Gutten fra eventyret Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 ...så hva man egentlig burde gjøre er å revurdere sitt forhold til enkelte land som f.eks Israel som har blitt tatt med buksa nede. Ellevte september var utløsende faktor for denne konflikten og når den er en farse så fjerner man også legitimiteten for vesten inkludert Norges opphold der. Norske styrker er dermed legitime mål. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Israel er ikke et tema for denne tråden. 11/09-01 er absolutt relevant da det var det som utløste angrepet til de allierte, men du må komme med kilder om du sier at det var et løgnangrep. Det har vært utallige beviser ute og gått i årenes løp på at det var Al Qaida som sto bak i tillegg til at Osama bin Laden selv har innrømmet det. Så skal du heller ikke glemmer bin Ladens krigserklæring mot alle amerikanere eller angrepet på USS Cole og angrepene på de to amerikanske ambassadene i Afrika samt det første angrepet på World Trade Center. Al Qaida er en klar fiende av USA og Taliban åpnet Afghanistan for Al Qaida og nektet å utlevere bin Laden så de må bare regne med å bli angrepsmål. Og NATOS artikkel nr. 5 som ble aktivert etter angrepet sier at et angrep på et NATO-land er et angrep på alle NATO-land og i tillegg er også vi truet så det er helt rett og riktig å støtte USA i denne krigen! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 herzeleid Jeg gidder ikke å diskutere med deg om du ikke kan oppføre deg sakelig! "Ikke klare å svare på", "ble det stille fra deg"... Fjern slike kommentarer fra innleggene dine og unngå det heretter så skal du får svar. Vi snakker om en alvorlig krig her hvor utfallet kan bli svært avgjørende og da er minimumskravet for å delta fra min side at det er en sakelig diskusjon. Dette har jeg sagt til deg mange ganger tideligere. Kan du snart huske på det? Når det gjelder de angrepene du snakker om etter 11/09-01 så er det skremmend eja og vi vet jo at organisasjoner som Al Qaida har celler og kontakter over store deler av verden slik at de kan opperere fra et annet sted om det første skulle bli ødelagt. Det er imidlertid ingen grunn til å la dem bygge seg oppp igjen i Afghansitan. Men dette kan vi diskutere nærmere om du går med på å holde deg sakelig heretter. Skal prøve å unngå ord som sårer deg, men nå får du gjerne småspydige kommentarer som svar på tiltale. Jeg skrev tross alt "sur og vrang" fordi det var slik du fremtso. Kommentarer som "ble det stille fra deg" kommer jo først og fremst fordi det ble stille fra deg da du fikk svar på dine argumenter. Også fordi dette har blitt ett mønster fra din side. Men jeg diskuterer gjerne de punktene vi har stående nå, så kan vi prøve å holde oss saklige begge to. Forøvrig noe å si til argumentene? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du prøver vel ikke å kaste bensin på bålet, Gutten? Jeg har min mening om krigen klar i alle fall (og nå må ikke dere hauker plukke opp dette og kaste det ned på Fallskjermjegerdrømmen min): Vi burde trekke oss ut av Afghanistan. Vi har mistet alt for mange soldater og hatt alt for liten fremgang til å kunne kalle tapene for "verdt det". Det er synd, for vi kunne virkelig forsøkt å bygge opp Afghanistan, men ekstreme ismlamister ønsker det annerledes og gjør alt i sin makt for å få oss ut derfra. Vi har tapt denne krigen, og konsekvensene blir bare større og større jo lengre vi holder ut der nede. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Eventyrgutt: Vi har tråder om NWO, Illuminati, "svindelen Holocaust, de sleipe jødene osv. Jeg tror ikke at vi trenger at enkelte dumper innom alle trådene på forumet for å si "det var jødene" uten noen kilder eller argumentasjon. Der har dere faktisk egne tråder. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Vi burde trekke oss ut av Afghanistan. Vi har mistet alt for mange soldater og hatt alt for liten fremgang til å kunne kalle tapene for "verdt det". Det er synd, for vi kunne virkelig forsøkt å bygge opp Afghanistan, men ekstreme ismlamister ønsker det annerledes og gjør alt i sin makt for å få oss ut derfra. Vi har tapt denne krigen, og konsekvensene blir bare større og større jo lengre vi holder ut der nede. Med alle de tapene Al Qaida og Taliban samt resten av opprørerne har hatt, hvordan vil du si at vi har tapt? Endret 27. april 2011 av Glimti Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har vi noen virkelige seire? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Eventyrgutt: Vi har tråder om NWO, Illuminati, "svindelen Holocaust, de sleipe jødene osv. Jeg tror ikke at vi trenger at enkelte dumper innom alle trådene på forumet for å si "det var jødene" uten noen kilder eller argumentasjon. Der har dere faktisk egne tråder. Her er en kilde du av hensyn til beskyttelsen av din stamme vil avvise. http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?t=5367 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) GLIMTI: Wow...du må virkelig ha det inn du? Merker jeg blir provosert av arrogansen din og nå lurer jeg virkelig på hvor gammel du er. Fordi du sitter på et forum og er så stor i kjeften og babler om hvorda vi må opprettholde bidraget osv, men du er faktisk ikke der nede selv? Så si meg? Hvor gammel er du? Du er til og med frekk nok til å skrive at vi ikke har tapt noe fordi et par sauebonder med AK har dødd? http://www.unknownnews.net/casualties.html SKJERP DEG GLIMTI! Endret 27. april 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Eventyrgutt: Vi har tråder om NWO, Illuminati, "svindelen Holocaust, de sleipe jødene osv. Jeg tror ikke at vi trenger at enkelte dumper innom alle trådene på forumet for å si "det var jødene" uten noen kilder eller argumentasjon. Der har dere faktisk egne tråder. Her er en kilde du av hensyn til beskyttelsen av din stamme vil avvise. http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?t=5367 Flott, nå ha deg tilbake til en av trådene der slikt skal diskuteres og post den der. hade Til temaet: Litt av greia i Afghanistan er at "fienden" ofte ikke taper særlig mye på om vi dreper fks. 10 mann fordi de fleste krigerne er bønder og unge som får betalt for å være med på oppdraget. Dreper vi han finner de en annen og familien hans får mer problemer og bitterhet mot oss. Derfor hjelper det ofte lite å "vinne" striden. Endret 27. april 2011 av herzeleid Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har vi noen virkelige seire? Jepp. Al Qaida og Taliban er drevet vekk fra enkelte deler av landet. Det er opprettet en ny regjering og det er drept store deler opprørere samt sentrale ledere. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Til temaet: Litt av greia i Afghanistan er at "fienden" ofte ikke taper særlig mye på om vi dreper fks. 10 mann fordi de fleste krigerne er bønder og unge som får betalt for å være med på oppdraget. Dreper vi han finner de en annen og familien hans får mer problemer og bitterhet mot oss. Derfor hjelper det ofte lite å "vinne" striden. Riktig, i tillegg er Taliban mektig flink til å rekkrutere og oppildne til kamp. Man kjemper jo i Guds navn og 72 jomfruer venter deg i himmelen om du bare vil ofre deg i kampen mot hundene fra vesten! Hvem ville ikke gjort det gutta? Forrige angrep mot Mazar-E-Shariff basen var jo også fremprovosert av en fredagsbønn. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Eventyrgutt: Vi har tråder om NWO, Illuminati, "svindelen Holocaust, de sleipe jødene osv. Jeg tror ikke at vi trenger at enkelte dumper innom alle trådene på forumet for å si "det var jødene" uten noen kilder eller argumentasjon. Der har dere faktisk egne tråder. Her er en kilde du av hensyn til beskyttelsen av din stamme vil avvise. http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?t=5367 Flott, nå ha deg tilbake til en av trådene der slikt skal diskuteres og post den der. hade Til temaet: Litt av greia i Afghanistan er at "fienden" ofte ikke taper særlig mye på om vi dreper fks. 10 mann fordi de fleste krigerne er bønder og unge som får betalt for å være med på oppdraget. Dreper vi han finner de en annen og familien hans får mer problemer og bitterhet mot oss. Derfor hjelper det ofte lite å "vinne" striden. Så fortell meg "o vise" Herzeleid hvordan en seier i Afghanistan ser ut? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jepp. Al Qaida og Taliban er drevet vekk fra enkelte deler av landet. Det er opprettet en ny regjering og det er drept store deler opprørere samt sentrale ledere. Mainly Kabul og noen andre store byer, som ikke en gang er ordentlig trygge. Regjeringen sitter i tillegg på sviktende grunnlag... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Og du mener Taliban og Al Qaida er så sterke fordi? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Og du mener Taliban og Al Qaida er så sterke fordi? Opprørerne er sterke, det ser vi ved at verdens sterkeste militærmakter samt store mengder afghanske sikkerhetsstyrker ikke klarer å ha kontroll på landet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 De klarer ikke det fordi de skal skåne sivile. Hadde USAs eneste prioritet vært å knuse Taliban og Al Qaida kunne de helt ene og alene ha ryddet Afghanistan flatt fra luften uten å trenge å gå inn med en eneste soldat! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 De klarer ikke det fordi de skal skåne sivile. Hadde USAs eneste prioritet vært å knuse Taliban og Al Qaida kunne de helt ene og alene ha ryddet Afghanistan flatt fra luften uten å trenge å gå inn med en eneste soldat! ja om du mener å jevne landet med jorden kunne de selvfølgelig det. Det tviler jeg imidlertid på at det er så veldig mange som ønsker, gjør du? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 De klarer ikke det fordi de skal skåne sivile. Hadde USAs eneste prioritet vært å knuse Taliban og Al Qaida kunne de helt ene og alene ha ryddet Afghanistan flatt fra luften uten å trenge å gå inn med en eneste soldat! Og....DER sluttet jeg å ta deg seriøst. Ærlig talt, du burde lest den Rolling Stones-artikkelen postet noe sider tilbake. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Enough violence solves everything? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå