Gå til innhold

[Løst] Lego Star Wars

stiansa

Anbefalte innlegg

Min nevø blir åtte år om en uke, og ønsker seg Lego Star Wars til sin Nintendo DS. Men det finnes jo mange versjoner. Hvilken skal jeg kjøpe? Hvis jeg kjøper "The Complete Saga", er det da alle de tidligere versjonene i én versjon, eller er det bare en komprimert samling av de tidligere versjonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke av star wars filmene har han sett?

Jeg hadde gått for "The original Trilogy" men det er fordi jeg likte de filmene best. =P

Han har nok ikke sett noen av filmene. Har ikke de 15 års grense? :) Men altså; Spørsmålet mitt er om "The Complete Saga" er alle episodene i full versjon, eller om de er forkortet til en slags "best of"... ?

-s

Lenke til kommentar

Sorry at jeg ikke så denne tråden før, men bedre sent enn aldri. :) Jeg kan ta en kjapp innføring i Lego-spillene. (det er jo mer enn bare Star Wars.) ;)

Først kom Lego Star Wars og var basert på Star Wars Episode 1, 2 og 3. Det var ganske bra på mange måter, men helt klart det første spillet og led av en rekke barnesykdommer. Deretter kom Lego Stars 2: The Original Saga. Det var basert på Episode 4, 5 og 6 (dvs de originale filmene, derav tittelen). Det var langt bedre enn det første. Mange av barnesykdommene var borte, og en rekke nye ting som f.eks kjøretøyer var introdusert. Etterhvert fikk vi så Lego Stars: The Complete Saga. Dette er stort sett bare Lego Stars 1 og 2 slått sammen til ett enkelt spill. Men for all del, begge to er bra, så å slå dem sammen til ett spill gjør det bare enda bedre.

Nå skal jeg ikke påstå at jeg husker rekkefølgen til alle spillene, men vi fikk etterhvert Lego Batman (med helt ny historie), Lego Indiana Jones (basert på de tre originale filmene), Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues (halve spillet er basert på Crystal Skull, resten er en ny versjon av de tre første filmene), Lego Harry Potter: Years 1 - 4 (dvs de fire første filmene) og til slutt Lego Star Wars 3: The Clone Wars (basert på tv-serien). Personlig vil jeg si spillene har blitt bedre og bedre, og Lego Star Wars 3 er ett av de beste spillene i serien. Om vi kan kalle det en serie, selvsagt. Men uansett, det første Lego Harry Potter er basert på de fire første filmene, så det kommer garantert et nytt som er basert på de tre siste filmene. Lego Pirates of the Caribbean er like rundt hjørnet, og jeg vil bli svært overrasket om det ikke kommer et Lego Batman 2 etterhvert.

I tillegg til alt dette har vi allerede Lego Rock Band, men det er bare Rock Band med legofolk og enkelte nye ting. Absolutt å anbefale om man liker Rock Band, men har ingenting med de andre legospillene jeg nevnte å gjøre.

Og btw, jeg er 33 år og digger disse spillene, så det så absolutt å anbefale om man liker franchisen de er basert på.

Og btw, om jeg hadde hatt en unge på åtte ville jeg ikke hatt noe problem med å ha ham eller henne se alle Star Wars-filmene, men det er selvsagt individuelt. Enkelte scener kan være litt ekle, men stort sett er det fint lite grunn til en 15-års aldersgrense. ;) De er ikke verre enn tv-serien, og den er CGI hele veien.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...