kallepetrus Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Ordes brukes for: Det å oppføre seg slik man tror man bør, og ikke slik man nødvendigvis vil/mener. F eks i en sosial gjeng, der man oppfører seg anderledes for å passe inn. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Nei. Det er litt mer....Vitenskapelig. En oppførsel. Lenke til kommentar
dropfot Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Diplomatisk? Spørs vel hva du mener med "sosial gjeng" Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Kan være diplomatisk jeg er ute etter. Jeg hørte ordet første gang av læreren min, da vi så den dørgelig kjedelig 'et dukkehjem' på skolen. Han sa at mange her oppførte seg .... fordi de trodde det er slik de burde oppføre seg. Det var en spesiell oppførsel. Altså at man uttrykker noe men ikke nødvendigvis mener. Kan være diplomatisk-oppførsel han kalte det. Håper på at det kommer et forslag der jeg tenker ''å, det var det ja' men det har ikke kommet enda. Litt vanskelig å forklare også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå