Solsviken Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Trenger litt hjelp nedgang av 8kg. Begynte å legge om kostholdet mitt i forrige uke, eller dvs bare spise ting med mindre kalorier. Frukost består av: * Frukostblanding med melk og cherios. Lunch: 4-5 Rugsprø knekkebrød med banan eller fisk på boks. (1x knekkebrød = 35 kcal.) Fisk på boks utgjør pr knekkebrød rundt 20-30 kcal. Totalt 250-300 kcal. Middag: Normal middag i redusert prosjon, spise til jeg er mett. Ingen ting vesentlig usunt til middag, mye grønt, reint kjøtt, lite poteter, ingen saus. Kvelds: 4-5 rugsprø knekkebrød med krydderskinke/kokt skinke. Veske består i vann for det meste og ca en kopp kaffe om dagen. Jeg spiller squash ca to ganger i uken (ca det jeg rekker med barn og hektisk skole). Jeg drikker lite (1 gang i mnd. gjennomsnitt) alkohol, og har en spis hva jeg vil dag på lørdagen (begrenser meg til kanskje en liten blanding sjokolade og litt chips.) Hovedformålet mitt er å komme ned på 80kg blank. Hvordan ser opplegget mitt ut ? Regner med å havne på 1300-1500 kcal om dagen. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hvis du heller spiser en skikkelig forkost så slipper du å gå sulten lengere uttpå dagen. Hvis du ikke spiser en skikkelig forkost kan det hende du starter å småspise mellom måltidene og det er det du prøver på å unngå no. Du burde også vurder noe trening i tillegg. Jeg har brukt ett treningopleg i 1 år og har gått ned 9 kilo men for deg så klarer du det sikkert fortere fordi jeg spiste mellom måltidene og hadde ingen diett. Du trenger ikke mye trening men ta en 20 - 40 armhevinger, helst 60 sittupps og sitte i 90 grader i 1 minutt. Da vil du trene bort muligens sakte noe av fettet som ligger der også. Du selv bestemmer hva du skal trene i men prøv å trene hele kroppen fordi det du går lettest ned i vekt av er treningen. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Kan godt gjøre noen øvelser som det du sier hver dag. Sitte i 90 grader, altså sitte på gulvet med strake bein og rak rygg i 90 grader ? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Håper sterkt at det der var ironi. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Ble skrevet litt fort mens jeg satt opptatt, mente selvfølgelig ikke sitte på gulvet som normalt, men stå på gulvet og late som jeg sitter med beina Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hvor mye veier du nå og hvor høy er du? Ville prøvd å ligge på 500-1000kalorier underskudd per dag hvis du vil veldig fort ned. Hvis du heller vil forandre livsstil(som jeg anbefaler), ville jeg ligget i ca. 300 kalorier underskudd per dag og lagt inn et par økter med styrketrening i uka bestående av baseøvelser. Du kan evt. prøve å ligge i litt mer underskudd dager du ikke trener styrke og i ca. 0 når du trener styrke. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hvis du er voksen så må du ha like mye energi inn og du må bruke like mye energi. Hvis du får et overskudd så er det lettere for å legge på seg og hvis du spiser for lite så er det lettere for å få vondt i magen og bli slapp. Du må også finne deg i at du kommer til å føle deg slappere til noen dager og du kommer til å sove lett. 90 graderene hadde du rett i. Endret 5. april 2011 av kentroan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå