Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må ikke gjøre det, men det er et større antall porter som må forwardes, og de fleste routere har vel ikke mulighet for å forwarde mer enn 10-20 porter. Hvertfall ikke slike "billig"-routere som man får kjøpt.

så vi trenger en router som man IKKE får kjøpt!

:p

Lenke til kommentar
Err., er jo en grunn til at man ikke får tilgang til routeren uten å spørre om det, samt at man får tilnærmet null info om noe som helst. (Forhørte meg litt med folk som har prøvd på det samme som deg, uten hell hittils). Det nytter rett og slett ikke å få tilgjengelig med info fra NGT, og da blir det vanskelig å sette opp.

Err...det er jo bare å finne defaultpassordet til rutertypen og skrive det inn. Jeg har NextGentel med Netopia-router og gjorde nettopp det.

Denne routeren har innebygd firewall og du kan veldig veldig enkelt forwarde alle portene til en annen maskin, da du kan angi portintervall du vil route videre.

Lenke til kommentar
Må ikke gjøre det, men det er et større antall porter som må forwardes, og de fleste routere har vel ikke mulighet for å forwarde mer enn 10-20 porter. Hvertfall ikke slike "billig"-routere som man får kjøpt.

så vi trenger en router som man IKKE får kjøpt!

:p

Hehe, ikke det jeg mente. Men har enda ikke sett noen såkalte "bredbåndsroutere" som man kjøper på Komplett ha nok muligheter til dette. ;) (derimot, hoster du opp nok penger til en Cisco-sak til XXk, så skal du nok komme deg fint gjennom hverdagen. Saken er at det er rimelig uaktuelt for folk flest.

Err...det er jo bare å finne defaultpassordet til rutertypen og skrive det inn. Jeg har NextGentel med Netopia-router og gjorde nettopp det.  

Denne routeren har innebygd firewall og du kan veldig veldig enkelt forwarde alle portene til en annen maskin, da du kan angi portintervall du vil route videre.

Joda, men man får ikke tilgang FRA NGT. Man må jo grave ut dette selv, og det er ikke alltid man får oppgitt passordet selvom man spør kundeservice. Derimot er routeren helt grei til vanlig bruk, det sa jeg ikke noe på. Men topic'en her går på at den ikke kan byttes ut, og hadde ærlig talt innlegget ditt der noe med den saken å gjøre? :p

Lenke til kommentar

Joda, men man får ikke tilgang FRA NGT. Man må jo grave ut dette selv, og det er ikke alltid man får oppgitt passordet selvom man spør kundeservice. Derimot er routeren helt grei til vanlig bruk, det sa jeg ikke noe på. Men topic'en her går på at den ikke kan byttes ut, og hadde ærlig talt innlegget ditt der noe med den saken å gjøre? :p

Da hadde det jeg quota øverst i denne meldingen heller ikke så mye med det å gjøre? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...