mito55 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hei. Er det noen som vet hvordan jeg kan lagre innholdet i en listbox til en tekstfil, slik at innholdet blir liggende der til neste gang du lagrer noe, og slik at det som lagres ikke blir overskrevet neste gang jeg lagrer noe? Jeg benytter VB 2010 Express. MVH mito55 Kommentar til ditt spørsmål i ditt svar til meg, Geir Grusom: Jeg har to listbokser, en inneholder datoer, en annen inneholder en totalsum. Planen er å bruke programmet til å holde rede på hvor ofte jeg handler og hvor mye jeg handler for.Så derfor vil jeg ikke at noe skal overskrives hver gang noe nytt blir lagt inn. Programmet har også en button som lager en ny katalog på en valgfri plass på harddisken. Endret 23. april 2011 av mito55 Lenke til kommentar
Da9elKH Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Det er eventuelt mulig at istedet for å registrere informasjonen fra starten av i en listboks kan du lagre det i en tekstfil, også når informasjonen er lagret. Starter en loop som leser hver eneste linje og legger det inn i listboksen. Når programmet avslutter har du fortsatt alt av informasjon og hvis du lagrer noe ny informasjon legger det seg nederst i tekstfilen og kommer så i listboksen. Er dette et alternativ eller? Daniel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hvis listboksen kan endres på andre måter enn å legge til elementer på slutten ville jeg sagt at det beste er å overskrive filen når programmet avslutter med alt som ligger i listboksen. Hva lagrer du i listboksen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå