Gå til innhold

Xbox live bruker "hacket" to ganger.

Pubé

Anbefalte innlegg

For to dager siden ble passordet endret, 2000 poeng kjøpt og alle vennene min slettet. Jeg byttet passord overalt og gjorde ting sikrere. Men det hjalp da ikke...

For nå i dag, klokka sju skjedde det igjen. Jeg skulle logge inn, og da var passordet byttet på nytt, gamertag'en var bytta til "injection444" 1560 gamerpoints var brukt opp og alle venner ble fjernet igjen.

Hvordan i helvette kan det skje? Jeg har KUN logget inn på denne maskinen, ingen passord som er likeog hadde ett sikkerhetssprørsmål som ikke gir mening for noen.

Kan det være fordi portene til xboxen er åpne? Skal ta en telefon til dem i morra for å høre hva de sier hvertfall. Og hva mer kan jeg gjøre?

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For to dager siden ble passordet endret, 2000 poeng kjøpt og alle vennene min sletter. Jeg byttet passord overalt og gjorde ting sikrere. Men det hjalp da ikke...

For nå i dag, klokka sju skjedde det igjen. Jeg skulle logge inn, og da var passordet byttet på nytt, gamertag'en var bytta til "injection444" 1560 gamerpoints ble brukt opp og alle venner ble fjernet igjen.

Hvordan i helvette kan det skje? Jeg har KUN logget inn på denne maskinen, ingen passord som er like, sikkerhetssprørsmål som ikke gir mening for noen.

Kan det være fordi portene til xboxen er åpen? Skal ta en telefon til dem i morra for å høre hva de sier hvertfall. Og hva mer kan jeg gjøre?

Om noen har fått tak i Gamertaget ditt, via en annen Xbox, så ville du ha fått opp at du måtte ha foretatt en "gamertag recovery", for å få tilgang på profilen din.

Så det betyr enten at noen:

1.) Har kjennskap til har svaret på det hemmelige sikkerhetsspørsmålet ditt, og har logget på via www.xbox.com/hacket profilen din.

Opprettet du hotmail/e-mail adressen din på en skole/annet offentlig sted, hvor andre kan ha sett svaret på sikkerhetsspørsmålet ditt?

2.) Andre har tilgang til Xboxen din, der du bor (Men dette regner jeg vel egentlig med at du har forhørt deg om, med de du evt. Bor med.)

Det første du bør gjøre nå, er å fjerne bankkortet fra profilen din via billing.microsoft.com og www.xbox.com.

Så bør du logge på e-mail/hotmail adressen din sin konto, og få forandret svaret på sikkerhetsspørsmålet ditt.

Også må du egentlig bare avvente situasjonen, og holde profilen din under oppsyn, til i morgen. Så får du ringe til Microsoft, og forklare problemstillingen din, slik du har gjort her, og be de sjekke opp i saken.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
Om noen har fått tak i Gamertaget ditt, via en annen Xbox, så ville du ha fått opp at du måtte ha foretatt en "gamertag recovery", for å få tilgang på profilen din.

Det kjedde ikke første gangen, nå heg jeg ikke mulighet til å få sjekka. Skulle logg inn i browseren for å se om en kammerat var pålogga, også fikk jeg ikke logget inn.

Har kjennskap til har svaret på det hemmelige sikkerhetsspørsmålet ditt, og har logget på via www.xbox.com/hacket profilen din.

Neppe, for jeg husker bare at jeg skrev inn noe totalt urelevant, som jeg tenkte at jeg skulle huske, men det gjorde jeg ikke, og ingen kan ha gjettet seg til det.

Opprettet du hotmail/e-mail adressen din på en skole/annet offentlig sted, hvor andre kan ha sett svaret på sikkerhetsspørsmålet ditt?

E-posten har de nok ikke fått tak i. For noen timer før jeg skulle logge inn, hadde det kommet inn en mail om å godkjenne at jeg ville fjerne den emailen fra live profilen. Men mer hadde ikke skjedd.

Og passordet der hadde ikke blitt endret.

Andre har tilgang til Xboxen din, der du bor (Men dette regner jeg vel egentlig med at du har forhørt deg om, med de du evt. Bor med.)

Ingen andre enn meg, brodern og bestkompisen, ingen ville gjort noe sånt.

Det første du bør gjøre nå, er å fjerne bankkortet fra profilen din via billing.microsoft.com og www.xbox.com.

Hvordan gjør jeg dette? Klarte ikke noe på billing.microsoft.com, samme på xbox sine sider.

Så bør du logge på e-mail/hotmail adressen din sin konto, og få forandret svaret på sikkerhetsspørsmålet ditt.

Gjort. Og jeg har lagt til enda en ekstra e-post.

Også må du egentlig bare avvente situasjonen, og holde profilen din under oppsyn, til i morgen. Så får du ringe til Microsoft, og forklare problemstillingen din, slik du har gjort her, og be de sjekke opp i saken.

Får ikke holdt den så mye under oppsyn, og får ikke ringt før i morgen rundt klokka tre. Har tentamen i morra.

Lenke til kommentar

Microsoft security essentials kjører hele tiden og er oppdatert. Kjører en full scan nå, som den eller gjør hver natt.

Men keylogger gir jo ikke mening når de ikke har knabbet e-posten min, endret jo passord på den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...