Gå til innhold

Nokia N8, Software feil?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat skaffet meg en Nokia N8, og er temmelig fornøyd med denne :)

Men, opplever at touchskjermen kutter ut i deler av skjermen, ved forskjellige anledninger..

F.eks, om jeg skriver ei melding, trykker stjerne knappen for å få opp lista over tegn, da kutter skjermen nederst på mobilen, så jeg får ikke trykka den grønne haka, forrige og neste side og smileys.. mens alle tegn kan velges.

Men snur jeg mobilen sidelengs, så skjermen roteres, da får jeg valgt alle disse, untatt smileys knappen.. men da får jeg ikke valgt tegnene på siste rekka på høyre side (noe som er logisk, da det er samme sted som kutter når den holdes den "rette" veien.

Men med en gang jeg velger et tegn, sånn at jeg kommer tilbake til der jeg skriver melding, så funker den delen av skjermen igjen.

 

Annet eksempel er på Ovi maps, dette får jeg ikke avslutta ved å trykke på krysset, da skjermen ikke reagerer der.

 

Og dette er et problem som dukker opp HVER gang jeg går inn på noen av disse nevnte tingene.

 

Har også opplevd at deler av skjermen har blitt uleselig, altså at tekst og bilder har blitt dratt utover.

Også opplevd en gang at skjermen var rosa aktig etter at jeg hadde slått mobilen av og på.

Har kjørt en software reparasjon fra Ovi suite idag, og etter dette har jeg ikke opplevd at skjermen har skifta farge eller blitt uleselig etter dette.

Men deler av skjermen kutter fremdeles i enkelte programmer.

 

Er dette en software feil? evt noen måte å fikse dette på selv, eller bør jeg bare sende den tilbake til cdon??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..har du sjekka programvare oppdateringer på program menyen sjekk om den har nyeste versjon av denne om den har det og fortsatt tuller ville jeg prøvd å gjennopprette den på innstillinger-telefon-telefonbehandling fabrikkinstill...bare husk å kopier tlf nr til simkort...hvis det ikke hjelper,må du nok desverre sende den inn..eller krev ny :)

Lenke til kommentar

Mobilen er bare et par dager gammel, så burde ikke være noe problem å få bytta den tror jeg, veit ikke helt hvor strenge cdon er på sånt.

Men har oppgradert den til nyeste programvare, via ovi pc suite, var også dette jeg brukte til å reparere software med.

 

Jeg testet ikke mobilen så mye før jeg oppgraderte den, men mener å huske at jeg fikk trykka på smiley knappen før jeg oppgraderte programvare.

 

Men jeg kan jo prøve en fabrikk reset.. og ang kontakter så ligger disse også på gmail ;) så disse ligger trygt :)

Tar nok en sikkerhetskopi uansett, siden jeg har endra litt innstillinger ;)

 

 

Men en annen ting.. Når jeg har hatt den tilkobla et trådløst nettverk, og jeg kobler den fra.. så kobler den seg som regel opp igjen automatisk.. noe måte å få slått av dette på??

Har wlan scannings widgeten liggende på ene startskjermen, og deaktiverer scanning derifra.

Har også satt widgets i frakoblet modus, så disse kan jo ikke tvinge den til å koble seg til igjen.. har heller ingen widgets på startskjermen som krever nettilgang.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt "gjenoppretting" fra menyen på mobilen, valgte den som ikke sletter data og intern minne.

Tok en kjapp test når den starta oppat, og nå fungerte skjermen inne på meldinger i hvert fall :)

Gjenoppretter backupen nå, så alt av instillinger blir gjenoppretta, så får jeg se om problemet kommer tilbake da.

Om dette skjer, så får jeg bare sette den opp manuelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...