Gavekort Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hei! Jeg driver å skriver motivasjonsbrev til UCAS i Storbritannia, og trenger litt veiledning fra personer med erfaring eller som generelt er gode i engelsk og vet hvordan dette skal fungere. Senarioet mitt er altså at jeg skal søke på Robotics and Artificial Intelligence (og Computer Science som et lite tillegg) på Aberystwyth University i Wales, og skal snakke om hvorfor jeg vil utdanne meg i Storbritannia og hvorfor jeg passer fint inn i feltet. Jeg har allerede begynt litt på brevet mitt, men ønsker at noen skal se gjennom det jeg har skrevet, og muligens komme med forslag om hva jeg kan skrive mer av. Dere må også være kritiske til om jeg kan virke hoven eller noe annet som kan gi dårlig inntrykk av meg. The reason I want to study in Great Britain is because of the great universities, the culture and the larger opportunity in fields of study. I always wanted to study abroad, and be able to meet new people and a new culture. I think Great Britain is one of my best choices, the quality in education is high, and the culture is rich, but still not too different from the culture in Norway. I wish to work abroad in an international-cooperation after my education, and studying abroad is a great way to improve my English knowledge further and getting used to live in another country. I have a long experience in computers and electronics, with programming in C++ and C, and with Linux and Windows systems. I have worked with microcontrollers such as the Arduino- and PIC-platform, and think this will both be relevant to Computer Science and Robotics and Artificial Intelligence. I am interested in improving my knowledge of computers and robotics further, and to prove my current skills by taking a degree. I am very motivated in my learning, and still I feel that there is much more to learn in these fields I am applying too. To Increase my knowledge, I books relevant to the subject at hand, manage my own webserver, programming as a hobby and studying computer science on my own. My skills in mathematics have improved this current year, and this field have also made me very motivated and more effective as a student. I have newly gained an interest in rockets, math and physics, and have further improved my skills in computers and programming. Endret 3. april 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Du må fikse de grammatiske feilene og generelt den dårlige engelsken i brevet ditt. Dette høres for eksempel ikke bra ut: The reason I want to study in Great Britain, is because of the great universities, the culture and the larger opportunity in fields of study. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Kan du komme med et forslag til den setningen også? Det hjelper ikke bare at du sier den er dårlig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg kunne potensielt vist deg mitt motivasjonsbrev, men det må da bli gjennom PM om du ønsker det. Totale word count på min er 3759 ord m/ mellomrom. Har lest mange eksempler på motivasjonsbrev og hva folk mener er bra, og en ting jeg har lært fra de er at folk ofte tyr til sykt 'cheesy' setninger for å skryte av helt meningsløse ting og erfaringer. Om du søker for å begynne nå til høsten er du litt i seneste laget. Jeg sendte inn min søknad i september, dog ENDA ikke fått svar selv om det nå begynner å skje noe. For many years computers, electronics and programming have been great interests of mine. *fyll inn ting fra livet ditt som er relevant for studiet* *fyll inn relevante jobberfaringer* Great reputation among universities - with their huge selection of courses - and the culture are some the many reasons why I want to study in Great Britain. Since I have always wanted to study abroad, this would be a great opportunity for me to be able to meet new people and learn about new cultures. The culture and history of Great Britain is both rich and awe-inspiring. All of this has led to a great quality in education and a huge variety in jobs on offer. These values is why I think studying in Great Britain would be the best choice for me. I have always wanted to work abroad in an international company after my education is finished. Studying abroad is a great way to improve my English and knowledge about the UK further, and to get used to living in another country. My long experience with computers and electronics, programming in C++ and C, and with Linux and Windows systems should make me an ideal candidate for Computer Science and Robotics and Artificial Intelligence. Studying these courses will help me improving my knowledge and skills related to computers and robotics further. In addition, other relevant subjects I have worked with are microcontrollers such as the Arduino and PIC platforms. During this year at school my results in mathematics have improved greatly and with this motivation I thrive of the thought of being able to study a course which is closely related to my hobbies and interested. To increase my knowledge further with computers and programming and making it more than simply being a hobby, I constantly read books relevant to the subject at hand, manage my own servers and program my own scripts and applications. *fyll inn mer spesifikt hva du kunne tenke deg å jobbe med etter fullført grad - og om du vet, gjerne i hva slags selskap og hva slags jobb du vil ha* My motivation has never been greater and with all of this I see myself as an excellent candidate for Computer Science and Robotics and Artificial Intelligence. Om universitetet du søker på er kjent for et eller annet, som f.eks sport kan det være en idé å ha med hva du har gjort av sportslige aktiviteter. Skriv også gjerne om helt andre interesser slik at teksten blir mer fargerik. Endret 3. april 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Tusen takk! Jeg kommer til å få mye nytte av dette! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Om du får litt mer lengde på den og skriver litt mer utfyllende blir det sikkert bra. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Det er det jeg driver på med nå. Brevet er ikke ferdig enda, så jeg skal klare å skvise ut et par hundre ord til. Jeg håper at ditt brev kan gi meg litt inspirasjon til hva jeg kan fortelle etterpå, om jeg kunne fått sett på det. Selv om det er litt sent på året, så har jeg blitt fortalt at det er mulig for utenlandske studenter til å søke helt frem til semesteret begynner, så jeg satser på at det enda ikke har blitt for sent. Endret 5. april 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det er riktig det du sier om at man kan søke hele året rundt. Dog så vil jo plasser begynne å fylles opp allerede nå. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Ja. Jeg hadde planer om å levere det i løpet av de neste dagene, så får jeg se hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå