Leifen18 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei. Jeg får snart til bake min PC ifra reperasjon, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg like gjerne kunne skaffe meg et ordentlig headset. Vi er allerede fem PCer på datarommet vårt, og derfor vil jeg gjerne ta litt hensyn, og kjøpe et headset som lekker minst mulig lyd ut til de andre :-) Hadde også vært flott om jeg ikke hørte så mye av de andre heller :-P I en ideell verden, ville jeg kunne slått av og på støykansellering, slik at jeg kan prate med dem, og jeg kan la være. Stemmer det at en slik funksjon faktisk eksisterer? :-) Jeg vil svært gjerne ha et headset med god lyd også. Jeg bruker det til spill, og jeg hører på all mulig musikk, fra klassisk til death metal. I tillegg ser jeg veldig mye film. Jeg har ikke noen spesielle preferanser på pris, spesielt siden jeg selv tror at dette blir et dyrt headset dersom det eksisterer, for jeg synes selv det virker som om jeg vil ha alt :-P Med headset, antar jeg at det er underforstått at jeg vil ha mic også :-) Jeg vet lite om hva som er nytt og gammelt, bra og dårlig her. Jeg var fornøyd med mitt gamle SB45, og forsåvidt også Siberia II. Kunne gjerne hatt bedre lydkvalitet enn disse også, men dersom det finnes et headset som følger alle mine overstående kriterier, kan jeg til og med strekke meg til at det kan være bitte litt dårligere lydkvalitet, men dette er ikke ønskelig. Håper noen kan hjelpe meg med dette ^^ På forhånd takk! :-) Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Jeg har selv Logitech G35 og synes det er ett bra headset. Har veldig bra lyddemping og lyd, generelt og micen er ikke dårlig den heller.. Link til prisguiden: https://prisguiden.no/sok?pg-q=logitech+g35&n=0 Ser forresten at komplett har det på tilbud nå til 699,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893 Må bare legge til at det har 7.1 surround som fungerer veldig bra, i for eksempel fps-spill hører du hvor motstanderen skyter fra Endret 4. april 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) . Endret 13. august 2011 av nico69 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Det finnes, som du nevner, aktivt dempede hodetelefoner som "slipper gjennom" tale, dog varierer det litt om man kan skru denne funksjonen av og på, for visse modeller stopper mye av støydempingen ved frekvenser over stemmenivå. Personlig er jeg ikke spesielt glad i aktivt dempede hodetelefoner på grunn av pris, batteribehovet/avhengigheten og til dels lydkvalitet (kontra pris) fra mange av de hodetelefonene som finnes på markedet. I tillegg er ofte støydempingen overdrevet for mange modeller. Det påstås generelt en reduksjon på 20-30dB, men dette gjelder primært for lavere frekvenser. Det nest beste alternativet for støydemping er det man finner i klassen "store, passivt dempede hodetelefoner". Lederen (i det minste på støydemping) i denne klassen er nok Sennheiser HD280. Her påstås det en demping på rundt 30dB, erfaringsmessig tipper jeg på at dette primært gjelder høyere frekvenser. Alternativer inkluderer Beyerdynamic DT770 og AKG K271S/K272HD. Det finnes varianter av disse med mikrofon, men disse er dyrere enn de bør være, og ofte ikke særlig lette å få tak på. Mest for pengene får man nok med litt gjør-det-selv-ånd og en mikrofon fra et billig headset: DT770 mikrofon-mod. Generelt er nok typiske "gamingheadset" greie i seg selv, men selv om du, etter egen beskrivelse, ikke er voldsomt kresen, er nok stereohodetelefoner av typen nevnt ovenfor veien å gå når det gjelder musikk. Lydkvaliteten er i en litt annen klasse, rett og slett. Edit: Presiserte støydemping på aktivt støydempede hodetelefoner. Endret 4. april 2011 av Aiki Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Tusen takk for gode svar ^^ Siste svaret her ser ut som om det er mest relevant for meg :-) Og jeg håper gjerne på flere svar, da det ikke haster for meg enda :-) Jeg ser på K272HD og HD280 som favoritter per nå, i hvert fall :-) Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tusen takk for gode svar ^^ Siste svaret her ser ut som om det er mest relevant for meg :-) Og jeg håper gjerne på flere svar, da det ikke haster for meg enda :-) Jeg ser på K272HD og HD280 som favoritter per nå, i hvert fall :-) Bruker selv AKG K272HD og de isolerer ekstremt bra. Hører verken støyen fra PC'en eller tungtrafikken 1 meter utforbi vinduet mitt i rushen for den del så lenge du faktisk hører på musikk eller spiller så klart. Jeg vil dog anbefale at du prøver de ut før du kjøper de om du har mulighet siden de er veldig nøytrale og ikke har spesielt mye "kick" i bassen (de går dyypt men mangler litt trøkk synes jeg, uten en grei amp), men om du liker å høre musikken sånn den faktisk var ment å høres, slik som meg, så er disse perfekte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå