Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal jeg blande oljen direkte i tanken?

Anbefalte innlegg

Har en yamaha tzr 2 takter og lurer på om jeg skal blande oljen direkte i tanken istedenfor å bruke oljetanken?

Den er trimmet.

Hvor mye olje skal jeg blande ved full tank og hva med oljetanken? skal den være full eller skal jeg tømme den?

På forhånd takk for svar :):dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med og droppe oljetanken, og heller blande i bensinen er at du hele tiden vet at mopeden får olje, det er mange som gjør dette, i tilfelle det skjer noe med oljetanken skjærer du ikke mopeden. Hvis du ikke skal bruke oljetanken mer, så må den være tom/koblet ifra (slik at man ikke får dobbel dose, noe som ikke er bra :thumbdown:). Hvis du skal blande olja i bensinen bruker du mellom 1,5-2 dl til 5 liter, avhengig av hvor hardt du kjører ;)

Lenke til kommentar

Fordelen med og droppe oljetanken, og heller blande i bensinen er at du hele tiden vet at mopeden får olje, det er mange som gjør dette, i tilfelle det skjer noe med oljetanken skjærer du ikke mopeden. Hvis du ikke skal bruke oljetanken mer, så må den være tom/koblet ifra (slik at man ikke får dobbel dose, noe som ikke er bra :thumbdown:). Hvis du skal blande olja i bensinen bruker du mellom 1,5-2 dl til 5 liter, avhengig av hvor hardt du kjører ;)

Okey, men vil Oljelampen lyse rødt da?

tanken er på 14 L så det vil si rundt 4 dl olje? syntes det hørtes litt mye ut :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...