Gå til innhold

Sandy bridge - 10,000

Anbefalte innlegg

Skal til å bygge en ny PC nå og har satt sammen noe jeg syns var helt greit,

men vil gjerne innspill om jeg kunne gjort noe bedre på oppsettet.

857174.jpeg

Var litt skeptisk på PSU, men den var ganske billig og leste review av den og klarte max 743W.

Men så at det bare var én 12V og vet ikke om denne PSU'en klarer begge skjermkortene.

Forslag til noe forbedringer?

EDIT: Det skal selvfølgelig være 2x Sapphire versjonen av 6950.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen klarer begge skjermkortene, men hvorfor i alle dager har du valgt et 1GB og et 2GB? Du får ikke brukt 2GB i spill når du har Crossfire med to kort, RAMet er speilet mellom begge kortene.

Rettet opp i dette nå, så det nå. Men skal selvfølgelig være Sapphire versjonen pga den er en del billigere. Men er det noe mer negativt med Sapphire versjonen i forhold til Asus sin?

Lenke til kommentar

PSUen klarer begge skjermkortene, men hvorfor i alle dager har du valgt et 1GB og et 2GB? Du får ikke brukt 2GB i spill når du har Crossfire med to kort, RAMet er speilet mellom begge kortene.

Rettet opp i dette nå, så det nå. Men skal selvfølgelig være Sapphire versjonen pga den er en del billigere. Men er det noe mer negativt med Sapphire versjonen i forhold til Asus sin?

Du kan gå tom for VRAM ved høyere oppløsninger, ved 1920x1080 kan du gå tom om du skrur opp antialiasing for mye, jeg gjør det hele tida, og skal kjøre 2GB neste gang jeg kjøper et kort. Crossfire og SLI er forøvrig noe herk

Lenke til kommentar

Du kan gå tom for VRAM ved høyere oppløsninger, ved 1920x1080 kan du gå tom om du skrur opp antialiasing for mye, jeg gjør det hele tida, og skal kjøre 2GB neste gang jeg kjøper et kort. Crossfire og SLI er forøvrig noe herk

Hehe, jeg kjører på 1920x1080 jeg også. Jeg er også litt skeptisk til Crossfire, men har lest at 6950 scaler ganske godt og de fleste spill kjører fint med dette. Men det er dette jeg mener med innspill, syns du heller jeg bør gå for et GTX 580 for eksempel?

Og de andre komponentene, syns du dem var greie nok eller kan de bli skiftet ut med noenlunde samme pris med bedre? :roll:

Lenke til kommentar

Et 6950 alene er egentlig veldig sterkt på 1920x1080, om du vil gå opp i ytelse er det ikke særlig mye poeng i å gå høyere enn GTX 570 eller HD 6970. Disse kan stort sett kjøre alt av innstillinger på maks + litt AA.

Grunnen til at jeg ikke anbefaler Crossfire eller SLi har mer å gjøre med microstutter

http://www.youtube.com/watch?v=RTfwhcQZphw

Hvilket grafikkort har du nå?

Lenke til kommentar

Et 6950 alene er egentlig veldig sterkt på 1920x1080, om du vil gå opp i ytelse er det ikke særlig mye poeng i å gå høyere enn GTX 570 eller HD 6970. Disse kan stort sett kjøre alt av innstillinger på maks + litt AA.

Grunnen til at jeg ikke anbefaler Crossfire eller SLi har mer å gjøre med microstutter

Jeg har et GTX 470 og opplever lav FPS i spill som Rift osv, men har gitt opp på den PCen pga bluescreens konstant og har ikke klart å fikse det.

Men vil helst kjøre Rift på maks med grei AA, og vil gjerne ha en grei PC til Battlefield 3 kommer ut så vil helst gå for GTX 580 isåfall.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

Jeg har et GTX 470 og opplever lav FPS i spill som Rift osv, men har gitt opp på den PCen pga bluescreens konstant og har ikke klart å fikse det.

Men vil helst kjøre Rift på maks med grei AA, og vil gjerne ha en grei PC til Battlefield 3 kommer ut så vil helst gå for GTX 580 isåfall.

En kompis av meg kan ikke kjøre det med et HD 6970 på maks grafikk, senket han draw distance ble alt veldig mye bedre, men det virket for meg som om det var forferdelig dårlig optimalisering i det spillet. Kanskje du kan kjøre opp draw distance til det maksimale med HD 6950 Crossfire, men jeg tror du kjøper ytelse du egentlig ikke trenger her.

Lenke til kommentar

En kompis av meg kan ikke kjøre det med et HD 6970 på maks grafikk, senket han draw distance ble alt veldig mye bedre, men det virket for meg som om det var forferdelig dårlig optimalisering i det spillet. Kanskje du kan kjøre opp draw distance til det maksimale med HD 6950 Crossfire, men jeg tror du kjøper ytelse du egentlig ikke trenger her.

Hmm, men tror jeg tar sjansen på 2x HD 6950. Men oppsettet ser best ut mulig ellers?

Lenke til kommentar

Tror jeg faktisk tar det tipset innpå meg og tar heller étt 6950 og kjøper et bedre kabinett. Og jo, Sindre. MMORPG's trenger god kraft fra CPU jo, det er derfor jeg tok med en kjøler i samme slengen slik at jeg kan klokke den ganske høyt :thumbup:

Men gjerne kom med noe innspill om det er noe bedre jeg kunne gjort.

Lenke til kommentar

PSU og RAM, ja.

CPU, ikke på 1920x1080 eller lavere.

Jeg hadde personlig heller gått for GTX 570 eller HD 6950 og kjøpt en Sandy Bridge-prosessor. Forskjellen på et HD 6950 og et GTX 580 med en prisforskjell på 1300 kr er forskrekkelig liten. Etter en liten CPU-flaskehals med AMD Phenom II X4 970 og vsync er forskjellen enda mindre.

Vil ikke prossesor holde opp takten med 1920x1080 eller LAVERE? Jeg spiller på 1920x1080, tror du det vil fungere fint?

Lenke til kommentar

PSU og RAM, ja.

CPU, ikke på 1920x1080 eller lavere.

Jeg hadde personlig heller gått for GTX 570 eller HD 6950 og kjøpt en Sandy Bridge-prosessor. Forskjellen på et HD 6950 og et GTX 580 med en prisforskjell på 1300 kr er forskrekkelig liten. Etter en liten CPU-flaskehals med AMD Phenom II X4 970 og vsync er forskjellen enda mindre.

Vil ikke prossesor holde opp takten med 1920x1080 eller LAVERE? Jeg spiller på 1920x1080, tror du det vil fungere fint?

En Phenom II X4 970 vil flaskehalse et GTX 580, ikke at det er så alvorlig med mindre du spiller strategispill som Civilization V eller Starcraft, der prosessorytelse er veldig viktig. En i5-2500k yter om lag 20-50% bedre enn en Phenom II X4, avhengig av spillet du spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...