig lys, og jeg kan ikke huske noe mobilkamera som har gitt så lyse bilder. Jeg har rimelig mange mobiler å sammenligne med...

Ellers er jo telefonen ganske lang, og minner om et hangarskip, sammenlignet med en rekke andre mobiler. Men den er lett, og god å holde i, takket være bueformen (derav navnet) og at den er kantet. Utrolig nok går den ned i en Samsonite mobilveske jeg bruker å ha i beltet. Det hadde jeg aldri trodd, og da jeg prøvde, mest for gøy, ble jeg positivt overrasket.

Synes lyden er ganske høy og klar, og den har en rimelig ålreit radio og musikkspiller. Endelig er det equalizer i Android, men kun forhåndsinnstilte valg, såvidt jeg kan se. Men jeg har kjøpt spilleren Player Pro, som har equalizer man også kan stille inn manuelt.

Tilkoblingene for hodetelefoner og USB-kabel på hver sin side oppe på telefonen, er noe kun enkelte, meget spesielle utviklere hos Sony Ericsson synes er veldig lurt.

De fysiske knappene fungerer fint, men for meg som venstrehendt, ville jeg foretrukket bakover-knappen på høyre siden. Men de høyrehendte vil nok glede seg :) Kameraknappen er litt hard i bruk, og sitter så langt nede at man lett kommer borti den, dersom man er høyrehendt. Det siste er ikke noe spesielt problem for venstrehendte.

Høyden på telefonen gjør at man ikke så lett kommer borti kameralinseglasset med fingrene. Kameraet er helt oppe og litt til venstre på telefonen.

Alt i alt er det mye som trekker opp med Arc. Jeg savner ikke iPhone, og håper jeg blir mer og mer glad i denne flotte telefonen fra Sony Ericsson.

Ennå fornøyd?

Lenke til kommentar

Ennå fornøyd?

Ja, den er bare blitt bedre og bedre etter hvert som jeg har oppdatert telefonprogramvaren. Men den brukes omtrent ikke, fordi jeg bruker mest... iPhone. Men jeg kan fremdeles underskrive på at Arc er en alle tiders telefon. Den ligger blant de aller beste telefonene på teststedet alatest, lenge etter den kom på markedet.

Lenke til kommentar

Godt. Sony Ericsson virker å ha kommet mange skritt lengre siden jeg hadde X10 :p Fikk testet Arc hos en kompis og den virket bra. Var bare nysgjerrig om det er ett inntrykk som vedvarer, noe det tydeligvis er.

Ja, det vil jeg absolutt si. Per i dag, 12 nov, er stillingen på Alatest:

1. Samsung Galaxy S II

2. iPhone 4S

3. HTC Sensation

4 Sony Ericsson Xperia Arc

http://alatest.no/anmeldelser/mobiltelefoner/c3-8/

Så Arc er i godt selskap!

Jeg har eh... alle de fire, men bruker iPhonen. Så bør vel begynne å kvitte meg med noen...

Lenke til kommentar

Tørr jeg spørre hva som gjør at du foretrekker å bruke iphone 4S?

Jeg har både iPad og MacBook Pro, og er etter hvert vant med - eller fanget av, om du vil - Apples økosystem. Men jeg har det fint der...

På mange måter er de tre andre androidtelefonene bedre enn iPhone, men siden iPhone absolutt ikke er dårlig, pluss at jeg bruker mobilveske i beltet, blir de tre andre i største laget. Men Arc er smalere enn de to andre andoidene.

Men, jeg har ikke alle de dyre mobilene for ingenting. Jeg har gått mange runder med mrg selv for å finne ut hva jeg skal beholde, men slik det er nå, beholder jeg nok iPhonen.

Hadde jeg ikke hatt et såpass nært forhold til Apples verden, hadde ting stilt seg helt annerledes.

Endret av CellularDude
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...