Gå til innhold

VannKjøling til i7 980x

Anbefalte innlegg

Hello...

Ja må få bygget min første vannkjøling.. Skal bare ha til CPU så skjermkot for vente. Hvor mye må jeg ut med å hva skal man kjøpe. Er jo så sykt mye å velge i..

skal ha det i en Haf x kasse. hvor stor kan radèn være. burde jeg ha dobbel eller trippel? så det jeg trenger å vite er hva jeg må ha.

Cpu block. Pumpe, tank, rad , slanger og veske. er det noen spes vifter jeg bør kjøpe?

takker for svar på forhånd. TAKK TAKK :thumbup:

feks det her. dette er bare en prøve. https://www.netshop.no/Kasse/Handlevogn.aspx

http://techbay.no/art-8.asp?id=499&iPageID=117

som vist over får man jo også sånne komplette sett, men føler på meg at hvis man setter sammen kompnentene selv så er jo det mye bedre?

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det funker ikke å linke Handlevogn."w/e script" bare fyi

Forøvrig er det settet fra techbay et godt sted å starte, ville kjøpt en "top" til den pumpen, og kanskje noen andre vifter.

Stod på coolermaster sine hjemmesider at det er plass for trippelradiator i top på HAF X, så jeg vil anbefale at du går for så stor som mulig (spesielt hvis du planlegger å utvide med skjermkort senere).

Radiatoren og vifter kommer litt ann på om du er støyalergiker eller om du bare vil ha det så kaldt som mulig, tank/pumpe/slanger/etc. må du ta en vurdering av hvordan du skal legge opp loopen, ta en titt på det kalde galeriet eller google litt rundt. Ellers, les gjennom sticky trådene, de gir en grei innføring i hva vannkjøling innebærer.

Endret av Føss
Lenke til kommentar

Hei.

Det funker ikke å linke Handlevogn."w/e script" bare fyi

Forøvrig er det settet fra techbay et godt sted å starte, ville kjøpt en "top" til den pumpen, og kanskje noen andre vifter.

Stod på coolermaster sine hjemmesider at det er plass for trippelradiator i top på HAF X, så jeg vil anbefale at du går for så stor som mulig (spesielt hvis du planlegger å utvide med skjermkort senere).

Radiatoren og vifter kommer litt ann på om du er støyalergiker eller om du bare vil ha det så kaldt som mulig, tank/pumpe/slanger/etc. må du ta en vurdering av hvordan du skal legge opp loopen, ta en titt på det kalde galeriet eller google litt rundt. Ellers, les gjennom sticky trådene, de gir en grei innføring i hva vannkjøling innebærer.

hei..

ja sett litt på dette også

Koolance pumpe og tank RP-980BK

Swiftech CPU-vannblokk APOGEE XT

hvordan er det med pumpe å tank i 1? funker det eller burde de være hver for seg`? å om jeg burde kjøpe en annen cpu block så si ifra. vil jo ha dette til å funke bra.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Funker helt fint å ha pump og tank i en og samme, mange som har 5,25" dingser som holder begge to, eller finnes det et stort antall muligheter til swiftech 350/355. Kjenner ikke den pumpen selv så kan ikke si så mye om det. Swiftech Apogee er god den, mulig du kan tyne ut et par ekstra grader av den EK Supreme HF eller Watercool HK 3.0

Endret av Føss
Lenke til kommentar

Hei.

Grattis med ny WR :new_woot:

Ja der er det jo en bra pakke, men på coolermaster sine sider at jeg kan ha 360 rad.. hmm. må jeg da ta av toppen å fjerne de 230mm viftene eller kan jeg feste de under de? http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6653 altså fra innsiden av kassa. det er jo noen skrue hull der jeg kan feste de i der ser jeg.. vil jo ha så stor rad som jeg kan ha hehe..

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Dual burde holde fint til cpuen, men prisforskjellen mellom dual og trippel rad oppsett er jo ganske liten (+200-250 kr for 1 vifte og større rad) så jeg tror jeg ville gått for trippel når du først skal investere såpass mye i kjøling. Så har du bedre muligheter til å utvide loopen om du vil det på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Dual burde holde fint til cpuen, men prisforskjellen mellom dual og trippel rad oppsett er jo ganske liten (+200-250 kr for 1 vifte og større rad) så jeg tror jeg ville gått for trippel når du først skal investere såpass mye i kjøling. Så har du bedre muligheter til å utvide loopen om du vil det på et senere tidspunkt.

Ja jeg får gjøre det. kjøpe en ek cpu block å en god pumpe. Noes spess type vanntank jeg burde kjøpe? 3.5" bay vanntank er vel det enkleste? eller burde jeg ha noe annet?

Lenke til kommentar

Hello.

ja har satt opp en liste. Bare lurer på om dette blir bra. Er så mye cpu blocker som er utsolg om dagen så lurer på om dette vil funke..

XSPC Rasa Silver CPU (Acetal) cpu block

Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

MIST radiator, Extreme, 3x120, u/nipler

AC vanntank, "aquabox", 3.5" brønn, Sort

SilenX vifte, iXtrema PRO IXP-76-18

120x120x38mm, 153m³/time, 18 dB(A)

ClearFlex60 tubing 17,4/13mm (1/2"ID)

feser One Cooling Fluid - UV Blå

Slangenippel, 1/4"BSPx1/2"ID

leste litt om den Cpu blocken å det ser jo bra ut på alle de testene jeg har sett på :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte alt over jeg men byttet vifter til 6 stk Papst vifter, 4412F2GM

120x120x25mm, 140m³/time, 38 dB(A) har vifte styring. håper det blir bra. funker ikke cpu blocken så sender jeg den tilbake :thumbup:

har selv brukt papst, og disse er effektive som rakkern på full guffe.. dog, ved "nedklokking" er de ikke så vanvittig lengre. brukte 5 stk ute i vinter, vanntemp på -10C hele tiden det :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte alt over jeg men byttet vifter til 6 stk Papst vifter, 4412F2GM

120x120x25mm, 140m³/time, 38 dB(A) har vifte styring. håper det blir bra. funker ikke cpu blocken så sender jeg den tilbake :thumbup:

har selv brukt papst, og disse er effektive som rakkern på full guffe.. dog, ved "nedklokking" er de ikke så vanvittig lengre. brukte 5 stk ute i vinter, vanntemp på -10C hele tiden det :D

hello.

ja har hørt at de er bra, men kommer til å kjøre de litt rolig på dagen da, men når jeg skal spille eller benke setter jeg jo bare på headsettet. hører jo ikke noe da. Så da skal de på full guffe =O) gleder meg til å sette opp min første vannkjøling...

men tror du der er greit å sette den sammen før jeg setter den i kassa får å teste ut om den er tett? bruker jo bare den andre pcen får å få strøm.. må bare ikke glemme å kappe riktige lengder hehe

Lenke til kommentar

Ja da var det i boks.

Sånn ser det ut nå. Brukte ikke den kjølepastan som følte med den var da så fryktelig flytende. brukte noctua nt-h1 som jeg hadde liggene. burde jeg ha brukt noen annen pasta? For all del si ifra om det er noe som burde flyttes på av kabler. Om jeg må kappe de osv..

post-187653-0-92116700-1302912084_thumb.jpg

post-187653-0-00475300-1302912129_thumb.jpg

post-187653-0-50441200-1302912141_thumb.jpg

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...