Bordplate Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg tror ikke demonstrasjonene lenger utgjør noen stor trussel. Koalisjonen er klar over faren og alle eventuelle baser i nærheten av tetterebefolkede byer eller større moskeer/bønneplasser er oppmerksomme. Klart er det en potensiell fare med alt dette. Skulle så veldig gjerne ha hørt en ekte soldats mening om krigen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Missnøye/fiendeskap blant befolkningen utgjør en trussel i seg selv. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Leste nettopp denne artikkelen på vg. http://vgdebatt.vgb.no/2011/04/05/716/ Jeg mener fortsatt at vi burde hatt lover som forbyr blasfemiske handlinger og religionskrenking. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Vi burde heller totalforby religion! Og folk har allr ett til å gjøre narr av og ironisere religion alt de vil. Det samme med å vise motstand mot den. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tja...men se på åssen apekattene reagerer når vi gjør sånne ting Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Leste nettopp denne artikkelen på vg. http://vgdebatt.vgb.no/2011/04/05/716/ Jeg mener fortsatt at vi burde hatt lover som forbyr blasfemiske handlinger og religionskrenking. Tror ikke en lov mot det vil hindre at det skjer...folk blir jo drept selv om det ikke er lov å drepe. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tja...men se på åssen apekattene reagerer når vi gjør sånne ting Så vi skal legge oss flate og la dem vinne? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Nå må ikke dette bli til en hardbarka religionsdiskusjon. Jeg har ingenting jeg skulle sagt om Islam eller noe, de kan styre som de vil. Men jeg mener at vi burde trekke oss ut av Afghanistan, noe jeg på ingen måte ser på som å "legge seg flat for" noen. Det er mektig pinlig å innrømme det, men vi har ikke klart å overvinne vår finede. Til tross for billioner av doller, uendelige resurser og høyest kompetanse i verden har likevel sandalfolket som bor i fjellet med kun rustne AK'er har vi ikke klart å slå dem. Du kan kalle det 'å legge seg flat', jeg vil heller se på det som 'gi seg før leken blir verre'. Endret 5. april 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Da jeg skrev "legge seg flat" svarte jeg på det du skrev om lover som forbyr blasfemi. Jeg snakket ikke om en mulig tilbaketrekkning fra Afghanistan. Der har jeg alt gitt mitt syn på hvorfor det kan være galt. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Vel beklager. Jeg mener ikke at man bør legge seg flat for muslimer generelt, men når man ser hvor gærne dem blir når vi gjør sånne ting så burde det ringe en liten bjelle i hodene våres, spessielt pastoren. Å forhindre muslimene i å gå bananas kan vi ikke, men samtidig er jeg enig i at det blir galt å kneble ytringsfriheten. Alle burde få ha sin mening om ditt og datt i religion, men unødvendig å gå frem slik pastoren gjør. Han fremstår som direkte muslim-hatende, noe han ikke har en grunn til da det kun er et par muslimer som er assosiert med terrorister. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det vil jo ikke være bra men jeg tviler likevell på at det vil bli værre enn i dag. Vi ser jo nå at det er vilje i en rekke muslimske land til å styrte totalitære regimer, kanskje kunne dette bli tilfelle for Afghanistan en gang i fremtiden. Synes nå det blir et vel farlig sjansespill. Ikke noe mer sjansespill enn å drive en krig man taper enda lenger og potensielt skape mer hat og grobunn for terror. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Vel beklager. Jeg mener ikke at man bør legge seg flat for muslimer generelt, men når man ser hvor gærne dem blir når vi gjør sånne ting så burde det ringe en liten bjelle i hodene våres, spessielt pastoren. Å forhindre muslimene i å gå bananas kan vi ikke, men samtidig er jeg enig i at det blir galt å kneble ytringsfriheten. Alle burde få ha sin mening om ditt og datt i religion, men unødvendig å gå frem slik pastoren gjør. Han fremstår som direkte muslim-hatende, noe han ikke har en grunn til da det kun er et par muslimer som er assosiert med terrorister. Slik jeg ser det må vi heller jobbe mot de kreftene som ikke tolererer vår ytringsfrihet enn de som bruker den, om så dårlig. Vi må ikke gå bort fra våre liberale verdier og gi fra oss våre friheter og rettigheter fordi mer eller mindre tilbakestående mennesker går amok om de føler seg krenket. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Ikke noe mer sjansespill enn å drive en krig man taper enda lenger og potensielt skape mer hat og grobunn for terror. Si meg, hva var det som gjorde at Al-Qaida fikk planlagt og utført et så stort terrorangrep som 11/09-01? Jo, det var at de fikk være i fred og etablerte seg i Afghanistan. Hvis de samtidig hadde måttet kjempe geriljakrig og Taliban ikke sto ved den offisielle makten i landet lenger hadde det hatt langt dårligere forutsettninger for å lykkes med noe sånt. Uansett hvor lenge vi blir værend emå vi først sørge for at det ikke er fare for en ny tid under Taliban og Al-Qaida før vi trekker oss ut. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Ikke noe mer sjansespill enn å drive en krig man taper enda lenger og potensielt skape mer hat og grobunn for terror. Si meg, hva var det som gjorde at Al-Qaida fikk planlagt og utført et så stort terrorangrep som 11/09-01? Jo, det var at de fikk være i fred og etablerte seg i Afghanistan. Hvis de samtidig hadde måttet kjempe geriljakrig og Taliban ikke sto ved den offisielle makten i landet lenger hadde det hatt langt dårligere forutsettninger for å lykkes med noe sånt. Uansett hvor lenge vi blir værend emå vi først sørge for at det ikke er fare for en ny tid under Taliban og Al-Qaida før vi trekker oss ut. Da kan jeg jo like gjerne spørre deg hva som gjorde at de fikk planlagt bombene i Madrid og London? Var det roen og freden i Afghanistan? Da ser du sikkert at det argumentet ikke holder. Man trenger ikke ett land for å planlegge terroraksjoner. Per nå slåss vi i en krig som vi taper, men utsetter tapet. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Riktig Herzeid. Tror vi kan konkludere med at demokratiet og frie valg i Afghanistan er en tapt sak. Og nå har vi kastet bort tusenvis av menneskeliv uten at det har ført til en dritt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Sivil afghaner drept av britiske soldater, frykter nye voldsomme demonstrasjoner I dag ble en afghansk kvinne drept og to såret da bilen de satt i krasjet med britiske soldater i Kabul. Stemningen her har aldri vært så spent som nå, sier Anders Sømme Hammer. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7583013 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 "Kræsjet med britiske soldater?" Det var altså snakk om en vanlig trafikkylukke? Typisk om media klarer å fremstille det som krigsforbrytelse eller noe i den duren Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Og typisk at det bare heller mer bensin på bålet i en slik stund... Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Greit for min del. Jo mer Afghanerne hater oss, jo mindre vil vi være der og jo fortere kommer vi oss ut. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Poenget mitt er at jeg vipper mellom å mene at den afghanske befolkningen reagerer på en idiotisk måte og samtidig nesten forstår dem slik elendighet som de lever i nå. Det er land som har vært i krig i alle år og der det ene regimet etter det andre og den ene leder etter den andre har blitt fjerne tpå forskjellige måter og hvor flere fremmede makter har prøvd å ta over landet og hvor det er enrome problemer med landminer, fattigdom, sult, mangel på en rekke varer, enorm produskjon av opium og total ustabilitet. Så kom enda en krig og enda et regime ble fjernet, men heller ikke denne gangen gikk det til det bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå