EspenTS Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Heisann, jeg har tenkt en stund på å oppgradere PCn min med en SSD disk og ett nytt skjermkort, og håpet noen kunne komme med noen tips PCn idag: EVGA x58 SLi hovedkort med Intel i7 920 G0, og 12 GB DDR3, med 2x Asus GeForce 8800 GTS 512MB, og 2x Samsung SpinPoint 500 GB harddisker. Oppgraderingene jeg har sett på: SSD: OCZ RevoDrive PCI-e SSD, har tenkt på både 50 GB og 120 GB versjonen, men ønsker noen innspill her med tanke på både Intel SSD og OCZ Vertex 3. GeForce GTX 560 Ti eller GTX 570 Radeon HD 6950 eller 6970 Spiller egentlig ikke så mye, så ser ikke noe poeng i å gå for de kraftigere alternativene, men er det en betydelig forskjell å hoppe fra 560 Ti/HD 6950 til 570/HD 6970, som gjør det verdt de ekstra kronene? Nå støtter også hovedkortet mitt både SLi og CrossFireX, så om jeg senere finner ut jeg trenger en smule mer krefter, kan jeg plukke opp enda ett kort, til en rimelig penge. Takk på forhånd for alle innspill Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Tusen takk Gå for HD 6950, det er litt bedre enn GTX 560. Forskjellen til HD 6970 er maks 15%. Ytelsen til et HD 6950 er mer enn dobbelt så sterk som 8800 GTS SLI, så en forbedring vil du klart se. På hovedkortet ditt vil du få best ytelse ved å velge en Vertex 2 eller Force 120 GB. Dette fordi du mangler SATA6GBPS, og ytelsen til de SSDene som bruker dette er svakere på SATA2 enn Vertex 2-/Force-serien. Med mindre du har planer om et helt nytt bygg i nærmere framtid, er det like greit å kjøre på med en Vertex 2. Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Takker for tips, og har noen tilleggsspørsmål Når det gjelder HD 6950, regner jeg med det er 2GB versjonen som er aktuell, men er det noen nevneverdig forskjell på produsentene? Ut ifra tidligere erfaringer vil jeg vurdere Gigabyte eller XFX, men føler meg litt lite informert på om dette egentlig har noe å si. Og du har ingen formeninger ang OCZ RevoDrive i forhold til SSD med S-ATA tilkobling? Ingen planer om nybygg i nær fremtid da jeg føler mitt x58 oppsett fungerer som bare juling, ønsker bare litt mer krefter så jeg får prøvd Crysis 2 og en SSD for å få økt ytelsen enda ett lite hakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå