Gå til innhold

Kvinner hører til på kjøkkenet

132 stemmer

1. 1. Syns du virkelig at kvinner hører hjemme på kjøkkenet?

• Ja
      38
    • Nei
      27
    • Nei, men det er morsomt å tulle med det, for damene blir så sure :p
      79

Anbefalte innlegg

visste ikke hvor jeg skulle poste denne

Hei!

Jeg leser og hører veldig ofte gutter som sier eller skriver at kvinner hører hjemme på kjøkkenet. Jeg bare lurer på en ting, mener dere det eller er det noe som er "morsomt?"

Er det bare for å provosere?

Jeg synes ikke kvinnen hører mer til på kjøkkenet enn mannen gjør, hva synes dere?

Nå vil ikke jeg virke som en ekstrem feminist her altså. :ermm:

ikke tullepost, vær så snill

Endret av Karina Hulesangerhule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer vel an på hva man mener med å "høre til". :)

Tradisjonelt sett opp igjennom historien har kvinner hatt en langt større rolle på kjøkkenet enn hva men har hatt. Og selv i dag, i 2011, så har kvinnen mer hun skulle ha sagt på kjøkkenet enn hva mannen har.

Kunnskapsmessig har det som regel vært kvinnen som har fått "opplæring" i matlaging fra barndomshjemmet sitt og dermed også hun som har hatt mest kunnskap om det å lage mat til familien. Men dette ser eg har endret seg betraktelig fra min mors generasjon, til mine søstres generasjon, til min generasjon(med 15 år imellom anser eg meg som en generasjon nyere enn søstrene mine) og til siste generasjon. Siste generasjon, dvs dagens ungdomsskoleelever, lærer veldig lite av dette hjemmefra er min erfaring.

Men hører til? Eg har ingen ønsker om å tvinge noen inn i en rolle de ikke ønsker å være i, enten det er å tvinge kvinnen inn i kjøkkenet eller mannen ut i garasjen. For min del har eg veldig lite å gjøre i garasjen.

Så nei. Eg vil ikke si at kvinnen hører til i kjøkkenet.

Endret av nomore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for likestilling, men elsker å tulle med at jeg er totalt imot det.

Om en kvinne rydder og lager mat er det veldig bra, men det er ikke noe jeg synes er kvinnens plikt å gjøre.

Men jeg er en av dem som blir sett på som mannsjåvinist (feilstavet?), selv om jeg bare tuller. De aller fleste forstår jeg tuller, og jeg prøver å gjøre det litt åpenbart at jeg ikke er seriøs.

Lenke til kommentar

Jeg som mange andre sier det så klart bare for tull. Tror mange som stemmer "Ja" i den pollen bare kødder også. Uansett så begynner "Kvinner på kjøkkenet" vitsen å bli skikkelig, skikkelig oppbrukt. Det har jo i lang tid vært litt tulling rundt det, men for noen år siden så ble det jo nesten en liten kult rundt vitsen og den ble skikkelig utbrett som en "internet joke" sammen med andre feminist vitser. Som vanlige blir ikke internett vitser eller "memes" eller hva man vil kalle dem plukket ordentlig opp av "vanlige" folk etter at de allerede begynner å bli ganske oppbrukt.

Er sånn jeg opplever det i vertfall, kan være jeg er helt ute å kjører nå da.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, hun har gjort det skarpt med penger. Hun kjøpte seg opp i Oslo før i tiden med boliger og solgte ikke, vi ser jo hvordan markedet er idag. Og hvor mye kake hun kan spise hver dag nå.

I dag har hun leilighet i torrevieja spania. Er vel eneste leiligheten som ikke har vokst såå meget med årene. Da den er ny og spania har et veldig dårlig market.¨

Rick ross ville hvertfall vært stolt, heck jeg er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...