steels Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei, Jeg registrerte meg her for å spørre dere om noe veldig viktig. Men først tror jeg at det er viktig at jeg sier litt om meg. Jeg er 23 år. Kom til Norge i 2005. Snakker ikke flytende norsk, men snakker og skriver godt. Har gått 3 år på vgs (allmen), karrakterne var ikke så gode (3,5 i snittet), og jeg kom ikke inn på bachelor i høyskolen. Så jeg måtte velge 1års enhet. Snart er jeg ferdig med den, men føler at jeg ikke kommer til å bestå alle eksamenene , da blir det 1 år til Tenker nå om å velge en annen uttdanning. Og her kommer spørsmålet: hva skal jeg velge? Hadde alltid lyst til å bli politiman. Men her i Norge vet jeg at det er umulig for meg. Så tenkte jeg på toll...Er det noe vits for meg å søke der som tollaspirant? Men min historie tror dere jeg har en sjanse? Beklager hvis noen syns at tråden er dum eller morsom, men jeg virlkelig trenger hjelp, og jeg vet ikke hvem jeg kan snakke med Takk. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hvorfor kan ikke du bli politi da? Har du en kriminell bakgrunn? Lenke til kommentar
steels Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 ingen kriminell brakgrunn. Men jeg er ikke norsk statsborger og ikke snakker flytende norsk. Og karrakterne mine fra vgs er ikke gode nok for politihøyskolen Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Åh. Jeg har ikke mye peiling på innvandring, men kanskje du kan jobbe som vekter til du fyller kravene for å bli politi? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei! Det er slike ting du kanskje kan prate om med rådgiveren fra VGS. Selv om du ikke går der lengre er det ikke umulig å snakke med dem. Det gjorde jeg, til tross for at jeg ikke lenger var elev der. Det er langt "dårligere" elever/studenter ved BI. Har du motivasjonen og viljen kan du prøve der, ettersom du helt sikkert kommer inn. Å bli toll- betjent høres kjempebra ut forøvrig. Gjør det du har lyst til, ikke hva andre sier du er i stand til Freddy 1 Lenke til kommentar
steels Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Åh. Jeg har ikke mye peiling på innvandring, men kanskje du kan jobbe som vekter til du fyller kravene for å bli politi? Det kan ta flere år Hei! Det er slike ting du kanskje kan prate om med rådgiveren fra VGS. Selv om du ikke går der lengre er det ikke umulig å snakke med dem. Det gjorde jeg, til tross for at jeg ikke lenger var elev der. Det er langt "dårligere" elever/studenter ved BI. Har du motivasjonen og viljen kan du prøve der, ettersom du helt sikkert kommer inn. Å bli toll- betjent høres kjempebra ut forøvrig. Gjør det du har lyst til, ikke hva andre sier du er i stand til Freddy En venn av meg går på BI. Kan snakke med han litt om det. Takk Freddy Lenke til kommentar
1503 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva med å bli fengselsbetjent? Lenke til Fengselsskolens hjemmesider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå