Gå til innhold

Noen som vet om bra testprogram for WD harddisker?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bra program for og teste en WD harddisk grundig... den oppfører seg ikke slik den skal.

 

Videre hvis man fjerner alle partisjonene fra en harddisk... er den da som den var når du fikk den... eller må du gjøre noe mere i tillegg? Lurer nemlig på om noe skjedde med den da jeg først installerte den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil. Data Lifeguard formatering er vanlig formatering, ikke low-level.

Les hva Western Digital skriver:

Low-level formatting — The process of creating sectors on the disk surface; this permits the operating system to use the regions needed to create the file structure. Also called initialization. Low-level formatting is performed at the Western Digital factory. There is no need for you to low-level format a Western Digital drive

Lenke til kommentar

Kommet litt lengre nå.. fikk lifeguard til og virke da jeg skiftet harddisken over på hovedkontrolleren. (den krasjer der også)

 

Kjørte test i lifeguard... inludert en som tok over en time... men den fant ingen feil... hmm... dette er jo litt rart da... kan det være noe galt allikevel? eller er det andre komponenter... jeg skiftet nylig hovedkort (tok clean reinstall selvfølgelig) men hovedkortet er et abit at7-max2 som skulle være av meget høy kvalitet så jeg kan ikke skjønne at det skulle føkke opp noe? for ordens skyld så brukes ikke disken til systemet... kun til divX filer...

 

Hvis jeg velger funksjonen "write zeros to sector 0" eller noe i den duren... vil det sikkert være det samme som det seagate mener med "zero fill drive" ...dette kunne man iallfall gjøre via lifeguard programmet... er åpen for mere forslag... dataene på disken er det ingen fare med... jeg er veldig flink med backup så ingen ting vil/har gått tapt.

Lenke til kommentar

skrev nuller til hver bidige sektor... som tok to timer... men det ser ut som det faktisk virker nå... Harddisken ga seg alltid rundt 120GB (og nei det er ikke 127GB binær grensen vi snakker om her) men nå fylte jeg opp 160 og alt ser ut til og funke... skal sjekke litt mere senere før jeg tar sjansen på og starte og fylle opp harddisken med data fra backup DVDene... noe som tar en halv evighet.

 

takker for all hjelp så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...