Gå til innhold

Svart skjerm med muse-peker ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem her:

Har en Packard Bell laptop som er noen år gamel, men funket ganske bra til nå. Har ingen generel informasjon fordi jeg ikke for tilgang til pcn i det hele tatt at the moment.

Skal fortelle litt om problemet helt fra starten av:

Satt og så på en film i full skjerm før hele Pcn bare frøs..lydden frøs også og eneste måte å komme seg ut av alt det der var å slå av data maskien med av knappen.

Etterat jeg slo den av med av knappen startet pcn med "Packard Bell" loading screen,men med masse "hakk" og streker i bildet.Veldig rart syntes jeg..så fort jeg kom meg inn på pcn gikk jeg på enhetsbehandling og så at det var en !(utromstegn) over skjerm kortet(nvidia)..tenkte ikke så stort over det og tenkte at vista bare tok feil..prøvde å åpne et spill, men det startet ikke, ble rett og slett lukket av windos fordi spillet tydligvis manglet "Display...ett eller anna".

Googla litt og fant en tråd som sa at jeg måtte reinstallere driveren til skjerm kortet..men før jeg gjorde det, prøvde jeg først og fremst å slå det av>reboot>også på igjen..men det funket ikke, så jeg avinstalleret driveren>reboot, og lot windows installere det på nytt.

Såå, etter alt det gikk jeg av pcn og kom tilbake om 4-5 timer, skulle slå pcn på igjen..også var "packard Bell loading screen" hakkete og med masse streker igjen..

Etter "vista loading" der vista logoen skal komme, kommer det bare totalt svert skjerm med bare muse-pekeren som vises..jeg kan bevege den...osv.men ikke noe annet funker.. keyboardet reagerer heler ikke, men rart nok, hvis jeg trykker "shift (trege taster)" 5x ganger, komme det opp den standard "skru av trege taster blablabla greia opp"...kan ikke gjøre stort mer..prøvde sikkerhetsmodus men det samme skjer der også..prøvde AVG modus, siste funksjonele instillinger..men det funker heler ikke..

Aner ikke hva jeg skal gjøre det...all svar og tips er velkommen...vet ikke om det er skjermkortet? eller harddisken elns?

Takk for alle svar i forhånd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...