mikkel95 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Har en yamaha tzr 2 takter og lurer på om jeg skal blande oljen direkte i tanken istedenfor å bruke oljetanken? Den er trimmet. Hvor mye olje skal jeg blande ved full tank og hva med oljetanken? skal den være full eller skal jeg tømme den? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Alex_TempoCorvette Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Fordelen med og droppe oljetanken, og heller blande i bensinen er at du hele tiden vet at mopeden får olje, det er mange som gjør dette, i tilfelle det skjer noe med oljetanken skjærer du ikke mopeden. Hvis du ikke skal bruke oljetanken mer, så må den være tom/koblet ifra (slik at man ikke får dobbel dose, noe som ikke er bra ). Hvis du skal blande olja i bensinen bruker du mellom 1,5-2 dl til 5 liter, avhengig av hvor hardt du kjører Lenke til kommentar
mikkel95 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Fordelen med og droppe oljetanken, og heller blande i bensinen er at du hele tiden vet at mopeden får olje, det er mange som gjør dette, i tilfelle det skjer noe med oljetanken skjærer du ikke mopeden. Hvis du ikke skal bruke oljetanken mer, så må den være tom/koblet ifra (slik at man ikke får dobbel dose, noe som ikke er bra ). Hvis du skal blande olja i bensinen bruker du mellom 1,5-2 dl til 5 liter, avhengig av hvor hardt du kjører Okey, men vil Oljelampen lyse rødt da? tanken er på 14 L så det vil si rundt 4 dl olje? syntes det hørtes litt mye ut Lenke til kommentar
Alex_TempoCorvette Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hvis du bare tømmer oljetanken, vil lampa lyse. Men hvis du kobler den ifra, og tar den ut må du koble av ledninga også, så da vil ikke lampa lyse Jeg har en Tempo Corvette, blander litt mer i min (minsker slitasjen) 1,5 dl, på 5 liter Lenke til kommentar
simon1994 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Bare å blande inn i bensina , men pass på å ikke ta for mye som folk sier her Og som sagt pass på å ikke blande olje i bensina hvis du har olje i oljetanken! Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvis mopeden din ikke er fra steinalderen blader du i 2% uansett hvor mye trim og deler som er byttet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå