abene Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 De er ofte nyttige, men kan også ha negative bivirkninger Les mer Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 En av de mest interssante er kanskje FastestFox, en utvidelse som er laget for å bidra til raskere surfing, men det viser seg at den fører til saktere Firefox-oppstart. Jeg aner ikke hvordan FastestFox fungerer, eller er ment å fungere, men det er kanskje verdt litt tregere oppstart om du til gjengjeld får raskere surfing? Hvis du kan koble en boks til motoren i bilen din som gjør at den yter 20 % bedre, er det ikke da greit om det tar et halvt sekund ekstra å starte bilen? Hvis poenget med FastestFox derimot er å starte Firefox raskere, da er det jo selfølgelig helt på tryne at det går saktere. Lenke til kommentar
UaeX Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Synes det er bra at de tweaker Mozilla enda mer. Er så fornøyd med Firefox 4 at jeg kanskje bytter tilbake i fra ChromePlus. Endret 4. april 2011 av UaeX Lenke til kommentar
Tool Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 trenger man virkelig andre addons til firefox enn NoScript + AdBlockPlus? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 trenger man virkelig andre addons til firefox enn NoScript + AdBlockPlus? Firebug er helt uvurderlig om man driver med webutvikling. Om den reduserer oppstartstiden med et par sekunder bryr jeg meg fint lite om. Å starte nettleseren gjør jeg toppen 2-3 ganger for dagen så om det tar tar et par sekunder ekstra bryr jeg meg fint lite om. Det ville vært veldig mye mer interessant å få vite hvilken betydning de forskjellige utvidelsene har for ytelsen under bruk. Dette er selvfølgelig vanskeligere å måle. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) trenger man virkelig andre addons til firefox enn NoScript + AdBlockPlus? Selv bruker jeg også flashblock, da den fanger opp objekter AdBlockPlus og NoScript ikke filtrerer, og jeg skjeldent ønsker å se flash objekter. På sider som er unntak fra dette (youtube ol.) legger jeg bare til et unntak i flashblock. Jeg kjører heller ikke standard lister i AdBlockPlus, men legger litt arbeid i å lage en mye kortere liste selv som tar generiske ting over konkrete eksempler. Jeg har funnet det kan gi utslag i praksis. Jeg bruker det også til å blokke sider som forårsaker henging med "venter på", som google syndication, adtech, gallup, pagestats, etc. Hver gang jeg bruker andres maskiner tar det meg alltid et minutt eller to å få på det underbevisste filteret for alt ekstra som kommer opp, og irriterer meg omtrent på samme nivå som å bruke maskiner uten SSD. Om filterne mine hadde doblet tiden det tar å laste sider hadde det fortsatt vært en liten pris for å slippe all visuell støy de blokkerer. I praksis reduserer de tiden Edit: på denne siden er følgende adblock filter aktive: ||ad.tek.no^ (som jeg er i tvil om jeg skal ha aktivert da den gir inntekter til HW.no, men den bruker fortsatt 3rd party reklame og laster tregt) ||googlesyndication.com^ ||big-boards.com^ ||google-analytics.com^ Endret 4. april 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Dette er litt som å installere programmer i et OS. Man må selv vise litt diskresjon på hva man installerer. Naturligvis gir ekstra funksjonalitet visse mulige negative sider i ytelse - og alltid større potensiale for bugs. Jeg har aldri hatt noe stort problem med at utvidelser installerer seg uten samtykke, men det er likevel et godt initiativ å satse på litt bedre testing og krav for bedre brukersamtykke. utvidelsene er pr dags dato det som gjør firefox til den mest nyttige nettleseren i mine øyne. Andre nettlesere har tilsvarende, men langt i fra samme utvalget. Å bedre dette feltet vil absolutt gjøre sitt for å holde Firefox i toppen blandt nettleserene. -Stigma 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Dette er jo slik IE 9 har nå? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Dette er jo strålende! Strengere rutiner rundt addons trengs, så lenge det ikke forhindrer brukerne med å bidra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå