sjanten Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hvordan programmere com-port til å kontrollere releer? ------------ på et hovedkort jeg har fått henda mine på er det 2*10pinner, 10pinner per com-port (ingen _ekte_ com-porter, bare tilslutningssted på hk) Planen er følgende: etter å ha lest tråden om printskema til lydkort, under alt om data, har jeg bestemt meg for å prøve å lage et slikt relékort, som skal styre spotlys (2*3 [2*60W], 1*rød pære [25W], 1*blå pære [25W]). Jeg kjører for øyeblikket Red Hat 6.2, under KDE (usikker på versjon), men på rommet kommer jeg til å ha en dum terminal (anbefalinger? link?). _hvordan_ programmerer jeg dette? _hvor_ programmerer jeg dette? hvilken com-port som blir brukt er fullstendig likegyldig! (fra mitt synspt) -ser på dette som et forsøk på å lære, og på å få bedre kontroll på lyset Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 http://leapster.org/linoleum/ Eller gjør et google-søk. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 takker :smile: noen flere tips? skjermkort blir henta _nå_! Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Les litt rundt. Tror det står noe om programmering av slikt i Doc i kjernen. Jeg har sett dette før, et sted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå