Fizzle Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Heijsann Jeg skal ha en prøve om økonomi neste uke, å henvender meg her fordi jeg trenger litt hjelp. Det vi fokuserer på akkurat nå er forhold og prosent, prosentregning, prosentpoeng, vekstfaktor, prisindeks / indekstall, og konsumprisindeks / reallønn. Jeg kan vel begynne med å si at jeg aldri har vært flink i matematikk, og får dessverre ikke så god karakter i dette faget. Hvis noen kan være så vennlig å slenge inn et par formler / tips / informasjon om de "temaene" jeg har skrevet ned ville det vært fint. F.eks: Formel for prosent (En vare som går ned 35% i pris fra 350, hvor mye blir dette) og (En vare øker fra 350 kroner til 750 kroner, hvor stor økning er dette i prosent? Per tjente 450 000 i 2004 og 395 000 i 2007 (Finne reallønn, endring i prosent, endring av reallønn i prosent. Dette er bare noen eksempler, jeg trenger å få noen gode formler for de "temaene" jeg har skrevet ovenfor hvis jeg skal klare å gjøre det nogenlunde bra på nmatteprøven. Tusen takk Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 http://matematikk.org/_videregaende/artikkel/vis.html?tid=67224&within_tid=67223 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå