adiviking Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hallo : ) Jeg går siste året nå, og fristen for å søke om studieplass nærmer seg. Og jeg sitter igjen med et dilemma. Hadde tenkt å studere siv.ing. på UMB, regner med rundt 55 studiepoeng når jeg er ferdig med skolen. Hva synes dere? Bør jeg velge industriell økonomi (1 retning innenfor ingeniørfag og 1 retning innenfor økonomi) eller byggteknikk og arkitektur og bli en spesialist innenfor et område? Hvordan er det med lønna? Hva gir de beste karrièremulighetene? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Statistikk viser at bygg er den nest største sektoren for teknologer. (Etter petroleum) Jeg vet ikke hvordan ind.øk er i forhold til bygg, karrieremessig, men jeg vil tro at du vil få andre typer jobber hvis du går ind.øk. Gjerne i mer overordnede lederstillinger med kanskje mer administrativt ansvar framfor teknologisk. Men jeg tror faktisk du som person har mer å si enn hvilken utdannelse du har. Iallefall hvis du først har fått jobb. Forøvrig er umb en helt topp plass å studere på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå