Gå til innhold

Hva skal jeg ha? Rød, Blå eller Rød Katode?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fargen du liker best. Jeg har selv brukt både 20cm og 30cm katoder i det kabinettet. Fargen du vil ha kan ikke vi avgjøre, da det er ditt kabinett, som du bestemmer over :)

Men jeg ville ikke valgt røde katoder selv, og det er det en grunn til. Min venn sine røde katoder tok nesten fyr, luktet veldig brent av de, og han måtte kaste de. De lyste ikke heller tilslutt. Bare å google på det, er flere som har opplevd det samme. Jeg har selv ikke opplevd noen problemer med mine katoder, men har ikke prøvd røde selv.

Du kan forresten handle gule og hvite katoder om du vil ha det. Du finner en del katoder her: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Casemods/Katode,-std-.aspx

Husk: Kjøper du katoder fra netshop, husk og kjøp inverter i tilleg! Og du kan jo kjøpe en sound controller boks om du vil at lysene skal blinke (om du har 2 invertere koblet til) og få den til å gå etter musikken.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa :) Da har jeg kjøpt en av kvar så er eg sikker :p Det var jo berre 30 kr billigaste Neon lysa ei nokken gong he sett :p Kjøpte også en rød. Men vist den eksploderer/begynner å brenne får eg erstatning då?

Lenke til kommentar

Ja, det fungerer da :) Er ikke så ille utseendemessig heller, selv om jeg skal modifisere mitt :p Ikke så veldig god plass, men er jo bare midi tower :p

Btw: Bestilte du katoder fra netshop/microplex? Om du gjorde det, husket du å kjøpe med en inverter?

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også haf 922

Fikk installert røde katoder pluss ny vifte bak med røde dioder og jeg må si at det ser meget bra ut.

Er så heldig at lyset er rødt og ikke rosa som noen katoder kan bli selv om det står at det skal være rødt.

Jeg kjøpte kit hos dustinhome.no og det kostet 79 kroner.

Ok :D Nice

Ja kjøpte med sann Basic kit :D

Venter berre i spenning på at kabinettet skal komme eg no :p!

Endret av Fenderking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FAAAAAEN! :p Som du sa. Den røde katoda ødelagte basic kittet. Og var svidd og brent opp inne i basic kittet. Trudde det først var dårlig kontakt i katoda så eg fekk ei ny. Men det var vist ikkje det.

Lenke til kommentar

Slike sunbeam invertere er bare drit.

2 svidde seg i pc'en, og 1 tok fyr etter ca ett halvt år i bilen (men mulig litt min egen feil, da de sikkert ikke er beregnet for 14V+)

Edit: http://www.bsbildeler.no/?pno=170111 er bedre invistering i mine øyne, går på 12V og har en mørkere og finere blåfarge enn katoder jeg har hatt iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...