kimare Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg kjøpte en Berghaus Freeflow ryggsek fra amazon.co.uk. Varens verdi var £54,47 ved levering fikk jeg alternativet Free Super Saver Shipping. Likefullt valgte amazon å benytte en rask levering via UPS (flott service fra amazon ). Etter en uke dumper mva kravet fra UPS, problemet er at det har brukt et beregningsgrunnlag på £79,47 Jeg tar kontakt med dem og forviser kvittering som viser at jeg har betalt £54,47 + £0. Likefullt påstår de "Når man for varer inn til Norge skal du betale moms av både frakt verdi og vare verdi. Dette kan du lese inne på tollen sin hjemme side." Greit nok at man gjør feil i en travel hverdag, men er overrasket over at man ikke har mer peiling når man blir gjort oppmerksom på en en feil i beregningsgrunnlaget. Skal ikke speisjonsfirma har kontroll på dette? "Tollverdien vil som hovedregel være det du har betalt eller skal betale for varen i utlandet ved salg for eksport til Norge, tillagt transportkostnadene til Norge, forsikring, kostnader til emballasje og lignende." http://toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=196295&epslanguage=no På toll.no skriver at transportkostnadene skal tillegges, min kostnad er 0,-. At det har en høyere verdi er selvsagt en annen sak, som forbruker forventer jeg at denne er baket inn i vareverdien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå