Gå til innhold

Kjennetegn på de forskjellige stilene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til dresser opplever jeg at italienske dresser er mer formsydde og ofte mindre konstruert enn engelske dresser. Leste en gang en fin kommentar om dette: "Engelskmenn bruker dressen til å dekke til det de ikke er fornøyd med, italienerne bruker dressen til å fremheve det de er fornøyd med".

Frankrike er et land hvor sort står ganske sterkt. I Italia ser du derimot ofte mer farger. Leste også en kommentar hvor det ble påstått at en italiener alltid vil velge brune sko fremfor sorte. Hvorvidt det er 100% sant vet jeg ikke, men brune sko fremfor sorte er utvilsomt noe jeg forbinder med italiensk stil.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

For meg er typisk italiensk stil slimme blazere, lyse chinos(ofte hvite), fargerike loafers, monks osv - mens typisk fransk er litt mer konservativt og stivt. Engelsk er som han sier, tweed osv.

 

Om engelskmenn generelt kler seg slik, er en helt annen ting.

 

Jeg var på dagstur i Cardigan da det er en time unna der jeg bor og jeg så ikke noen som gikk i cardigan. men ser rett som det er folk av den litt eldre garde her ute på landsbygda som går i det mange her definerer som "typisk" britisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...