Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Vær så snill og se over dette bygget og si ifra om det funker om det er noen som ikke passer inn Hovedkort - EVGA X58 Classified 4-Way SLI, S-1366 Hardisk - G.Skill Phoenix Pro FM-25S2S 120GB Strømforsyning - Corsair AX 1200W Prossesor - Intel Core™ i7 Hexa Processor i7-970 Skjermkort - Sapphire Radeon HD 6990 4 GB Ram - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 Cpu kjøling - Noctua NH-D14 eller H70 Kabinett - Corsair Obsidian Series 800D Endret 3. april 2011 av rikilla Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Alt vil fungere sammen, men du får mye mer for pengene ved å gå for et sandy bridge oppsett. Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Alt vil fungere sammen, men du får mye mer for pengene ved å gå for et sandy bridge oppsett. Så da bør jeg skifte Prossesoren kun ? Penger er ikke et problem i denne handelen, fordeom det ikke skal være altfor mye. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Anbefaler Noctua NH-D14. Hardware.no anbefaler den også framfor H70 så framt du har plass til den. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Alt vil fungere sammen, men du får mye mer for pengene ved å gå for et sandy bridge oppsett. Så da bør jeg skifte Prossesoren kun ? Penger er ikke et problem i denne handelen, fordeom det ikke skal være altfor mye. Prosessor, RAM og hovedkort. P8P67 Pro og i7-2600k vil gi deg bedre ytelse for ca samme pris. Om du ønsker SLI-støtte for tre kort kan du finne Maximus IV Extreme eller P67-UD7 Du bør enten gå over til 8 eller 16 GB fordi du kan fylle 2 eller 4 minnespor EDIT: Hvorfor EVGA 4-way SLI, i7-970 og HD 6990? Skal du drive med enorme mengder videoredigering? Endret 3. april 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Anbefaler Noctua NH-D14. Hardware.no anbefaler den også framfor H70 så framt du har plass til den. Tusen takk for din tid jeg skal skifte anlegget så fort som mulig Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Anbefaler Noctua NH-D14. Hardware.no anbefaler den også framfor H70 så framt du har plass til den. Tusen takk for din tid jeg skal skifte anlegget så fort som mulig H70 har noe lavere temperaturer om du bytter viftene med Gentle Typhoon AP-15 eller bedre vifter. Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Alt vil fungere sammen, men du får mye mer for pengene ved å gå for et sandy bridge oppsett. Så da bør jeg skifte Prossesoren kun ? Penger er ikke et problem i denne handelen, fordeom det ikke skal være altfor mye. Prosessor, RAM og hovedkort. P8P67 Pro og i7-2600k vil gi deg bedre ytelse for ca samme pris. Om du ønsker SLI-støtte for tre kort kan du finne Maximus IV Extreme eller P67-UD7 Du bør enten gå over til 8 eller 16 GB fordi du kan fylle 2 eller 4 minnespor EDIT: Hvorfor EVGA 4-way SLI, i7-970 og HD 6990? Skal du drive med enorme mengder videoredigering? Ja det blir mye videoredigering, har lagring enheter ifra den gamle stationære pcen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Ok, da er det kanskje en fordel å velge en sekskjerner. Pris/ytelse er 2600k en god del bedre, men om du kan bruke 6 kjerner er seks kjerner selvfølgelig noe bedre. Skal ikke påstå at jeg kan så mye om dette, men jeg tror du må lese noen anmeldelser av i7-2600k selv og vurdere selv fordeler/ulemper, for valg av programmer her kan ha endel å si. Quadfire 6990 er forøvrig en vanvittig mengde penger å bruke på spillytelse, særlig med tanke på at det problemer med skalering av grafikkort i spill over mer enn to grafikkprosessorer. Det er nok lurere å kjøpe et 6990 nå, og vente på neste grafikkort med to grafikkprosessorer. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ville anbefalt en form for kjøler eller no til det skjermkortet Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Ok, da er det kanskje en fordel å velge en sekskjerner. Pris/ytelse er 2600k en god del bedre, men om du kan bruke 6 kjerner er seks kjerner selvfølgelig noe bedre. Skal ikke påstå at jeg kan så mye om dette, men jeg tror du må lese noen anmeldelser av i7-2600k selv og vurdere selv fordeler/ulemper, for valg av programmer her kan ha endel å si. Quadfire 6990 er forøvrig en vanvittig mengde penger å bruke på spillytelse, særlig med tanke på at det problemer med skalering av grafikkort i spill over mer enn to grafikkprosessorer. Det er nok lurere å kjøpe et 6990 nå, og vente på neste grafikkort med to grafikkprosessorer. Ja, det blir litt biligere da Skal lese review på 2600k Takker igjen til deg, og de andre som svarer og hjelper til Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Ok, da er det kanskje en fordel å velge en sekskjerner. Pris/ytelse er 2600k en god del bedre, men om du kan bruke 6 kjerner er seks kjerner selvfølgelig noe bedre. Skal ikke påstå at jeg kan så mye om dette, men jeg tror du må lese noen anmeldelser av i7-2600k selv og vurdere selv fordeler/ulemper, for valg av programmer her kan ha endel å si. SVAR= Det står at ting i HD har generell høyere ytelse med i7-2600k men litt dårligere til gaming. Quadfire 6990 er forøvrig en vanvittig mengde penger å bruke på spillytelse, særlig med tanke på at det problemer med skalering av grafikkort i spill over mer enn to grafikkprosessorer. Det er nok lurere å kjøpe et 6990 nå, og vente på neste grafikkort med to grafikkprosessorer. Ja, det blir litt biligere da Skal lese review på 2600k Takker igjen til deg, og de andre som svarer og hjelper til Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 NH-D14 kan komme i konflikt med kjøleribbene på Dominator brikkene, men ribbene kan enkelt skrus av de berørte rambrikkene slik at de ikke blir høyere enn vanlige rambrikker. Med en H70 vil man unngå dette problemet. Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Vær så snill og se over dette bygget og si ifra om det funker om det er noen som ikke passer inn Hovedkort - EVGA X58 Classified 4-Way SLI, S-1366 Hardisk - G.Skill Phoenix Pro FM-25S2S 120GB Strømforsyning - Corsair AX 1200W Prossesor - Intel Core™ i7 Hexa Processor i7-970 Skjermkort - Sapphire Radeon HD 6990 4 GB Ram - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 Cpu kjøling - Noctua NH-D14 eller H70 Kabinett - Corsair Obsidian Series 800D Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det kabinettet passer neppe til det HK du har foreslått. Klippet fra Komplett: Important note: A case with 9 or more expansion slots is required, 10 for 4-Way SLI. See this page for a list of compatible PC cases. Tror også du bør ta en ekstra sjekk om det er plass til Noctua kjøleren EVGA kortet. Etter bildene og bedømme er det noen ganske store kjølere på kortet. NH-D14 er også STOR. Q Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Til video encoding er QuickSync i en klasse for seg, og vil slå i7-970 grundig på tid. Men sånn det er i dag må man velge H67 brikkesett for å få støtte for det, så man mister mulighet for effektiv overklokking av K prosessorene. På Z68 som kommer snart, kan man overklokke 2500K/2600K. Og med tredje parts programvare fungerer QuickSync selv om man har dedikert skjermkort. Så om ytelsen til video encoding er viktig, ville jeg sjekket hvordan støtten for QuickSync er med de programmene du bruker. Og så vurdere om du vil vente til hovedkort med Z68 brikkesett er ute. Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Til video encoding er QuickSync i en klasse for seg, og vil slå i7-970 grundig på tid. Men sånn det er i dag må man velge H67 brikkesett for å få støtte for det, så man mister mulighet for effektiv overklokking av K prosessorene. På Z68 som kommer snart, kan man overklokke 2500K/2600K. Og med tredje parts programvare fungerer QuickSync selv om man har dedikert skjermkort. Så om ytelsen til video encoding er viktig, ville jeg sjekket hvordan støtten for QuickSync er med de programmene du bruker. Og så vurdere om du vil vente til hovedkort med Z68 brikkesett er ute. Ja skal se over det, Tusen Takk, for fin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå