AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ønsker WLAN i en hangar. Ikke mange meterene unna hangaren står en trådløs router. Men signalene når ikke inn i hangaren. Kan jeg strekke en kabel fra en av LAN-portene på den trådløse routeren og inn i hagaren, for så å koble den til en ny trådløs router? Testet dette hjemme, men da får jeg kryss over internettforbindelsen! Noen spesielle innstillinger i router? Andre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Grunnen til at det ikke fungerer, kan være konflikt mellom routerne (samme IP). Det beste er å logge inn på routeren og slå av DHCP (LAN). Koble så nettverkskabelen i en av lanportene. Da vil routeren fungere som et aksesspunkt. Lenke til kommentar
AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Oppsettet jeg ønsker er: modem----kabel----Router#1----WIFI----PC kabel fra LAN-port på router#1 til Internet-port på router#2 Router#2----WIFI----PC Jeg ønsker altså wifi ut i fra begge router'ene. I hvilken router skal jeg slå av DHCP? Beholder jeg da WIFI i denne? Endret 3. april 2011 av AMMO113 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Router #2. Ikke bruk internettporten på router 2, men LAN. EDIT: Ja du beholder trådløsfunksjonen. Endret 3. april 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Takk for at dere vil hjelpe! Router #2. Ikke bruk internettporten på router 2, men LAN. EDIT: Ja du beholder trådløsfunksjonen. Prøvde og slå av DHCP i Router#2, men da fikk jeg opp noen valg. Valgte static IP. Men hvilken internett-ip-adresse skal jeg legge inn her? Subnet Mask? Default gateway? Static DNS 1,2 og 3? Det er en Linksys 54 WRTGCV2 Er ikke LAN-porten en UT-port? Skal ikke internett fra router#1 inn? Lenke til kommentar
AMMO113 Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Fikk det til ! http://www.togaware.com/linux/survivor/Router_Router.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå