Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm med muse-peker ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem her:

Har en Packard Bell laptop som er noen år gamel, men funket ganske bra til nå. Har ingen generel informasjon fordi jeg ikke for tilgang til pcn i det hele tatt at the moment.

Skal fortelle litt om problemet helt fra starten av:

Satt og så på en film i full skjerm før hele Pcn bare frøs..lydden frøs også og eneste måte å komme seg ut av alt det der var å slå av data maskien med av knappen.

Etterat jeg slo den av med av knappen startet pcn med "Packard Bell" loading screen,men med masse "hakk" og streker i bildet.Veldig rart syntes jeg..så fort jeg kom meg inn på pcn gikk jeg på enhetsbehandling og så at det var en !(utromstegn) over skjerm kortet(nvidia)..tenkte ikke så stort over det og tenkte at vista bare tok feil..prøvde å åpne et spill, men det startet ikke, ble rett og slett lukket av windos fordi spillet tydligvis manglet "Display...ett eller anna".

Googla litt og fant en tråd som sa at jeg måtte reinstallere driveren til skjerm kortet..men før jeg gjorde det, prøvde jeg først og fremst å slå det av>reboot>også på igjen..men det funket ikke, så jeg avinstalleret driveren>reboot, og lot windows installere det på nytt.

Såå, etter alt det gikk jeg av pcn og kom tilbake om 4-5 timer, skulle slå pcn på igjen..også var "packard Bell loading screen" hakkete og med masse streker igjen..

Etter "vista loading" der vista logoen skal komme, kommer det bare totalt svert skjerm med bare muse-pekeren som vises..jeg kan bevege den...osv.men ikke noe annet funker.. keyboardet reagerer heler ikke, men rart nok, hvis jeg trykker "shift (trege taster)" 5x ganger, komme det opp den standard "skru av trege taster blablabla greia opp"...kan ikke gjøre stort mer..prøvde sikkerhetsmodus men det samme skjer der også..prøvde AVG modus, siste funksjonele instillinger..men det funker heler ikke..

Aner ikke hva jeg skal gjøre det...all svar og tips er velkommen...vet ikke om det er skjermkortet? eller harddisken elns?

Takk for alle svar i forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper skjermkortet ditt har tatt kveld dessverre.

Hvis du har greie på det, hvordan har temperaturene vært?

Ehm,tempen har vørt høy i over 2 år på den liksom ;s rundt 40 hele tiden..ganske høyt, jeg vet det..men er litt rart at den funket helt til nå..også skrur jeg bare av pcn en dag..også funker den ikke da jeg skal skru den på igjen?

Lenke til kommentar

Fikk akkurat en blue screen også :s

Rakk ikke lese alt, men det er vel standard blue screen..."A problem has been detected and windows is getting shut down to prevent damage to your computer. This might be cause by recently installed drivers og software bla bla"..

Dette kan vel ikke være et bra tegn?

Lenke til kommentar

40 grader er ikke ille uansett om det er CPU eller skjermkort det er snakk om. Det som er evt. kan være interessant er hvor høy tempen har vært på skjermkortet under load. Hvis det har holdt høy temperatur i en stund kan det være nok til at det bestemmer seg for å streike en vakker dag.

Lenke til kommentar

40 grader er ikke ille uansett om det er CPU eller skjermkort det er snakk om. Det som er evt. kan være interessant er hvor høy tempen har vært på skjermkortet under load. Hvis det har holdt høy temperatur i en stund kan det være nok til at det bestemmer seg for å streike en vakker dag.

Nei, jeg aner ikke hvor høy den er under load..men den har vell vært på max 50-60 grader mens jeg har spilt etc...og CPUn aner jeg ikke egentlig..har ikke sjekket så nærme på det..

Men jeg har ingen aning hva dette kan være..fikken blue screen istad..vetke om det er et godt tegn i den situasjon her..?

også..hvis det er kortet som har tatt kvelden, er det ikke rart at skjermen er helt svart og bare musa synes? ...+ etter litt "shift knapp" spam, kommer det sånn "hurtigtaster error"..

Men du er vel eksperten her.. ikke noe anna du kommer på som det kan være?

Lenke til kommentar

Langt fra noen ekspert gitt ;) Dessuten har jeg ikke rare erfaringen med bærbare.

I utgangspunktet så høres det ut som det er driveren som har kræsjet som du sier, men at disse problemene du nevner kommer i etterkant er et dårlig tegn.

Kom maskinen med en gjenopprettingspartisjon så du evt. kan reinstallere Windows? Fungerer det forresten å starte Windows i sikkermodus?

Lenke til kommentar

Langt fra noen ekspert gitt ;) Dessuten har jeg ikke rare erfaringen med bærbare.

I utgangspunktet så høres det ut som det er driveren som har kræsjet som du sier, men at disse problemene du nevner kommer i etterkant er et dårlig tegn.

Kom maskinen med en gjenopprettingspartisjon så du evt. kan reinstallere Windows? Fungerer det forresten å starte Windows i sikkermodus?

aha, skjønner.

Hehe, de CD`ne osv er "long gone" : p Pcn er et par år gamel, så de CD`ne er eventuelt kastet / ligger hos foreldra mine, muligheten for å få tak i dem er ikke stor ;/

Nei,akk det samme skjer i sikkerthetsmodus også, svart skjerm med muse-pekeren :s

Systengjenonoppretting gjennom AVG modus funker heler ikke..alt blir bare svart..

Jeg har ikke peiling hvordan jeg skal få fikset driveren uten å formatere / komme meg inni sikkerthetsmodus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...