hakonvl Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hei Jeg har annsvaret for å sette opp noen CSS servere til et lokalt lan. Jeg spiller ikke CSS, eller CS i det hele tatt, så har lite erfaring med serverene til disse spillene. Problemet er at jeg ikke får serveren til å dukke opp i LAN lista, men jeg får koblet til med connect 10.0.0.5 som er IPen til serveren. Serveren kjøres på Debian 6, og alt skal være up to date. Launchparametre: ./srcds_run -console -ip 10.0.0.7 -game cstrike +map de_dust Server.cfg // server name hostname "Aslan open" // rcon passsword rcon_password "rcon_passord" // server cvars mp_friendlyfire 0 mp_footsteps 1 mp_autoteambalance 1 mp_autokick 0 mp_flashlight 0 mp_tkpunish 1 mp_forcecamera 0 sv_alltalk 0 sv_pausable 0 sv_cheats 0 sv_consistency 1 sv_allowupload 1 sv_allowdownload 1 sv_maxspeed 320 mp_limitteams 2 mp_hostagepenalty 5 sv_voiceenable 1 mp_allowspectators 1 mp_timelimit 25 mp_chattime 10 sv_timeout 65 // round specific cvars mp_freezetime 6 mp_roundtime 5 mp_startmoney 800 mp_c4timer 45 mp_fraglimit 0 mp_maxrounds 0 mp_winlimit 0 mp_playerid 0 mp_spawnprotectiontime 5 // bandwidth rates/settings sv_minrate 0 sv_maxrate 0 decalfrequency 10 sv_maxupdaterate 100 sv_minupdaterate 20 // server logging log off sv_logbans 0 sv_logecho 1 sv_logfile 1 sv_log_onefile 0 // operation sv_lan 1 //sv_region 3 // execute ban files exec banned_user.cfg exec banned_ip.cfg Typisk output fra konsoll Auto detecting CPU Using default binary: ./srcds_linux Server will auto-restart if there is a crash. Using breakpad minidump system Using breakpad crash handler Console initialized. Game.dll loaded for "Counter-Strike: Source" Setting breakpad minidump AppID = 240 Forcing breakpad minidump interfaces to load Looking up breakpad interfaces from steamclient Calling BreakpadMiniDumpSystemInit Installing breakpad exception handler for appid(240)/version(4489) maxplayers set to 32 Unknown command "r_decal_cullsize" Network: IP 10.0.0.7, mode MP, dedicated Yes, ports 27015 SV / 27005 CL ConVarRef room_type doesn't point to an existing ConVar Executing dedicated server config file [s_API FAIL] SteamAPI_Init() failed; unable to update local steamclient.dll. Continuing with current version anyway. Looking up breakpad interfaces from steamclient Calling BreakpadMiniDumpSystemInit Failed to load Steam ServiceServiceStart: failed to startexec: couldn't exec banned_user.cfg exec: couldn't exec banned_ip.cfg Connection to Steam servers successful. VAC secure mode is activated. Jeg har prøvd å fjerne sv_lan og jeg har prøvd å sette den til både 1 og 0. Det jeg legger merke til er [s_API FAIL] SteamAPI_Init() failed; unable to update local steamclient.dll. Continuing with current version anyway. Denne meldinga skjønner jeg ikke helt hva som ligger bak, men jeg tror ikke den har noe å si? Serveren kjører, og jeg får jo kobla til. Er den noen parametre jeg skal endre/fjerne/legge til, eller er det noen settings jeg har glemt? Edit: Kjører forresten to forskjellige CSS servere på denne maskina, med hver sin IP. Begge gir nøyaktig samme resultater, og den eneste forskjellen er motd, hostname og at den andre har et serverpassord. Endret 3. april 2011 av Rockie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå