kaffebryggare Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Packard Hell Fikk et Packard Bell-kabinett her om dagen, ser slik ut: Tenkte å lakkere det svart og rødt, med selve dørene og metallrammen svarte, i tillegg til toppen av kabinettet og frontpanelet, utenom CD/DVD-ROM-dørene, som jeg tenker skal være røde. Tenker også at den grå delen av sidedørene skal være røde. Er ikke helt sikker enda, får tegne meg noen tegninger for å se hvilken fargekombo som funker best. Det er hull rundt den hvite delen av sidedørene (de små hullene i den grå delen av dørene), så jeg tenkte å legge noen røde katoder bak, tror det kan være med å lage en kul effekt. Mulig jeg også lager meg noen tenner på framsiden av CD/DVD-ROMene, kunne vært stilig når de kommer ut gjennom dørene der. Tenker også å enten maskere og male eller lakkere Packard Bell-logoen rød, og gjøre om B-en til en H, for å få "Packard Hell". Tror ikke det gjør noe at fordypningen til B-en fortsatt er der. Nuvel, mye kan forandre seg, vi får se. Skal forresten ikke kjøpe noe ny hardware til dette kabinettet, skal bruke en P4 og et Nvidia 6800 Ultra jeg har liggende. Update 1 Har pusset ned sidedørene og metallrammen nå, kan ikke lakkere enda da jeg ikke har kjøpt grunning enda. Bilder og slikt: Stygg, misfarget sidedør, med merker fra klistermerker godt synlige. Sederja, etter litt pussing er den mye bedre, og klar til grunning! Fikk ikke pusset selve logoen, men det gjør ikke så mye, tenker å male den rød uansett. Måtte flytte meg ut, ble forferdelig støvete inne. Puss puss så får du en suss. Ferdig! Klar til grunning. Kabler, knapper og USB, (som var imponerende lette å fjerne) og frontpanelet. Dette skal pusses neste gang: Linky linky til kommentartråden Endret 21. mai 2011 av Benny Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Update 1.1 Fant meg et par fargeblyanter og tegnet et noen veeeldig kjappe tegninger av kabinettet for å se hvordan fargekomboen fungerer. Som dere ser kan jeg absolutt ikke tegne, men man ser sånn nogenlunde hvordan fargene fungerer. På tegninga her ser det veldig bra ut for meg hvertfall, og det er akkurat slik jeg hadde tenkt meg. Stusser litt på Logoen på siden though, lurer på om den vil vise litt dårlig med rødt på svart? Har forresten glemt å nevne grillen på siden. Med katodene vil jeg også få en glødeeffekt gjennom den, tror det kan bli stilig! Linky linky til kommentartråden Endret 17. april 2011 av Benny Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Update 2 Har fjernet klistermerker og pusset ned toppen og frontpanelet nå, og grunnet og lakkert alt. Er fersk spraylakkerer, aldri gjort det før, så jeg ble ikke videre imponert over resultatet selv. Men det får nå funke, gidder aldri å pusse og lakkere alt på ny igjen. Bilder og slikt: Dette STYGGE HELV**** klistermerket satt forbasket godt fast! AV MED DEG DIN STYGGE DRITT! Sederja, vi nærmer oss.. Endelig! Etter en halvtime med whitesprit og et verktøy jeg ikke aner hva jeg skal kalle fikk jeg det av. Frontpanelet var mer medgjørlig, og klistermerkene var borte etter fem minutter. Alt ferdig grunnet og klart til lakkering. Var litt uforsiktig når jeg pusset dørene, fikk noen stygge merker i "grillen".. Lakkering. Genial som jeg er glemte jeg hansker. Woho! Har også bestilt katoder nå, håper de kommer en gang i påskeferien. I morgen, når lakken har satt seg skikkelig, skal jeg lakkere "Packard Hell"-logoen, sette sammen kabinettet og montere HW. Mulig jeg også lakkerer PSUen svart, kan bli stygt å ha den i sølv. Eventuelle kommentarer goes here Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Update 3 Gav opp logoen, ble for vanskelig for meg. Har nå satt sammen kabinettet og montert HW, så jeg er 95% ferdig. Mangler katodene og, om jeg gidder, svart PSU. Er ganske fornøyd. Veldig lite prosjekt dette, men ble mye penere IMO. Dere får ikke se bilder av innsiden. Har ikke ork til å rydde kablene skikkelig. ^^ *kommentartråd* Endret 19. april 2011 av Benny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå