Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er gammel til å gå i 8.?

 

hei, jeg går i 8. klasse og valgte tysk som språkligfordypning. jeg angrer nå fælt på dette valget og vill bytte til engelsk. er dette mulig, jeg tenker siden jeg kan en god del engelsk så vil jeg ikke "henge etter de andre", og vil trives bedre.

hvem kan jeg henvise meg til på skolen, etc, rektor..

 

takker for svar raskt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er gammel til å gå i 8.?

 

hei, jeg går i 8. klasse og valgte tysk som språkligfordypning. jeg angrer nå fælt på dette valget og vill bytte til engelsk. er dette mulig, jeg tenker siden jeg kan en god del engelsk så vil jeg ikke "henge etter de andre", og vil trives bedre.

hvem kan jeg henvise meg til på skolen, etc, rektor..

 

takker for svar raskt :)

det var broren min som lånte brukern min til og opprette en tråd ;)

Lenke til kommentar

Tipset mitt er: ikke prøv. Du skaper et helvete for den som står i kassa om du får kjøpe og det blir oppdaget.

 

Det er derfor de skal spørre om legitimasjon slik at dette ikke skjer.

Og om det skjer er det den som selger til mindreårige sin feil, og ingen andre!

 

Men jeg tror også at de som er under 18 og får kjøpt er storfornøyd med det og vil aldeles ikke forandre noe på det.

Lenke til kommentar

Det er den som selger som får skylden, og vedkommende har ansvar for at det ikke blir solgt til mindreårige. Det forandrer ikke på det faktum at de som prøver på det er drittunger som utnytter systemet uten å tenke på at det kan få konsekvenser for andre. De er den aktive part, og vet (eller bør vite) at om de lykkes så kan han eller hun i kassa få trøbbel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er den som selger som får skylden, og vedkommende har ansvar for at det ikke blir solgt til mindreårige. Det forandrer ikke på det faktum at de som prøver på det er drittunger som utnytter systemet uten å tenke på at det kan få konsekvenser for andre. De er den aktive part, og vet (eller bør vite) at om de lykkes så kan han eller hun i kassa få trøbbel.

 

Hvordan utnytter de systemet? De fleste gir vel blaffen så lenge de får tak i det de skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg minner om at oppfordring til lovbrudd eller å skrive noe som kan medføre straffeansvar er i strid med forumets retningslinjer. Tråden får stå åpen så lenge dere klarer å følge reglene, da det ikke er noe ulovlig med å diskutere det trådstarter spør om.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...